Toon posts:

(XP) na opnieuw installeren constante hangs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows Xp opnieuw geistalleerd op mijn pc en nu doen mijn programma's raar; bijv: 3dmarks loopt vast in de eerste test, morrowind loopt ook constant vast.
voor mijn nieuwe setup was dit niet het geval.

Ik heb gezocht op de search van GoT maar het meeste wat daar staat over vastlopen en winXP is over het opstarten, maar bij mij doet ie het prima TOTDAT je iets opstart, dan hangt dat binnen de kortste keren.

Heb al mijn dirvers al gereinstald maar dat mocht niet baten.
Ik denk niet dat het aan mijn hardware ligt, want hij doet alleen vreemd als je een programma start.

Mijn systeem:
Athlon 2400+ @ 2000 Mhz
Asus A7V8X
Gigabyte Radeon 9700 Pro
512 MB DDR
Onboard geluid
Onboard Lan
(edit: catalyst 3.9)

Ik hoop dat ik mijn probleem nu beter heb weergegeven (ivm het bannen van mijn andere topic)

iig i hoop nog wat te horen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In mijn vorige reply, gaf ik je dit als tip:
En specifiek over jouw probleem:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Je kan of heel snel lezen, of je hebt het niet gelezen. Lees het eens door :)
Begin bijvoorbeeld eens met het testen van je geheugen - www.memtest86.com en dergelijke :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien geloof je het niet, maar ik kan idd zeer snel lezen

ma laten we het gezllig houden, ben aant memtesten

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
heuh.

dat was iig de bedoeling, heb geen floppy drive - zucht -
en om nou zo'n iso te gaan fikken.

is er ook een andere oplossing

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 16:02 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 16:01:
is er ook een andere oplossing
Je zou natuurlijk met een USB pendrive aan de slag kunnen gaan. Die zijn in sommige gevallen bootable en met enige moeite kun je daar wellicht memtest86 op krijgen. Maar da's een hoop gepruts.

Een andere oplossing is een dualboot Windows & Linux maken en dan Memtest in LILO zetten. Maarja, dat kost een hoop tijd.

Kortom, pak een RW en fik die iso en ga aan het testen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
- SCHOP -

Deze schop omdat zich intussen een interessante ontwikkeling heeft voorgedaan:

Toen ik generals aan het spelen was sloeg hij vast dus ik denk o nee, resetten maar; maar het interressante was dat hij terugsloeg naar de desktop. waar ik vervolgens het welbekende report dit probleem aan microsoft schermpje kreeg, met als aanduiding:

VPU recover heeft uw grafische versneller opnieuw ingesteld omdat het niet langer reageerde op de opdrachten van het grafisch beeldschermprogramma.

Ik vermoedt dus dat het OF met mijn vid. kaart te maken heeft OF met de drivers ervan.

Omdat ik me nu realiseer dat ik in wondows operated zit, zou ik een mod graag vriendelijk willen verzoekn om dit bericht te verplaatsen naar het videokaarten topic.

bij voorbaat dank.

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb 't Hercules-broertje van jouw videokaart en had een tijdje geleden vergelijkbare problemen. Daar bleek het probleem te liggen bij FastWrite. Zowel in je BIOS als in bij de driver-instellingen (kan je makkelijk komen via 't ATi Control Panel) staat een optie om FastWrite aan of uit te zetten. Helaas is de functie buggy als de pest, dus zet ze allebei uit en 't zou een stuk kunnen schelen :)

Verwijderd

Topicstarter
ga ik proberen, bedankt, helaas moet ik nu weg; tot morgen iedereen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In overleg met de V&B mods move ik je topic even - voordat kan je dit soort zaken het beste in Schop een Modje aanvragen :)

Windows Operated Systems >> Videoplanken & Beeldkanonnen

[ Voor 8% gewijzigd door elevator op 10-11-2003 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
o sorry helemaal vergeten,

nou ja ik heb in ieder geval goede berichten:

Mijn pc doet het prima, zelf s morrowind (wat voor de install niet draaide --> freezes) draait perfect op een res van 1280 * 960

wat ik heb gedaan:

heb naar de agp instellingen gekeken die stonden op:

8X
Fastwrite: Uit

even gewijzigd naar:

4X
Fastwrite: Uit

even gereboot en nu doet alles het weer prima

nog bedankt voor degen die mij eraan herinnerde naar de agp instellingen te kijken.
Pagina: 1