Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Flexibele airduct gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 18:34

Booster

Superuser

Topicstarter
Na een lange zoektocht met google en hier op GoT zet ik dan uiteindelijk toch maar een post hier. ;)

Ik ben op zoek naar een "stofzuigerslang" voor in mijn PC. Een flexibele airduct dus.

In mijn zoektocht kwam ik zowaar precies tegen wat ik wilde hebben:
De Sunbeam overclockers cooling kit, die wordt genoemd in deze post.

Ook hier staat nog iets, maar op de site van Freezing Hardware is het bijbehorende product niet te vinden.

Het probleem is dus dat ik dit artikel (of een ander product met hetzelfde doel) niet gevonden krijg op de mij bekende overclocking shops in Nederland. De shops in de FAQ zitten zover ik gezien heb meestal in het buitenland en ik bestel het liever gewoon binnen mijn eigen land ;)

Ik ga de airduct gebruiken om lucht van een aan de zijkant gemonteerde 12cm fan direct naar mijn CPU-cooler te brengen. De lucht gaat eerst door een 12cm --> 8cm converter, en daarna dus (hopelijk :P) door de flexibele duct.

Kort rijtje met 'eisen' dus ;)
• Flexibele airduct, zoals de Sunbeam overclockers cooling kit, of een dergelijk vergelijkbaar product
• Geen zelfbouw/knutsel, maar kant-en-klaar (geen gezeur met echte stofzuigerslangen dus)
• Te monteren op 8cm koelblok/converter
• Te koop in Nederland

Als iemand een topic weet met een antwoord dan laat het even horen. Ik kon het zelf niet vinden maar wie weet :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Ga naar de bouwmarkt :)

Daar heb je 90mm en 10mm (dacht ik) flexibele slang voor aan afzuigkappen enzo. Heb het ooit en tijdje gebruikt maar het hielp niet echt, maar wat je zoekt kan je daar vinden.

Verwijderd

Sunbeam Sunbeam OC fan duct kit blauw
€12.98

Sunbeam Sunbeam OC fan duct kit zilver
€13.48

Kunt gewoon op die website bestellen, bij een overboeking betaal je alleen de transportkosten van €6,84 en binnen 24 uur in huis.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 14:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 14:52:
Ga naar de bouwmarkt :)

Daar heb je 90mm en 10mm (dacht ik) flexibele slang voor aan afzuigkappen enzo. Heb het ooit en tijdje gebruikt maar het hielp niet echt, maar wat je zoekt kan je daar vinden.
Voorwaarde: Geen zelfbouw/knutsel, maar kant-en-klaar (geen gezeur met echte stofzuigerslangen dus)

Dus dat is niet helemaal DE oplossing voor hem. Hoewel dit wel de handigste is, als je al die omvormers hebt naar 120mm. Die flexibele slangen zijn namelijk gewoon te koop bij de bouwmarkt. Gewoonlijk worden ze gebruikt als luchtafvoer van een droger oid.
Wat je ook nog zou kunnen proberen is om een importeur van sunbeam producten in Nederland te contacteren. Misschien dat die meer info kan geven welke shops deze producten verkopen.
offtopic:
Check dat plaatje op die sunbeam site. Waarom zou je in godsnaam die achterste fan als intake gebruiken en de psu-fans extra belasten als outtake? Die fan omdraaien aan de achterkant lijkt mij nuttiger dan zo'n kitje, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ga eens naar een campinghandel, bij de kachels voor caravans heb je meestal wel flexibele (metalen) slangen/buizen in verschillende diameters (dat laatste weet ik niet zeker)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 14:54:
Sunbeam Sunbeam OC fan duct kit zilver
€13.48

Kunt gewoon op die website bestellen, bij een overboeking betaal je alleen de transportkosten van €6,84 en binnen 24 uur in huis.
Hey, toch wel! Perfect ;)

Deze ga ik dan mooi bestellen. Bedankt :)

Verwijderd

hmmm had ik eerder moeten weten... nu heb ik op cz een crappy harde airduct zo besneden dat hij wel past... maarja!! Komt op het zlefde neer! :p

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een airduct voor een vriend geknutseld van dat spul wat ze gebruiken voor de "uitlaat" van de wasdroger. Perfect spul, zeer flexibel :)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

hoe flexibel moet ie zijn? in alle kanten kunnen bewegen of maar een beetje draaien :?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 10:03 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Moet redelijk alle kanten op kunnen ;)

Ik verwacht dat het Sunbeam setje doet wat ik in gedachte heb (hij is reeds besteld)

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Zoek een bedrijf op dat in de luchttechniek zit of filter/afzuig systemen maakt/levert.

• Ethoxyethanol
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11-2019
k heb ergens zo'n kap gezien met 2 kanten. een Y vorm zal ik maar zeggen. Zoek gamma, daar hebben ze ut d8 ik

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 10:04 ]

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Toevallig heb ik deze thuis liggen en ik doe er niets mee.

Dus als je interesse hebt, mail even !

• mdj84nl
  • Laatst online: 19-03 09:03
1st_Ro schreef op 10 november 2003 @ 13:36:

helpt die nou eigenlijk een beetje?

dat je de warme lucht uit de CPU meteen naar buiten zuigt?

