2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002
Al een bios update geprobeerd? Heb je legacy USB support aanstaan?
Hier stond een dode link.
Ik neem aan dat die 7in1 een USB 2.0 reader is? Dan heb je hetzelfde probleem als ik een beetje heb. Op een pc op school kan ik mijn USB 2.0 harde schijf niet aansluiten voordat de pc aangaat, dan blijft hij in het BIOS hangen. Als ik hem aansluit in Windows werkt hij wel prima (ook wel logisch aangezien USB hotpluggable is). Maar zowel jouw pc als die pc hebben alleen USB 1.1, dus ik denk dat het gewoon een BIOS bugje is.
Jij kwam er achter dat meer mensen het probleem hebben. Zijn dit mensen met het zelfde moederbord of zelfde cardreader.
Ik heb ook iets dergelijks gehad met een MSI6321 (Dual PIII 733), en die slaat soms vast met mijn pocketPC (reset van pocketPC lost alles op).
Ik heb ook iets dergelijks gehad met een MSI6321 (Dual PIII 733), en die slaat soms vast met mijn pocketPC (reset van pocketPC lost alles op).
verschillende moederborden en cartreaders (bij mijn digicam het zelfde probleem)
2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002
http://gathering.tweakers...sages/813874///cardreader
http://gathering.tweakers...es/816233///usb,opstarten
effe 2 voorbeelden
edit:
het ligt niet aan usb 1.1 of usb 2.0 (mijn digicam is usb 1.1 cardreader is usb 2.0)
http://gathering.tweakers...es/816233///usb,opstarten
effe 2 voorbeelden
edit:
het ligt niet aan usb 1.1 of usb 2.0 (mijn digicam is usb 1.1 cardreader is usb 2.0)
[ Voor 26% gewijzigd door cold op 08-11-2003 12:55 ]
Jah, maar heb je het nou al 's geprobeerd met een nieuwe bios?
Hier stond een dode link.
Bekend probleem, is dacht ik heel simpel op te lossen in de BIOS. Je moet iets van aan het USB Leagacy gedeelte doen of iets wat daar op lijkt...
Suc6!
Suc6!
Use the Search Luke...
Verwijderd
Nou, ik heb dit probleem ook. Zelfde cardreader op een EPoX 4PEAE-bord.
Probleem is alleen dat de EPoX-biossen geen "USB Legacy Support"-optie hebben, men kan enkel kiezen uit Keyboard- en Mouse-support en de optie de controller geheel uit te schakelen.
Alle mogelijke combinaties geprobeerd van die drie opties, geen oplossing helaas.
Nog één poging de BIOS te flashen straks, maar ik ben bang dat de nieuwe BIOS niet ineens die Legacy-support uit en aan kan zetten.
Toch gek, het zijn namelijk allebei moderne borden met een recente chipset.
Probleem is alleen dat de EPoX-biossen geen "USB Legacy Support"-optie hebben, men kan enkel kiezen uit Keyboard- en Mouse-support en de optie de controller geheel uit te schakelen.
Alle mogelijke combinaties geprobeerd van die drie opties, geen oplossing helaas.
Nog één poging de BIOS te flashen straks, maar ik ben bang dat de nieuwe BIOS niet ineens die Legacy-support uit en aan kan zetten.
Nou als ik naar BIOS updates van (nieuwe) Tyan moederborden kijk, komt het weleens voor dat een feature wordt toegevoegd zoals aan-/uitzetten van functies.Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 13:56:
Het kan dus wel degelijk.
Verwijderd
Nieuw BIOS met vernieuwde USB2.0 support heeft 't 'm gedaan denk ik
In ieder geval werkt hij bij mij nu prima \o/
Pagina: 1