Toon posts:

[gentoo] systeem erg probleem gevoelig.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik de boel via energe -Up world geupdate die updates bestond alleen uit gcc-3.3.2-r2'slocate en de niewe nvidia drivers , maar sinds deze 'update' wil het een en ander niet lekker meer werken.
Een aantal problemen waar ik tegen aanloop zijn o.a dat Xine geen avi meer wil afspelen, aviplayer geen geluid meer geeft, emergen vaak niet lukt (timeouts, not found),
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
root@homepc # emerge -U autoconf egenix-mx-base winesetuptk gentoolkit
>>> --upgradeonly implies --update... adding --update to options.
Calculating dependencies ...done!
>>> emerge (1 of 4) sys-devel/autoconf-2.58 to /
>>> Downloading http://ftp.easynet.nl/mirror/gentoo//distfiles/autoconf-2.58.tar.bz2
--13:36:21--  http://ftp.easynet.nl/mirror/gentoo/distfiles/autoconf-2.58.tar.bz2
           => `/usr/portage/distfiles/autoconf-2.58.tar.bz2'
Resolving ftp.easynet.nl... 195.86.128.57
Connecting to ftp.easynet.nl[195.86.128.57]:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found
13:36:21 ERROR 404: Not Found.

>>> Downloading http://ftp.snt.utwente.nl/pub/os/linux/gentoo/distfiles/autoconf-2.58.tar.bz2
--13:36:21--  http://ftp.snt.utwente.nl/pub/os/linux/gentoo/distfiles/autoconf-2.58.tar.bz2
Resolving ftp.snt.utwente.nl... 130.89.175.1
Connecting to ftp.snt.utwente.nl[130.89.175.1]:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found
13:36:21 ERROR 404: Not Found.

>>> Downloading ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/os/linux/gentoo/distfiles/autoconf-2.58.tar.bz2
--13:36:21--  ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/os/linux/gentoo/distfiles/autoconf-2.58.tar.bz2
Resolving ftp.snt.utwente.nl... 130.89.175.1
Connecting to ftp.snt.utwente.nl[130.89.175.1]:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done.    ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done.  ==> CWD /pub/os/linux/gentoo/distfiles ... done.
==> PASV ... done.    ==> RETR autoconf-2.58.tar.bz2 ...
No such file `autoconf-2.58.tar.bz2'.

>>> Downloading ftp://alpha.gnu.org/gnu/autoconf/autoconf-2.58.tar.bz2
--13:36:21--  ftp://alpha.gnu.org/gnu/autoconf/autoconf-2.58.tar.bz2
Resolving alpha.gnu.org... 199.232.41.11
Connecting to alpha.gnu.org[199.232.41.11]:21... connected.
==> TYPE I ... done.  ==> CWD /gnu/autoconf ... done.

en dit dus constant door ( na een rsync update welteverstaan). Als het mergen wel lukt constant 100% cpu load (voorheen nooit gehad) en dat veel internet pagina's onder mozilla niet meer willen inladen terwijl onder opera dit geen probleem geeft en zo nog wat andere vaagheden. De boel opnieuw mergen heeft geen zin door de bijna constante timeouts en not found errors in emerge.

Natuurlijk is etc-update uitgevoerd nadat de boel geupdate en in de logs staan geen error meldingen wat het alleen maar moeilijker maakt om het probleem te localiceren.

Natuurlijk heb ik de netwerk instellingen al gecheckt, omdat dit het eerste is waaraan ik dacht toen er problemen waren met de paginaload en de merge, maar deze staan gewoon goed ingesteld.

Wie heeft dezelfde ervaring als mij met gentoo en weet hoe ik dit kan oplossen/kan mij verwijzen naar de oplossing? want dit werkt niet echt fijn meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 14:26 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik wil verder niet vervelend zijn ofzo, maar ik zie '404 NOT FOUND' staan als je probeert te emergen, wat heeft dat precies met "emergen lukt niet, vaak timeouts" te maken? Een 404 is heel iets anders dan een timeout hoor (hoewel bepaalde browsers je vaak laten geloven dat het allemaal hetzelfde is).

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
>>> Downloading ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/os/linux/gentoo/distfiles/autoconf-2.58.tar.bz2
...
==> TYPE I ... done.  ==> CWD /pub/os/linux/gentoo/distfiles ... done.
==> PASV ... done.    ==> RETR autoconf-2.58.tar.bz2 ...
No such file `autoconf-2.58.tar.bz2'.

dit zegt mij genoeg.

pak is je favo ftp client en kijk gewoon eens of die bestanden daar staan.
grote kans van niet he :)

dus probeer eens van gentoo server te wisselen.
meschin dat deze nog niet goed genoeg geupdate is ofzo. (voor de rest totaal geen gentoo persoon dus zou het niet weten)

Verwijderd

Topicstarter
Oke her merge probleem is opgelost, was simpel en alleen dat de servers de files nog niet hadden geupdate, maar de andere vaagheden blijven en die hebben niets met die servers te maken.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:46

WHiZZi

Museumdirecteurtje

zoals.. :?

Wat heeft bijv die etc-update aangepast?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Waarschijnlijk de libssl update 0.9.6 -> 0.9.7

Zoals aangegeven na de package merge:
revdep-rebuild

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Tony Vroon schreef op 09 november 2003 @ 00:46:
Waarschijnlijk de libssl update 0.9.6 -> 0.9.7

Zoals aangegeven na de package merge:
revdep-rebuild
dat had ik al gedaan (lezen kan ik immer nog wel ;) )

Verwijderd

Dat xine en aviplayer niet meer volledig functioneren klinkt als twee aparte problemen en moet als zodanig behandeld worden. Probeer zo gedetailleerd mogelijk uit te leggen wat er mis gaat (foutmeldingen, huidige systeemconfiguratie).

Misschien is het zelfs een idee voor elk programma een afzonderlijk topic te openen.
Pagina: 1