WinXP mappen standaard niet-gemaximaliseerd openen

Pagina: 1
Acties:

• Jerdenberg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-04 11:50
Heb XP vers geinstalleerd en de meeste weergave-opties op klassiek gezet. Wat me niet lukt (noch via mapopties/alle mappen als deze noch via trucs als mapvenster sluiten met muis en CTRL ingedrukt) is XP mappen die voor het eerst geopend worden laten weergeven als venster i.p.v. gemaximaliseerd.

via Google/kb/got search geen oplossing gevonden.

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Als ik het goed begrijp wil je een map in een nieuw, niet gemaximaliseerd venster openen, toch?

Zoja, vink dan ff het vinkje uit van alle map instellingen opslaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Coolhva op 08-11-2003 15:25 ]

• Jerdenberg
Ik wil dat XP een map opent of zoals vorige keer als die map al eens open is geweest (instellingen onthouden), of als de map voor de eerste keer wordt geopend dan default in een venster en niet gemaximaliseerd.

• Jerdenberg
Na weer een zoektocht op internet snap ik wat Coolhva bedoelt met dat uitvinken van mapinstellingen opslaan. Alleen, als ik dat doe en in een venster met het gewenste formaat alle mappen zoals deze klik heeft dat geen effect op mappen die nog niet eerder waren geopend; die zijn nog steeds gemaximaliseerd. Ook als ik bovenstaand doe en de map-met-goede-afmetingen sluit met CTRL ingedrukt helpt dat niet. Erg merkwaardig is dan weer dat een al eerder geopende map wel correct wordt geopend op het formaat dat de vorige keer was ingesteld (eigenlijk vreemd als je opgeeft dat mapinstellingen niet moeten worden onthouden).

Kun je niet via een of andere registersleutel specificeren dat XP als het een map voor de eerste keer opent dat doet als venster? Wat er nu gebeurt is })

• Jerdenberg
Nog steeds geen oplossing voor gevonden, en nog steeds uiterst hinderlijk: als je in XP een nieuw gemaakte of nooit eerder geopende map (b.v. op een CD) opent, gebeurt dat in een gemaximaliseerd venster.

In W98 krijg je met "elke map in eigen venster openen" voor een nieuwe map die je maakt een vrij klein venster linksboven, en voor iedere volgende eenzelfde venster dat iets naar rechtsonder verschoven is; zo daal je gemakkelijk af in een stapel directories.

Bij XP echter vult iedere nieuwe map je hele scherm, dus je hebt per direct geen overzicht meer.

Via google vond ik wel een paar keer dit topic, maar geen enkele keer een oplossing.