[3dsmax6]1 object excluden van ontvangen van shadows??

Pagina: 1
Acties:

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Ik heb er weer een waar ik even niet uit kom. Hoe kan ik in MAX ervoor zorgen dat een object geen schaduwen ontvangt en wel belichting?? Ik kan er wel voor zorgen dat ie geen schaduwen maakt (of belicht wordt), maar kan ik er ook voor zorgen dat (in dit geval) mijn water geen schaduw van de omliggende bebouwing weergeeft (alleen reflectie)??

Thnx voor het meedenken alvast...!!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
druk eens op f1 :) en zoeken naar exclude en include functies ;)

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

in de settings van de lights kan je objecten excluden.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Leuk bedacht beiden, maar wel goed lezen wat ik schrijf/bedoel. En ik ga al iets langer mee om niet zelf al even op F1 gedrukt te hebben

Ik wil het dus zo doen dat het object dus volledige meedoet in de scene (en dus licht ontvangt), maar dat ie alleen geen schaduwen van andere objecten ontvangt... en met de exclude/include opties gaat het voor zover ik kan zien om de schaduwen die het object zelf maakt...

Of ben ik nou dom??

[ Voor 18% gewijzigd door Dexter op 08-11-2003 14:07 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:03
Object selecteren, rechts klikken, >properties, >general, "receive shadows" uitvinken

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Charango...superbedankt!! Ik wist dat het moest kunnen, zag alleen door alle bomen het bos niet meer.

Thnx man!! Case closed...

Pagina: 1