(lidl) draadloos verzender/ontvanger

Pagina: 1
Acties:

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Hoi, ik heb de search gebruikt en ik kon niet een antwoord vinden. En als ik de search gaat verfijnen dan loopt Internet Explorer zelfs vast.
Het is ook een simpel vraagje voor de mensen die zo'n ding al hebben denk ik.
Ik heb bij lidl een draadloos verzender/ontvanger gekocht en ik heb dit gekocht omdat ik via mn pc draadloos beeld en audio wilt verzenden naar de tv (bijv. voor een dvdtje). Ik heb dit getest op de dvd speler dus de transmitter en receiver gewoon naast elkaar (niet via een scartkabeltje dus) en het werkt , dus het ligt niet aan de draadloze set.
Maar hoe moet ik de transmitter aan sluiten op de pc.
de transmitter aansluiten op de dvdspeler aansluiten is gewoon: de scartkant met de pinnetjes (van de transmitter) in de scart van de dvd speler.
Voor de PC: hoe moet ik de scartkant met de pinnetjes (van de transmitter) in de pc aansluiten? De uitgang van de pc is dus een s-vhs (ronde) en audio (jack). Ik gebruikte hiervoor zo'n bedrade kabel ( dus zo'n draad waar aan de ene kant ik de s-vhs en jack in kan stoppen en aan de andere kant een scart met pinnetjes die in de tv gaat). Ik ben al bij een gereedschapswinkel, computerland, handyman en mediamarkt geweest (!!!!) en nog steeds niet geholpen. Dus ik vraag me af hoe het moet? wat moet ik nog extra kopen en waar? :'( In de handleiding staat ook niks..ik zal vast wel iets over het hoofd gezien hebben :|

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-02 21:20
kijk op deze site http://www.electronicaonline.nl/TV%20en%20Video%20Kabels.htm
bijna onderaan staat een verloop van composiet naar s-vhs. Als je dit verloop gebruikt kun je volgens mij je zender gewoon gebruiken. het verloop voor de audio is met je zender meegeleverd en moet dus zeker geen probleem zijn.

<edit>

Weet iemand of het mogelijk is om een verloop te maken zodat je het antenne (coax) signaal met deze zender kunt versturen?

[ Voor 19% gewijzigd door mcb1 op 08-11-2003 18:34 ]

mcb1

• d-one
bedankt!! volgens mij heb je gelijk! :)
best wel een gedoe, ik vind dat ze zo'n (duur) setje wel zoiets erbij moet geven!! wilde het al bijna gaan omruilen. Dus als iemand zo'n een set koopt vergeet niet zo'n stukje te kopen ter waarde van 2 euro |:(

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Omdat dat setje meestal bij de videokaart zit. Het setje is niet speciaal gemaakt voor computer, maar ook voor video en tv. En daarvoor is een dergelijk kabeltje bijna nooit nodig.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• d-one
oh, ik heb het niet erbij gekregen, dat is wel vreemd dan..misschien omdat ik een heel systeem heb gekocht (in de handleiding staat ook nl niet dat je erbij krijgt) en niet een losse videokaart. Maar goed, dan weet ik het in ieder geval

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, bij bulk videokaarten zit het er meestal niet bij. Wel bij de retail versie...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
mcb1 schreef op 08 november 2003 @ 18:32:
<edit>
Weet iemand of het mogelijk is om een verloop te maken zodat je het antenne (coax) signaal met deze zender kunt versturen?
Dan zul je een tuner moeten hebben die het HF signaal omzet naar composite, dit kan maar met 1 kanaal tegelijk, als je 30 kanalen tegelijk wilt overzenden zul je 30 tuners en 30 zenders moeten hebben, en dan aan het einde 30 ontvangers en 30 modulators zodat je met je tv kunt zappen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-02 21:20
bobo1on1 schreef op 09 november 2003 @ 14:40:
[...]

Dan zul je een tuner moeten hebben die het HF signaal omzet naar composite, dit kan maar met 1 kanaal tegelijk, als je 30 kanalen tegelijk wilt overzenden zul je 30 tuners en 30 zenders moeten hebben, en dan aan het einde 30 ontvangers en 30 modulators zodat je met je tv kunt zappen.
Dit had ik dus (net) ook zelf bedacht en is dus geen oplossing.

Maar ik heb al iets anders bedacht namelijk:

Via de ontvanger kan ik een ir-signaal naar de zender versturen, hier zitten weer een aantal diodes aan die het signaal naar een video recorder kan sturen. Nu schakel ik dus via de videorecorder die beneden staat de zenders.

Niet ideaal, maar het werkt wel.

mcb1

Pagina: 1