SPeedtouch 510i + 2X Speedtouch 170

Pagina: 1
Acties:

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Ik ben in bezit van

Speedtouch 510i
2X Speedtouch 170

Daarmee wil ik het volgende doen. Ik heb beneden een PC en een router. Boven heb ik een PS2 staan en een PC die ik gezamelijk in een netwerk wil hebben.

Nu is mij probleem dat ik boven geen connectie krijg tussen beiden stations.

Hoe los ik dit op.
1. Ik neem ten eerste aan dat ik geen DHCP inschakel want dit zit reeds op de 510A
2. Ten tweede vraag ik me af wat voor IP adres ik aan de kastjes moet toekennen? Gewoon willekeurig?
3. Ik zou de connectie kunnen Bridgen (point to point) alleen als ik dit alles instel brand het LAN lampje boven niet. Komt dit doordat ik een cross cable zou moeten gebruiken? Dit zelfde heb ik bij AP + OP Client mode

Wie heeft raad?

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
*Kick*

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je kan de DHCP op de 170 uitzetten, want die heb je inderdaad niet dubbel nodig.

Kunnen die accesspoints niet zelf een IP aanvragen van de 510?
Het lijkt me haast wel dat dit een instelling is die in de 170 zit.
Als je vaste IP adressen wilt, dan hoeft de DHCP server van de 510 ook niet aan.
Je interne netwerk ipadresbereik staat dacht ik in de 510 ingesteld. Bij zijn het 10.0.0.x adressen.

Als het lampje niet brand dan kan dat idd zijn omdat je een rechte kabel hebt gebruikt. Geen cross kabel bij de hand? De lampje moeten gewoon netjes branden, ongeacht of er communicatie is. :)

[ Voor 9% gewijzigd door -=bas=- op 10-11-2003 12:40 ]

Senile! Senile Oekaki