Uplink poort van een hub is toch voor ....

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
De uplink poort is toch voor een cross cable?

Voor een andere computer danwel een andere hub/swich.

THANKS

Verwijderd

Nee hij is juist zo dat he geen crosslink nodig hebt naar een andere hub toe.. Als je er een crosslink in stopt kan je er wel een andere computer aan hangen

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:50

Kettrick

Rantmeister!

de iets luxere hubjes kan je instellen of ie wel/niet gecrossed moeten worden...

Verwijderd

Een hub zorgt er voor dat de poorten onderling gecrossed zijn. Daarom hoef je tussen computers met een hub geen crosscable te gebruiken. De uplink poort is eigenlijk bedoelt om hubs met elkaar te laten communiceren en deze communicatie gaat dan zonder te crossen naar de andere hub. Daarom is er een appart uplink poortje.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Uhm.. nou..uhh..

sommige hubjes hebben als laatste poort 2 poorten, 1 gewone en een link poort.

3Com heeft daarvoor weer een knopje om te schakelen tussen normaal en uplink.

maar als jij van hub naar hub wil met een hub waar dit allemaal niet op zit, moet je idd een cross hebben (hoeft bij de 2 bovenstaande opties dus niet)

Grtz.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 19:05 schreef RoeLz het volgende:
de iets luxere hubjes kan je instellen of ie wel/niet gecrossed moeten worden...
Bij deze is een van de poortjes in te stellen als uplink poortje. Je kunt bij deze modellen het poortje ook gebruiken als data poortje. De minder luxe types hebben 2 poortjes waarvan je er maar 1 tegelijk kunt aansluiten. Dit heeft dus het zelfde effect.

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Ik heb dus een Tp-link 10/100 hub met 1 uplink poort.

Ik weet dat je met die uplink poort hubjes aan elkaar kunt knopen, maar kan ik er ook een crosscable van een andere computer in drukken. Zodat ik dan wat computers op de gewone poorten heb aangesloten en 1 comp met crosscable op de uplink poort.
Dus effe voor de zekerheid dit kan wel of niet?

Verwijderd

JA en Nee.

Als je een 4 poorts + 1 uplink pport op je hub hebt dan kun je er maar 4 van de 5 tegelijk aansluiten. De uplink en gewone poort delen een verbinding.

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Ik heb het al aam de praat. Zoals ik het zei.

THANKS

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 00:04
Wederom een *rotschop*
Stel, ik heb 2 hubs. 1 van 10 mbit en 1 van 100 mbit. Die van 10 mbit heeft een uplink poort, de 100 mbit niet.
En stel nou dat je 7 vrienden uitnodigd voor een lanparty, en je wil er een servetje bijhangen.
Dan kom je 1 poort te kort. Kan je dan niet die 2 hubbies laten samenwerken?

Steam

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 12:35 schreef JeanLucPicard het volgende:
Wederom een *rotschop*
Stel, ik heb 2 hubs. 1 van 10 mbit en 1 van 100 mbit. Die van 10 mbit heeft een uplink poort, de 100 mbit niet.
En stel nou dat je 7 vrienden uitnodigd voor een lanparty, en je wil er een servetje bijhangen.
Dan kom je 1 poort te kort. Kan je dan niet die 2 hubbies laten samenwerken?
7vrienden+server = 8 poorten
(jij gaat hapjes rondbrengen)

6vrienden+server+jij = 8 poorten
(1 vriend is plots ziek)

7vrienden+server+jij = 9 poorten

16-8 = 6 poorten over.
16-9 = 5 poorten over :)

*grijns* :9

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 00:04
hee :)
Maar ik speel dus mee, en de server ligt erop, en iedereen is er. Hoe laat ik die hubs samenwerken.
Dat bedoel ik :) .

Steam

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 12:58 schreef JeanLucPicard het volgende:
hee :)
Maar ik speel dus mee, en de server ligt erop, en iedereen is er. Hoe laat ik die hubs samenwerken.
Dat bedoel ik :) .
ow je hebt 2x 8?
haha

okee..

je hebt 2 hubs zonder uplink poorten:

Plak er een crosslink kabel tussen

je hebt 1 hub met uplink en 1 zonder uplink:

Plak er een 1/1 kabel tussen

je hebt 2 hubs met uplink poorten

Gebruik het bovenstaande of leg een crosslink tussen beide uplink poorten.

natuurlijk zo veel mogelijk mensen op dat 100 mbit hubje douwen en de rest op dat 10 mbit hubje :)

Ennuh.. eigenlijk moet je switchen.. maja :)

Verwijderd

Ik gebruik mijn uplink-poort voor het kabelmodem. Zo kunnen we met 3 pc's tegelijk gebruik maken van kabelinternet zonder dat er een pc aan hoeft te blijven staan.
Natuurlijk kan dat alleen als je ook meerdere ip-adressen van je provider krijgt... :)
Pagina: 1