[ASP.NET] Globalization issues met non IE browser

Pagina: 1
Acties:

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:23
Hoi.

In m'n webapplicatie maak ik gebruik van resource-files en een resource-manager om ondermeer de teksten in m'n labels etc... in de taal van de gebruiker weer te geven.

Om de culture-setting van de gebruiker op te halen, maak ik gebruik van de UserLanguages property van het Request object:

code:
1
Request.UserLanguages[0];

geeft mij in IE de juiste culture-setting weer die door de user in Windows (Regional Settings) gespecifieerd werd.
Die string gebruik ik dan om m'n CurrentUICulture op de juiste CultureInfo te zetten, en op die manier wordt de juiste vertaling voor m'n labels etc dan opgehaald.

Dit werkt dus allemaal perfect in IE.

Nu heb ik m'n app even getest in FireBird en in Mozilla. Daar werkt het echter niet. Als ik m'n applicatie run in FB of Mozilla, dan krijg ik als ik
code:
1
Response.Write (Request.UserLanguages[0]);

niet 'nl-be' terug, zoals ik ingesteld heb, maar krijg ik 'en-US' terug. Daardoor zie ik dus niet de nederlandse vertalingen, maar de engelse.
FB en Mozilla zijn wel engelstalig hier, en IE is nederlandstalig, maar dat zou toch niet mogen uitmaken, omdat er moet gekeken worden naar de regional settings.

Is er iemand die dit probleem ook al ondervonden heeft; heeft er iemand een workaround voor, of weet er iemand een andere manier om de culture op te halen, please let me know. :)

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Er wordt niet gekeken naar de regional settings van een gebruiken, maar van de instellingen zoals die gedaan zijn in de browser door de gebruiker. :)

(In IE: tools > Internet Options > Languages)

Hierin staat dus de taal die je zelf hebt ingesteld. :) Wat je wel kan doen is een user de taal laten kiezen (dmv een dropdown oid), en zelf als 'basistaal' voor de gebruiker de taal in Request. UserLanguages(0) nemen.

[ Voor 47% gewijzigd door gorgi_19 op 08-11-2003 15:45 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:23
gorgi_19 schreef op 08 november 2003 @ 15:43:
Er wordt niet gekeken naar de regional settings van een gebruiken, maar van de instellingen zoals die gedaan zijn in de browser door de gebruiker. :)

(In IE: tools > Internet Options > Languages)

Hierin staat dus de taal die je zelf hebt ingesteld. :) Wat je wel kan doen is een user de taal laten kiezen (dmv een dropdown oid), en zelf als 'basistaal' voor de gebruiker de taal in Request. UserLanguages(0) nemen.
Als ik in Windows m'n taal verander (dus niet in IE), dan worden m'n teksten wel in de gekozen taal weergeven.
(Tenzij IE natuurlijk zo slim is om die taalinstellingen over te nemen).

De taal laten kiezen is een optie die ik ook al overwogen heb.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als ik in Windows m'n taal verander (dus niet in IE), dan worden m'n teksten wel in de gekozen taal weergeven.
(Tenzij IE natuurlijk zo slim is om die taalinstellingen over te nemen).
Dat doet hij; controleer maar in tools > Internet Options > Languages nadat je je regional settings hebt gewijzigd.. :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo