Toon posts:

Enemy Territory : time-outs tijdens spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik speel al enige tijd ET. Draaide eigenlijk altijd prima op een PIII 850/384MB/GF2 GTS met kabel internet (300/64).
Dit draaide ik op 800x600x16. Alle exacte instellingen weet ik niet, volgens mij waren ze redelijk standaard.

Nu kon ik voor weinig een GF4 Ti4400 128mb van iemand overnemen dus die zit er nu in. Geheugen is inmiddels 512mb.
Aangezien deze kaart een stuk sneller is ging ik op 1024x768x16 spelen. Dit ging een tijdje goed.

De laatse tijd krijg ik echter regelmatig time-outs tijdens het spelen. Soms heel even connections errors maar ook het effect van lag. De lag was dan echter alleen bij mij.
M'n ping was eigenlijk altijd wel goed, varierend tussen de 30 en 60. Ook tijdens die time-outs zag ik niet opeens een ping van 999 ofzo, het bleef redelijk laag.

Ik heb de FPS maar eens aangezet en ik schrok eigenlijk hoe laag deze opeens was. In een hoop levels ligt deze rond de 30fps maar zakt snel terug naar 15fps (of nog lager) als het wat drukker / complexer wordt.
Inmiddels speel ik met de GF4 ook al op 800x600x16 met medium settings voor textures e.d., sky detail is uit maar het spel wordt er eigenlijk niet sneller van.

Ik speel veelal op de xs4all server maar ook bij andere servers merkte ik het, zowel als het rustig als druk was.

Ik heb inmiddels XP al helemaal opnieuw geinstalleerd, Nvidia 45.23 drivers met DX9. Ik heb m'n router er even tussenuit gehaald zodat ik direct via de kabelmodem op internet ga maar geen resultaat.

Een test op speedtest.nl toont een download van zo'n 38kb/s en een upload van 7kb/s. Dit is wel normaal voor het abonnement.

Iemand enig idee waar ik nog naar zou kunnen kijken ?

Richard

Verwijderd

Je upload snelheid is wat aan de krappe kant, als je op de achtergrond ook nog extra progjes draait zoals msn / mirc / oid dan word de upload nog langzamer en krijg je dus LAG wat overigens niets met de snelheid van de videokaart heeft te maken maar met de snelheid van je internetverbinding.

Ook kun je even ad-aware of spybot draaien om zeker te weten dat er geen spyware op je machine staat die je upload "opslurpt" :P

Als het dan nog steeds niet werkt zul je denk ik toch een abbo moeten nemen met een wat hogere upload snelheid ;)

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet heb ik niks vreemds draaien. Zeker niet nadat XP compleet opnieuw geinstalleerd is.
Blijf het vreemd vinden dat het er van de ene op de andere dag is ingeslopen.
Ook met m'n oudere videokaart draaide het goed en met de GF4 draaide het dus ook even goed.

Ik ga nog maar even verder zoeken en proberen.