Draadloos netwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Situatie:

2 pc's boven

2 pc's beneden

1 laptop die overal kan staan

1 Telenet Kabelmodem in de garage, met een netwerkkabel die tot aan PC 1 op de benedenverdieping loopt.

Welke apparatuur zal ik voor al m'n pc's moeten aankopen, netwerkkaarten, hubs/routers, ...?

Infrarood is waarschijnlijk geen optie gezien de afstanden.

Groeten
Sander

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
bluppfisk schreef op 08 november 2003 @ 14:54:
Situatie:

2 pc's boven

2 pc's beneden

1 laptop die overal kan staan

1 Telenet Kabelmodem in de garage, met een netwerkkabel die tot aan PC 1 op de benedenverdieping loopt.

Welke apparatuur zal ik voor al m'n pc's moeten aankopen, netwerkkaarten, hubs/routers, ...?
Acces point / AP Router aansluiten op je kabelmodem.

in elke pc een wirelles pci kaartje en in elke laptop een wireless pcmcia kaartje.

MEt een beetje zoekwerk op bijv. google en got search had je dit toch zeker kunnen vinden.

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
mjaa ik vraag 't liever meteen aan professionals dan dat ik mijn laatste centjes weggeef aan dingen die ik dan uiteindelijk niet kan gebruiken. Dus meer heb je niet nodig? Zo'n AP kun je ook zonder problemen aansluiten op telenet, en die houdt 1 ip adres voor al je computers?

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
bluppfisk schreef op 08 november 2003 @ 15:14:
mjaa ik vraag 't liever meteen aan professionals dan dat ik mijn laatste centjes weggeef aan dingen die ik dan uiteindelijk niet kan gebruiken. Dus meer heb je niet nodig? Zo'n AP kun je ook zonder problemen aansluiten op telenet, en die houdt 1 ip adres voor al je computers?
Je kan op sites zat informatie vinden, en als je dan een set-up klaar hebt, dan kan je vragen of het een goede is.

En ja je hebt gelijk dat het zonde is om je laatste centjes uit te geven aan troep. Ik blijf in iedergeval nog ff met draad werken, vanwege hoge snelheid, de draden liggen er nu toch al, en het kost een stuk minder. Het is ook nog een keer veiliger :*)

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
koop een wireless router.

aanrader: Belkin 54 G Cablemodem router

daarna een PCMCIA kaartje wireless 54G van Belkin
dan nog een aantal PCI kaarten ( 4 was het? ) van 54G Belkin wireless.

sluit dat allemaal aan. laat de router de ip adressen uitdelen aan elke computer.
elke computer moet namelijk een eigen unieke ip adres hebben.
beetje beveiliging erover heen gooien ( WEB encrypte, MAC filter en DHCP scope aanpassen tot max 5 in jouw geval ). hoe dat moet, lees je in de handleiding van de router.

hier werkt et perfect. vergeet niet je SSID broadcast uit te zetten. anders krijg je last van je buren.

suc6 verder

Verwijderd

Zie de gegeven replies zoals die van rikgoodhart. Dit soort zaken zijn gewoon zelf uit te vinden, no need om een topic te openen zoals er al 20 maal is gedaan.

Lees ook dit eens door:
http://gathering.tweakers...list_messages/642065//#20
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#pre-got

Succes ermee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.