Verwijderd

Heb zo iets zelf gemaakt met 100 mm luchtafvoer gebeuren...

werkt voor geen ruk !! :) (das iig mijn ervaring..)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 14:08 ]

• 1st_Ro
  • Laatst online: 07-01-2022
@Markster, Ik had de bedoeling om de warmte meteen om te leiden naar de achterkant (dus een bocht van 90 graden). Alleen was mijn heatsink+koeler te hoog daarvoor. Plus dat ik aan de achterkant geen goede bevestiging ervoor had (Chieftec Dragon, met van die fanbrackets)

Ik heb dus niet kunnen testen o.i.d. helaas ...

[ Voor 10% gewijzigd door 1st_Ro op 10-11-2003 14:58 ]

• mdj84nl
  • Laatst online: 19-03 09:03
oi dat probleem zal ik dan ook wel hebben, (ook chieftec dragon) maar heb ook een PAL8045 en die is nogal hoog.

Verwijderd

maar coolt dit egt veel beter ?? of scheelt het maar een paar graden:O ?

Verwijderd

1st_Ro schreef op 10 november 2003 @ 13:36:

Ik las net dat dit een stuk of 7 graden scheelde!! dat is wel vet! Geluid maakt me echt geen ruk uit, dat ding is toch al zo lawaaiig als de pest. Ik heb denk ik wel intresse, ik mail je denk ik vanavond ff.

edit:
Dat plaatje van Freezing Hardware, heb jij zo'n buis dan? Ik heb daar wel intresse in!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 17:07 ]

Verwijderd

het lastige van die bouwmarkt-dingen is : hoe krijg je die op de heatsink van je cpu-cooler, en aan de buitenkant van je case!?

Lijkt me moeilijk, en met wat karton oid. zal het heel gammel en 'lek' worden..

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 19:50
zo'n 10cm afvoerbuis past best makkelijk om een 80mm fan heen wanneer je em ff vierkant maakt.
en als je een diameter van zo'n 90mm gebruikt voor het gat in je zijkant, dan past die afvoerbuis er makkelijk in en blijft netjes zitten..

wat pics ter verduidelijking hoe ik het heb opgelost:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ranno.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ranno3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ranno2.jpg

• Kawaii
  • Niet online
NewbieNeo: De afwerking mocht wel wat netter hoor :) Een klein beetje meer werk maar dat staat gelijk weer een stuk mooier :)

• djeejdjeej
  • Laatst online: 30-09 14:32
da's wel een leuk gat om mijn aico op aan te sluiten :)

Verwijderd

jaja, zo kan het ook idd :P .

Ik dacht om juist de koeler niet aan het eind bij de processor te zetten, maar dus juist aan de buitenkant van je case...

Maakt dat nog enig verschil.?

• NewbieNeo
An00bis schreef op 11 november 2003 @ 21:28:
NewbieNeo: De afwerking mocht wel wat netter hoor :) Een klein beetje meer werk maar dat staat gelijk weer een stuk mooier :)
lol, kheb 't voor me neefje gedaan, en hem maakt t nix uit hoe 't eruit ziet, als t maar werkt...
maar je hebt gelijk, zou helemaal perfect zijn, als ik de kast, de binnenkant van de airduct en het stoffilter zwart zou spuiten..

tis dus niet MIJN pc... :P
anders had het niveau van afwerking minimaal evenhoog geweest als van mijn smiley pc.

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
Als je het zo doet ziet het er een stuk netter uit. Dit is m'n premod die een thunderbird koel moe(s)t houden. Die slang past precies om het 8cm doorzichtige fannetje (en geeft een mooi effect).
Die "Wasdroger -condensafvoerslangen" blijven idd. perfect achter een 80mm fan haken, dus als je de ombouw van een fan afsloopt en die op je sidepanel schroeft blijft het redelijk hangen.
Ik moet toegeven dat het niet helemaal stil is, je hoorde wel een soort "geraas".

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

Verwijderd

Kickname schreef op 12 november 2003 @ 00:20:
Als je het zo doet ziet het er een stuk netter uit. Dit is m'n premod die een thunderbird koel moe(s)t houden. Die slang past precies om het 8cm doorzichtige fannetje (en geeft een mooi effect).
Die "Wasdroger -condensafvoerslangen" blijven idd. perfect achter een 80mm fan haken, dus als je de ombouw van een fan afsloopt en die op je sidepanel schroeft blijft het redelijk hangen.
Ik moet toegeven dat het niet helemaal stil is, je hoorde wel een soort "geraas".
Ziet er vet uit, maar werkt dat nou echt? Heb je veel verschil gemerkt? En wat voor maat slang heb je hierop bevestigd dan?

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
De diameter van die slang is zo'n 10 a 11cm, kwa temperatuur scheelde het idle ongeveer 4C. (Deze PC ligt al een tijdje uit elkaar, dus precies weet ik het niet meer) M'n case had al een lage casetemp dus echt veel haalde het niet uit.
Hier nog een pic van de fan aan de slang.

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

• NewbieNeo
kickname, als je het gedeelte van de slang, waar ie om de fan zit, vierkant had gemaakt (heb ik ook gedaan), dan sluit 't veel beter aan, en werkt 't wellicht nog een stukje efficienter... :)
Pagina: 1