Toon posts:

FW Gradient tool toepassen op een bitmap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerder gebruikte ik altijd het aloude ImageStyler van Adobe om gradient toe te passen op een bitmap... dat moet nu maar eens zijn afgelopen.

Weet iemand hoe je in FireWorks de gradient tool kunt toepassen om een (geimporteerde) bitmap? Heb al vele bronnen geraadpleegd maar ik kom er nog steeds niet uit. En ImageStyler uit 1998 moet maar eens van de schijf af.

Alvast bedankt!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Google is je vriend!
http://www.webreference.com/graphics/column27/6.html
In dit document staat heel wat uitgelegd over gradients in Fireworks. Ik gebruik het zelf niet dus kan je eigenlijk persoonlijk niet verder helpen, maar andere Tweakers vast wel... :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Dat artikel had ik ook al gevonden... probleem is echter dat het mij niet lukt om gradient toe te passen om geimorteerde bitmaps.

FireWorks doet het wel voor mij met tekst en vector formaten (die gemaakt zijn in FireWorks)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kan het zijn dat het aan een kleurinstelling ligt, dat je misschien met die bitmaps op 256 kleuren zit en hij daarom sowieso geen verlopen mogelijk maakt?
En anders dat hij de geimporteerde afbeeldingen strikt apart houdt van de rest van je document, en dat je er daarom geen kleur en filters op los kunt laten?

Ik kan je verder zo niet helpen, good luck.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden... toch heeft je opmerking om met kleurinstelling te werken gewerkt! JE moet een mask over het object gaan tekenen.. die doet zich dan voor als een vector object... jippieh!!! Na 1 jaar... toch gelukt! :)