Toon posts:

probleem newsbin/newsrover

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik probeer wat softewaren te downloaden met newsbin en newsrover, ik kan prima connecten met de news server en de newsgroups ophalen. maar alles wat ik selecteer om te downloaden is er dan vervolgens niet meer (meldingen zoals file not found) ??

ik heb een adsl modem/router zyxel 650R-31 (1 poorts) wat gekoppeld zit aan een draytek vigor 2300 router. op de draytek router zit tevens een swith (4 poorts) waar mijn pc's op aangesloten zijn.

alles wat bij de zyxel binnenkomt wordt doorgestuurd naar de wan poort van de draytek. op de draytek heb ik vervolgens poort 119 (news) met NAT geforward naar mijn werkstation waar newsbin en newsrover op staan.

iemand suggesties ?

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik gebruik Newsbin Pro al jaren en heb er laatst ook een Draytek router tussen gehangen maar ik heb alleen maar port-forwarding aangezet voor Emule en verder (nog) niets en het downloaden met Newsbin gaat nog steeds goed.
Dus volgens mij hoeft dat port-forwarding helemaal niet, misschien werkt dat het zelfs tegen :?

Probeer je misschien oude files te downloaden, het kan dan voorkomen dat je de headers dan wel binnen krijg maar als je de file daadwerkelijk ga downloaden dat de postings dan al verwijderd van de newsserver zijn.
Wat voor foutmelding geeft Newsbin precies, want File Not Found komt me niet echt bekend voor.

Probeer eens een heel nieuwe file te downloaden om te kijken of dat wel lukt.

Verwijderd

Topicstarter
er zijn bijna geen files te vinden ?? newsbin pro laat ze niet zien ?

news server die ik gebruik - news.tiscal.nl

de nieuweste files die ik te zien krijg zijn van 30-10 tot 07-11 maar niets van vanddag bijvoorbeeld. en alle Files Failed.

No File Found
Post Purged

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 16:56:
er zijn bijna geen files te vinden ?? newsbin pro laat ze niet zien ?

news server die ik gebruik - news.tiscal.nl

de nieuweste files die ik te zien krijg zijn van 30-10 tot 07-11 maar niets van vanddag bijvoorbeeld. en alle Files Failed.

No File Found
Post Purged
Post purged is in Newsbin inderdaad de melding als een bestand alweer van de server is verwijderd. Het ligt dus niet aan Newsbin of aan je router maar gewoon aan het feit dat de posting te oud is en dus verwijderd.

Wel moet ik zeggen dat ik de laatste tijd bij Xs4all vaak "connection failure" heb. Ik heb hier al een vraag over openstaan bij hun helpdesk. Met deze melding is het zo dat als ik even wacht de download meestal wel werkt. Soms als ik maar één thread tegelijk doe doet hij het ook ineens weer, best apart.

[ Voor 27% gewijzigd door Ibbelz op 08-11-2003 17:03 ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Probeer je wel binaries te downloaden en niet gewone tekst postings? Want anders zal Newsbin inderdaad geen files kunnen vinden.

Misschien kan je op deze site wat meer informatie vinden, daar staat zo'n beetje alles wat je moet weten voor het downloaden van binaries:
http://www.binaries4all.nl/

Verwijderd

Topicstarter
het begint erop te lijken dat tiscali geen binaries host ;( of hij heeft een technische storing.

heb alle tips en truuks gelezen op binaries4all.nl maar daar wordt aangemeld bij een andere news server.

op die newszilla.xs4all.nl server zal ik wel weer niet op kunnen komen xs4all is niet mijn provider.. of zijn er nog andere mogelijkheden ?

emule werkt overigens bij mij ook prima. en inderdaad portforwarding van de news port (119) voor newsbin pro was niet nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 19:37:
het begint erop te lijken dat tiscali geen binaries host ;( of hij heeft een technische storing.
Geen binaries voor abonnees Tiscali

Verwijderd

Topicstarter
Geen wonder... laten we hopen dat de binaries weer snel toegankelijk zijn bij tiscali.

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
-foutje-

[ Voor 177% gewijzigd door Timmeah op 19-08-2007 14:40 ]

Pagina: 1