Toon posts:

DVD-decoder voor Win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mijn laptop geformateerd en heb hier Win XP opgezet. De DVD-drive werd automatisch gedetecteerd door Win XP. Ik kan dus nu wel data van DVD's lezen maar niet echt DVD-films bekijken. Hier heb ik een decoder ofzo voor nodig. Ik dacht eerst dat dit bij de driver zat ofzo.

Weet iemand waar ik zo'n decoder (gratis) kan downloaden of vandaan halen?

Verwijderd

Gewoon PowerDVD of similair installeren :)

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Meestal zit bij je laptop een dvdspeler geleverd. WinDVD of PowerDVD ofzo. Nadat je dit soort programma's hebt geinstalleerd zou je zonder problemen DVD moeten kunnen afspelen.

Een freeware dvdspeler, tja. Ik heb ze nog nooit gezien maar ze zijn er misschien wel gewoon hoor.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 14:24:
Ik heb laatst mijn laptop geformateerd en heb hier Win XP opgezet. De DVD-drive werd automatisch gedetecteerd door Win XP. Ik kan dus nu wel data van DVD's lezen maar niet echt DVD-films bekijken. Hier heb ik een decoder ofzo voor nodig. Ik dacht eerst dat dit bij de driver zat ofzo.

Weet iemand waar ik zo'n decoder (gratis) kan downloaden of vandaan halen?
dat kan met elk simpel commercieel dvd programma, en ik denk zelfs dat als je windows media player 9 download dat je dan ook films kan bekijken :)
meestal krijg je zelfs PowerDVD oid bij je pc geleverd

[ Voor 7% gewijzigd door G33rt op 08-11-2003 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat van WMP9 downloaden heb ik al geprobeerd. Ook heb ik al 2 programma's erop gezet die bij een DVD zaten (PCFriendly DVD, zat bij the Matrix en InterActual Player, zat bij Matrix Reloaded).

Verwijderd

G33rt schreef op 08 november 2003 @ 14:51:
[...]

dat kan met elk simpel commercieel dvd programma, en ik denk zelfs dat als je windows media player 9 download dat je dan ook films kan bekijken :)
meestal krijg je zelfs PowerDVD oid bij je pc geleverd
Dat van WMP9 is niet waar. Die kan alleen DVD's afspelen als bv powerdvd is geïnstalleerd...

Verwijderd

Dat van WMP9 is niet waar. Die kan alleen DVD's afspelen als bv powerdvd is geïnstalleerd...
Kwestie van MPeG 2 codec installeren...

Freeware DVD speler: http://www.maximusdvd.com/

Verder: http://www.dvdrhelp.com/tools.htm

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Er zit geen DVD decoder bij Windows meegeleverd omdat MS er anders voor zorgt dat bijna niemand de andere DVD afspeelprogramma's meer koopt, wat natuurlijk voor de nodige rechtzaken zal zorgen.

Na een beetje zoeken kwam ik op DVD Digest deze en deze pagina tegen. Ik weet niet of het wat is of niet, zelf gebruik ik namelijk PowerDVD4 omdat deze bij mijn DVD speler zat :)

edit:
En toen was euss me voor ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 08-11-2003 15:35 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, ik krijg ook een foutmelding waarin staat dat ik een dvd ecoder nodig heeft, echter heb ik PowerDVD en WMPL9.

Enige idee hoe ik dit kan verhelpen ?

Ik heb overigens pas nieuwe boxen met een nieuwe geluidskaart, maar de hele computer is vrij nieuw en voordat ik deze had had ik nog niet geprobeerd een DVD te kijken.

Alvast bedankt, Ralph

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik ben zelf eigenaar van PowerDVD 5. Draait erg lekker. (En als ik zeg eigenaar, dan bedoel ik het ook. Heb het namelijk gekocht :) )

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Bij mij gaat het ook om de originele versie.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

deze gebruik ik zelf altijd: Media Player Classic 6.4.6.8
http://www.tweakers.net/meuktracker/5015a

[ Voor 17% gewijzigd door Fietsbel op 12-11-2003 20:12 ]

39

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Je kunt proberen om PowerDVD opnieuw te installeren.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
heb je zoals euss al zei de MPEG-2 codec al apart geprobeert te installeren? :)

Verwijderd

Ja die heb ik ook al, heb ondertussen van iemand een PowerDVD patch gehad en heb nu weer beeld.
Pagina: 1