Toon posts:

Strepen en Pixels met de Asus V9280

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mijn probleem gaat om de volgende configuratie:
Asus V9280 TD Ti4200 128MB
MSI KT4 moederbord
AMD Athlon XP 2000+
512 MB PC2700 RAM

Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn videokaart, wanneer ik hem op 16 bits kleuren zet zie ik soms rare strepen op het scherm, wordt de computer erg instabiel en doemen er overal rare pixels op.

Ik heb de laatste drivers van nVidia en Asus geprobeert, beiden geven geen oplossing, bij de nieuwste van nVidia is het probleem wel oplost op 32 bits. Maar de instabiliteit wanneer ik bijvoorbeeld een game probeer te spelen blijft.

Ikzelf vermoed dat er een probleem is met de videokaart aangezien zelfs het laadbalkje van Windows al rare texturen vertoont.

Om mijn problemen te illustreren heb ik een screenshot gemaakt:
» Screenshot

Ik heb trouwens m'n computer net opnieuw geïnstalleerd in de hoop van dit probleem af te komen, geen oplossing dus.

Sietse

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 11:33 ]

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Denk dat je kaartje toch naar de haaien is. Als het goed is heb je er 3 jaar garantie op van die van asus. Had zelf eerst een v8440 ( geforce 4 ti 4400 ) en daar stond op de doos 3 year waranty. Ga er maar mee terug naar de winkel waar die gekocht is met de bon van aankoop en laat em maar fixen :7

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook al zo'n vermoeden, ik heb het internet een beetje afgespeurt. Er wordt verscheidene malen vermelding gemaakt van kapot VRAM geheugen. En dat m'n computer crasht bij het omschakelen van resolutie / refresh rate lijkt me ook niet helemaal normaal. |:(

Dus ik zal maandag maar even een telefoontje plegen naar de computerwinkel. :)

In ieder geval bedankt voor je reactie.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Artifacts. Zoals je zelf al denkt ligt dat idd aan het geheugen op de videokaart wat het niet helemaal trekt. Als noodoplossing kan je je kaart werl op lagere clocksnelheden laten draaien tot je een andere kaart hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben met de kaart naar de winkel geweest en heb met een aanbetaling van 26 euro de FX 5600 met 128 MB kunnen kopen. :D