Toon posts:

Mp3`s dubbel dus geautmatiseerd laten verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo`n 8 gb aan mp3tjes op mijn harde schijf...
nu heb ik zo`n 6 gigabyte van cd`s gehaald (mp3 cd`s)
en de rest gedownload en geript. Helaas heb ik enkele weken geleden een
beetje een harde schijf crash gehad waardoor ik alles kwijt was...ik kon van mijn
8 gb ongeveer 4 gb terug krijgen met "GETDATABACK". de 4 gb die verloren is heb ik nog op mp3cd`s staan. Alleen nu heb ik het probleem dat op de cd`s de bestandsnamen allemaal met een #nr beginnen. dus;

#043Artist X - Titel X.mp3

en toen ik ze in het verleden op mijn hd had gezet heb ik ze allemaal handmatig gerenamed zodat ik ze allemaal zo had;

Artist X - Titel X.mp3

Nu wil ik ten eerste dit geautomatiseerd laten verlopen en ten tweede;

ik wil alle mp3cd`s weer op hd zetten en dan een programma laten
"vergelijken" zodat ik geen dubbele mp3tjes heb. dit programma moet dan vergelijken op bestandsgrootte.

Weet iemand of dit mogelijk is en welk programma(s) ik hiervoor nodig heb?

• Jerdenberg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-08 16:43
Oplossing voor de eerste stap:
maak txt file in dos-venster via dir /b /on *.mp3 >rena.txt
vervang in rena. txt met reguliere expressies
{[cijfers]+}{?+}{einderegel}
#0 #1 #2
door
ren "#0#1" "#1"
{ik ga er vanuit dat de artiest met een letter begint!, anders moet je nog handmatig nalopen}
sla op als rena.bat
voer rena.bat uit

[ Voor 19% gewijzigd door Jerdenberg op 08-11-2003 12:13 ]

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Het eerste is perfect mogelijk met ID3-Tagit ( http://www.id3-tagit.de/english/index.html )

Het tweede kan je doen met Duplicate File Finder. ( http://download.com.com/3000-2248-10219549.html?tag=lst-0-17 )

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het zijn dus niet de ID3 tags die ik wil renamen... deze zijn vaak niet aanwezig. het gaat mij om de bestandsnaam

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Denk dat de enige mogelijkheid is alle mp3 files in 1 directory te plaatsen dmv de Windows zoekfuntie te gebruiken. Als de bestandsnamen identiek zijn zullen identieke bestandsnamen NIET worden meegenomen maar wel de bestanden met identieke grootte. Daarna zul je e.e.a. helaas deels met de hand moeten verwijderen of verwijderen op eenzelfde manier maar dan op een deel van de bestandsnaam.

edit
Wat er gebeurt:

Met zoeken worden alle mp3 bestanden op de PC gevonden.
Dan volgt het verplaatsen naar een nieuw aan te maken map.
Bij elk gevonden bestand met dezelfde naam wordt keurig germeld: 'bestand bestaat al, overschrijven J/N' dan is het zaak de bestandsgrootte mee te laten spelen. Die moet je dus zelf vergelijken.

[ Voor 38% gewijzigd door Guardian Angel op 08-11-2003 15:39 ]

ARME AOW’er

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 15:25:
ja maar het zijn dus niet de ID3 tags die ik wil renamen... deze zijn vaak niet aanwezig. het gaat mij om de bestandsnaam
Je kan op basis van je filename nu de tags aanmaken. Dus uit je filenaam de artiestennaam en titel filteren.
En dan op basis van deze tags weer je filename opbouwen.

Dit werkt hier alleszins perfect. :)

Verwijderd

Er vanuit gaande dat bij ieder bestand de eerste 4 karakters van de naam verwijderd moeten worden (klopt dat?), kun je het in linux zo oplossen:

code:
1
2
cd <map waar de mp3's in staan>
for i in *;do mv "$i" "$(echo "$i"|cut -c5-)";done

En voor het geval je geen linux draait, er zijn een heleboel versies die je niet hoeft te installeren, maar rechtstreeks van cd kan draaien...

Verwijderd

Dit kun je vrij simpel met Visual Basic Script oplossen.
Moet je echter wel een beetje kunnen programmeren...

Je kan dan een array maken van de mp3's die nu op je computer staan. Vervolgens de cd-rom doorlopen en van die bestandsnamen een stukje afhalen en ze dan tegen de aanwezige files 'aanhouden'. Indien niet aanwezig zet je ze op je HD anders pak je de volgende file etc.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 13:12

BaRF

bijna kerst

mm net een heel stukje getypt en toen per ongeluk gebackspace'd... nouja, dan maar alleen een linkje ;)

http://www.abc-view.com/cif.html

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Tanx BaRF en Dextro

jullie tips gecombined en mijn hele lijst is nu perfect zonder duplicates en zonder irritant # ervoor en allemaal met ID3v2 tags ur ta best :9
Pagina: 1