Toon posts:

printserver/Fileserver

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat deze vraag vaak is gestelt, maar ik kwam er niet met de search uit. De search gaf alleen maar programmas aan waar je voor moet betalen, Wat ik het liefste niet doe :)

Ik wil graag een Printserver opzetten, En misschien ook een (kleine fileserver). Eerst wou ik Samba gebruiken, MAar dat lijkt me toch wel lastig(linux n00b). Dus ik denk dat ik Windows 98 ga gebruiken. Wie weet (gratis)programmas om te gebruiken? En misschien toch een ander OS?

Specs:
Pentium 75 Mhz
2 mb Videokaart (Ati :9~ O+ )
2Gb Harddisk
Floppy
/edit
Ik weet niet hoeveel geheugen er in zit!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 10:50 ]

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Programma's?

Met Windows 98 kun je toch bestanden en printers delen?

Verwijderd

Windows 98 is niet gratis :)

Misschien kun je op een marktplaats site goedkoop een NT4 server licentie op de kop tikken :Y)

Verwijderd

Topicstarter
verrek!, helemaal niet aangedacht. Omdat ze in de search alleen maar over Samba ed. hadden gesproken. :O
offtopic:
weer een loos topicje van mij:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 10:53:
Windows 98 is niet gratis :)

Misschien kun je op een marktplaats site goedkoop een NT4 server licentie op de kop tikken :Y)
Windows 98 heb ik al :D

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Waarom zou je geen samba willen? Als je samba installeert kan je ook SWAT installeren en dan heb je gewoon een mooie web-interface. misschien is dat een ideetje als het je ingewikkeld lijkt? :)

Verwijderd

Windows 98 loopt na 56 dagen vast, toch? Dan heb je er niets aan als fileserver :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, in de PCM van vorige maand, staat een heel verslag hoe je het moet doen. Maar ik had nog een paar vragen, Is samba netzoiets als redhat? Want ze zeiden in de PCM dat het bij de meeste linux distributies zit. En daar kreeg ik het al moeilijk! Bij de PCM hadden ze het ook over SWAT :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 11:00:
[...]
Windows 98 loopt na 56 dagen vast, toch? Dan heb je er niets aan als fileserver :)
ow :|, wij hebben van een oom win98 gratis gekregen, en geinstaleert op 2 pc's met 1 licentie. Ze zitten iedere dag op internet dus ze zullen wel geregt zijn ofzo :D?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 17:02
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 11:00:
[...]
Waarom zou Windows 98 na 56 dagen vast moeten lopen? En 1x per 2 maanden rebooten is toch niet zo'n ramp? :)

The devil is in the details.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 18:19
Kan je beter winNT4 gaan draaien, loopt stuk beter als win98. Maar tis best leuk om bijv. Redhat uit te gaan proberen, en dan idd samba installen. Die kan je via je browser instellen :)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 14:47

Exterazzo

Qeasy

MaRc0 schreef op 08 november 2003 @ 11:06:
[...]
Waarom zou Windows 98 na 56 dagen vast moeten lopen? En 1x per 2 maanden rebooten is toch niet zo'n ramp? :)
Omdat de LongInt waarin de uptime wordt bijgehouden dan vol is en een overflow veroorzaakt, daardoor hangt het OS en zul je dus moeten resetten :)

Audentia

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 23:13
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 11:02:
ja, in de PCM van vorige maand, staat een heel verslag hoe je het moet doen. Maar ik had nog een paar vragen, Is samba netzoiets als redhat? Want ze zeiden in de PCM dat het bij de meeste linux distributies zit. En daar kreeg ik het al moeilijk! Bij de PCM hadden ze het ook over SWAT :)
Samba is een programma en red hat een distro. Samba zit idd bij de meeste al ingebakken en anders kan je de rpm voor red hat zo downloaden. Verder schijnt swat simpel te zijn. Ik zou het niet weten want ik werk vanuit de shell :Y)
iig zou ik voor samba + red hat gaan, omdat red hat niet zo moeilijk is. Ik heb zelf debian maar dat is vrij ingewikkeld als je niks van linux weet.
Success :)

Verwijderd

Topicstarter
Exterazzo schreef op 08 november 2003 @ 12:45:
[...]

Omdat de LongInt waarin de uptime wordt bijgehouden dan vol is en een overflow veroorzaakt, daardoor hangt het OS en zul je dus moeten resetten :)
euj!, Mijn pa had eerst een crash en toen kreeg hij de melding van Re install Windows '' Maar bij mijn broer op de pc die doet het al wel lang :S, beetje vaag dus!:|

Oke, Ik ga nu, vanavond & vannacht redhat downloaden. welke files meot ik downloaden ? op deze site: http://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/9/en/iso/i386/
Dank u

Sorry voor offtopic, Moet ik dit ergens anders plaatsen? :?

/edit
GVD, there are to many connections :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 17:24 ]

Pagina: 1