Hallo,
Ik gebruik Overnet als "ruilprogramma", maar Overnet komt steeds met de foutmelding dat ik een Firewall gebruik. Overnet gebruikt TCP port: 3662 en UDP port 3665.
Hieronder mijn IPConfig
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.101
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
In de router (heb 2 PC's) heb ik de TCP and UDP als volgt open gezet:
Private IP..................Private port..........Type............Public Port
-----------------------------------------------------------------------------
192.168.2.101........... 3662....................TCP............3662
192.168.2.101........... 3665....................UDP............3665
In de Router setup heb ik bij de keuze Firewall "Enable of disable Firewall Module function: Enable or Disable" een vinkje gezet bij "Enable".
Voor de rest heb ik geen aanpassingen gedaan. Voor de zekerheid heb ik alles afgesloten en beide PC's uitgezet en opnieuw opgestart. Maar Overnet komt nog steeds met de foutmelding dat ik een Firewall gebruik. Ook als ik andere porten probeer.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, maar mocht iemand wat meer informatie willen weten dan geef ik dat graag!
Ps. Ik gebruik geen Windows XP Firewall welke je aan kan vinken onder Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen --> rechtermuis op Lan-verbinding --> geavenceerd.
Ik gebruik Overnet als "ruilprogramma", maar Overnet komt steeds met de foutmelding dat ik een Firewall gebruik. Overnet gebruikt TCP port: 3662 en UDP port 3665.
Hieronder mijn IPConfig
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.101
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
In de router (heb 2 PC's) heb ik de TCP and UDP als volgt open gezet:
Private IP..................Private port..........Type............Public Port
-----------------------------------------------------------------------------
192.168.2.101........... 3662....................TCP............3662
192.168.2.101........... 3665....................UDP............3665
In de Router setup heb ik bij de keuze Firewall "Enable of disable Firewall Module function: Enable or Disable" een vinkje gezet bij "Enable".
Voor de rest heb ik geen aanpassingen gedaan. Voor de zekerheid heb ik alles afgesloten en beide PC's uitgezet en opnieuw opgestart. Maar Overnet komt nog steeds met de foutmelding dat ik een Firewall gebruik. Ook als ik andere porten probeer.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, maar mocht iemand wat meer informatie willen weten dan geef ik dat graag!
Ps. Ik gebruik geen Windows XP Firewall welke je aan kan vinken onder Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen --> rechtermuis op Lan-verbinding --> geavenceerd.