Toon posts:

Artifacts op standaard settings v videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer een jaar mijn gainward 750xp ultra kaartje (4600 4x agp non golden sample versie)

in het begin dat ik hiermee werkte zag ik geen artifacts omda ik alleen maar lichte spellen speelde gelijk counterstrike, half life.

nu dat ik zwaardere en zwaardere spellen aant spelen ben geraakt zie ik dus enorm veel artifacten -> http://users.pandora.be/Dirkxke/nfsu.JPG

dit is op standaard clock settings (300/650)

ik heb van meerdere de raad gekregen om betere flow over de kaart te maken, heb ik geprobeerd maar heeft niks geholpen (huis ventilator zal wel genoeg flow zijn zeker?)

wanneer ik de kaart een 100 tal mhz op het geheugen onderclock (550Mhz) zijn de artifacts weg.

ze hebben ook al gezegd dat ik eens nieuwere of oudere versie bios op mijn kaartje moet flashen. maar ik vind der geen voor mijn kaart. op de site van gainward staan ze niet meer waar ze vroeger wel op stonden :(

dus is mijn vraag, weet er iemand biossen staan voor mijn kaart of heeft een andere oplossing voor mijn probleem?

kheb ook al verschillende drivers van moederbord (P4PE) en videokaart geprobeerd

thx,
Dirkxke

btw 1st post :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 16:56 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:48

Dennahz

Life feels like hell should.

Misschien dat de temps in je kast al vrij hoog is. Kan je dat es controleren? Haal eventueel een zijpaneel ff los en test opnieuw.

Twitter

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Wat voor merk chippies heb je op je kaart? Samsung / Hynix / Entron?

Ik zou persoonlijk voor garantie gaan en eerst even goed overleggen met de winkel waar je 'm gekocht hebt. Dit is duidelijk een hardware fout op de kaart (slechte yield van geheugen). Zeker omdat gainward 750Mhz voor het geheugen claimed (vandaar de naam van de kaart).

Mocht het nou allemaal niet meer lukken met garantie (wat mij niet erg waarschijnlijk, want nieuwe europese regelgeving waarborcht een minimale garantietermijn van 2 jaar op duurzame producten.) kan je altijd nog een voltmod op het geheugen uitvoeren, werkt bij mij iig erg goed (680Mhz op 3.3 ns geheugen, jij hebt waarschijnlijk zelfs 2.8 ns).

-edit-

Temperaturen hebben NIKS te maken met of geheugen wel of niet binnen de standaard specs van de kaart draait! Tenzij je kast temperatuur rond de 70 of 80 graden hangt, maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk... ;)

-/edit-

[ Voor 16% gewijzigd door FiRePaTH op 08-11-2003 17:25 ]

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet welk geheugen het is omdat er heatsinks opstaan.

en temperatuur is het nie want er is genoeg flow in mijn case, casetemp gaat nie boven 29° uit.

mss toch eens proberen met een voltmod, kan het naderhand toch altijd terug eraf solderen.

eens zoeken achter een how to dervan en dan zullen we zien.

thx voor de reply's

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
wat voor voeding heb je en hoe oud is ie?
veel voedingen vallen na een tijd ineen qua spanningen e.d.als je graka zwaarder belast wordt trekt hij ook meer stroom....
ik had op me vrxp met athlon 1800 512ddr en gf2mx geen probs met standaard aopen 300 watt....na upgrade op gf4ti4200 kreeg ik veel vastlopers en crashes...aopen vervangen door enermax 431watt en nooit meer problemen gehad ;)
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Verwijderd

Topicstarter
ok, kheb dus voltmod gedaan.

MAAR de artifacts op standaard settings zijn er nog altijd. (zelfs op 3,5V op geheugen) (draai nu op 2,98 voort geheugen nie te heet te laten lopen)

kheb ondertussen al alles geprobeerd, ander bios, verschillende drivers, voltmod maar niks helpt buiten het terugschroeven van de Mhz-en tot 550Mhz.

als der nog iemand iets weet mag altijd iets laten weten. heb ook een extra voeding gebruikt (extra 250W) maar hielp ook niks.

kheb dus ook geen garantie meer (was maar 1 jaar)
wist ik dit alles maar een jaar geleden dan was hem al lang terug naar de winkel gegaan |:(
Pagina: 1