Word probleem: zoom level "Document Map"

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RutgerJan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik gebruik Office XP, de engelse versie. Ik zit met het bizarre probleem dat mijn document map (ik weet niet hoe dat in de NL versie heet, maar ik bedoel het scherm in word dat een overzicht geeft van je document (kop1, kop2 etc)) veel te klein wordt weergegeven. Oftewel, de headings die ik zie in de document map zijn onleesbaar. Een voorbeeld: de tekst "Hoofdstuk 1" is in mijn document map nog geen centimeter breed (1024 * 768, 17" monitor), terwijl de document map zelf 8 keer zo breed is. Het lijkt er dus op dat in de document map sterk uitgezoomd wordt, maar dat is een instelling die nergens te vinden is.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
-Instelling zoom document map zoeken
-zoeken op microsoft.com
-zoeken op GoT
-zoeken op google
-lettertype instellingen aanpassen document map

Dat heeft al met al tot geen resultaat geleid...

[ Voor 5% gewijzigd door RutgerJan op 08-11-2003 14:47 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als je ons ook even verteld waarnaar je gezocht heb kunnen we je een stuk beter helpen, anders worden de eerste vijf replies "dat heb ik al gedaan" ;)

• RutgerJan
Ok, zit wat in, zit wat in...
Ik heb gezocht met zoekwoorden: document map "document map" troubleshooting zoom, bij MS het hele troubleshooting deel doorgenomen.
Misschien dat ik al een stuk geholpen ben met de nederlands term, wellicht dat er dan hier op GoT al wel topics over blijken te zijn...
Trouwens, het bizarre is dat ik niet weet hoe dit gekomen is... En ik zou het ook niet kunnen verzinnen (anders zou ik namelijk ook de oplossing weten... >:))

[ Voor 3% gewijzigd door RutgerJan op 08-11-2003 15:23 ]

• RutgerJan
Schopperdeschop en nog een toevoeging.
Als ik een rechtermuisklik doe in de document map, zie ik dat het zoom venstertje in de knoppenbalk een zoom level aangeeft voor de document map. Dit is echter niet aan te passen. Weet iemand hoe dat wel kan? Is dat eventueel te vinden in de registry?

Verwijderd

op hoeveel staat uw percentage van uw word document?

Als je het niet handmatig kan aanpassen.
Ctrl + scrollen

• RutgerJan
Het Word doc staat op 66%, de document map op 24%. Dat laatste percentage verandert als je de document map groter of kleiner maakt.

Ctrl scrollen heb ik al geprobeerd, maar dat heeft alleen effect op het document, ongeacht waar je muis staat...

• RutgerJan
Schopperdeschop (hoperdehoop...)

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:14

Spacecowboy

XBL: Biggmans

post es een screenie, dan weten we allemaal wat je bedoelt, en kunnen we je misschien helpen (mail maar als je 'm nergens kwijt kan)

HENG HENG

• RutgerJan
Is een goed idee jeroen1001... Ik ga je nu een mailtje sturen met twee screendumps, omdat ik zelf geen ruimte heb om die plaatjes neer te zetten.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:14

Spacecowboy

XBL: Biggmans

OK; hierbij even twee screendumps die de TS mij gemaild heeft:
edit:

pics weer offline getrokken

Persoonlijk zou ik 123 niet weten wat er aan schort. B)

Het enige wat mij op het ogenblik te binnen schiet is dat je even het normal.dot sjabloon kan deleten (eerst word afsluiten!). Deze wordt bij het opnieuw starten van Word gewoon weer aangemaakt.

Doe dat eens een meldt ons daarna meer! :)

[ Voor 43% gewijzigd door Spacecowboy op 03-12-2003 13:09 . Reden: Damn, UBB code blijft lastig :P ]

HENG HENG

• RutgerJan
Heb de suggestie geprobeerd, maar dat wil dus niet helpen :(. Het wordt steeds raadselachtiger...

• RutgerJan
Heb een uninstall en install van Word geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Andere suggesties?

• RutgerJan
YESSSSSSSSSSS!!!
Ik heb een oplossing gevonden. Uninstallen en installen van Word verwijdert kennelijk niet de instellingen van Word. Ik vond het volgende:

Reset Microsoft Word Settings and Recent Files (All Windows)
This setting can be used to reset the Word parameters back to the default if you are experiencing problems. For example if you start Word and one of your toolbars or menu bars is missing, or if your personalized settings are not retained.

Open your registry and find the key below where office version is either "9.0" for Office 2000 or "10.0" for Office XP.
With the "Data" folder selected, click Rename on the Edit menu. Type a new name for the Data folder (for example, type OldData) and then press ENTER.

Restart Word for the changes to take effect.

Note: This tweak will also clear the Most Recently Used (MRU) file list on the File menu.

Registry Settings
User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\[office version]\Word\Data]

Gecustomizede toolbars e.d. zijn wel weg, maar daar kan ik mee leven :).
Pagina: 1