[XP] problemen bij formateren

Pagina: 1
Acties:

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik wil vandaag mijn complete computer formateren en xp er opnieuw opzetten.. ik heb dit vroeger vaak genoeg gedaan zonder problemen (zij het met 98 en ME) dus ik dacht dat dit ook wel ff een makke zou zijn... niet dus..

ten eerste kwam ik niet in dos terecht.. volgens andere topics op dit forum zou je gewoon je winxp cd erin moeten drukken en dat ie dan bij opstarten een mooie xp setup geeft waarin je kan formateren etc.. maar mijn comp start gewoon op. :/

dus ik wat verder lezen in andere topics, zie ik dat je met een win 98 diskette ook formateren kan.. dus ik dat proberen, kom netjes in dos terecht, maar hij wil format c: en format d: (heb 2 partities) niet uitvoeren.. allerlei domme foutmeldingen over netwerkschijven (op de d: ) en dat ie het gewoon nie kan (op de c: )
als ik in dos probeer om de setup.exe op de cdrom te draaien (winxp cdrom) zegt ie dat ie dat nie kan uitvoeren in dos.. :(

ik lees ook verhalen dat ik dat booten vanaf cdrom eerst moet aanzetten in mijn bios.. maar hoe doe ik dat? (heb totaal 0 bios ervaring..)

hoop dat iemand mij helpen kan...

Fujifilm X-Pro1

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Ik denk dat je bij het opstarten ff op F11 moet duwen of zo, dan kom je in het bootmenu en kan je kiezen of je met de cd wil opstarten of niet, en je kan idd ook met een win98 diskette opstarten, maar dan kan je dus geen fdisk of format c doen, omdat je schijven in ntfs staan. Dit kan je verhelpen door ze met windows of partitionmagic (gemakkelijker) naar fat32 te converteren.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Je moet idd ff in je bios veranderen dat je pc als 1ste drive je cd-drive begint te lezen.
En daar doe je je XP cd in dan. Dan moet je er wel uitkomen.
En het kan ook zijn dat je F2 of Del in moet drukken om in je bios te komen. Maar dat zie je ook in je opstartscherm staan.

Verwijderd

Eerst een bootdiskette maken ,ik geloof als je je flop wilt formateren kan je in dat menu aangeven of je quickformat wilt doen of een bootflop wilt aanmaken of die bootflop van Windows Me gebruiken dat werkt nl. ook

Verwijderd

je kan via fdisk gebruiken om ntfs partities te verwijderen en nieuwe aan te maken (alleen fat16/32).

Verwijderd

mijn xp cd is ook niet bootable ik heb een programma van mmicrosoft daar kan je op 6 floppy's zetten en dan met die floppy's opstarten en dan doet xp setup het wel.
of anders moet je eerst win 98 installen en dan update naar xp :'(

deze is voor xp pro: http://www.microsoft.com/...1504ef5e26&displaylang=nl

en deze voor home: http://www.microsoft.com/...5afee126d8&displaylang=nl

ik hoop dat je er iets aan hebt

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
tis al opgelost, ik moest gewoon idd in de bios ff de volgorde van booten veranderen B)

thx ppl

Fujifilm X-Pro1

Verwijderd

kan je gewoon via xp cd opstarten als ik cdrom als first boot doe dan werkt het niet

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
hmm vreemd dan is jouw XP CD niet bootable...
enne ik haal mijn bootdisks van http://www.bootdisk.com/ (vooral om mijn DOS te booten, maar met XP is het ook erg handig).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1