cd-rw afspelen met normale cd-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 23:47

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Weet iemand of je een audio cd opgenomen op een cd-rw (philips) af kunt spelen met je normale cd speler (hifi set, autoradio)

Bij mij wil dit namelijk niet echt lukken

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
voor Cd-rw moet je cdspeler speciaal geschikt zijn volgens mij. Ik heb zelf een Sony cdspeler waar opstaat dattie CDRW kan lezen, m'n ouder hebben een Marantz waar het ook speciaal op staat. Ik heb het al in andere Marantz cd spelers geprobeerd (toch niet de minste kwaliteit) en die doen het niet. Laat staan standaard minisetjes van sony, aiwa, philips etc. daar is het me nooit mee gelukt. In de auto? kleine kans. Een CD-RW heeft een ondieper spoor, en reflecteert minder goed dan een gewone CD-R (of een CD) en is dus moeilijker te lezen -> vraagt meer van de nauwkeurigheid van je laser/lens. Gewoon proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 23:47

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
met mijn sony stereo gaat het inderdaad niet.
misschien wel met m'n autoradio (clarion)

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14106

er moet bij staan dat ie CDRW COMPATIBLE IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Mijn cd-speler (Sony CDP-XB930) speelt ze gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14
Pioneer autoradio's - nieuwer types _ spelen ze gewoon af..

Greetz Roger

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5820

Mijn Sony XA20ES speelt ook CD-RW af (heb ik net geprobeerd) terwijl het nergens vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 07:07

Robinski

A.K.A. RHarmsen

heb zelf wel beetje vage STEREO!

HP CD-RW leest ie niet.
DataRight CD-RW leest ie wel.

weet wel niet of het goede cds zijn, maar ze waren maar 4,95 per stuk (DataRight)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8583

Het is een combinatie van het type CDRW en de speler (of beter gezegd: de laser). Mijn oude Akai cd-spelertje (bouwjaar 1742) speelt perfect CDRW's af terwijl mijn Kenwood autoradio van een jaar oud ze direct weer uitspuugd. Volgens mij (maar dit weet ik niet zeker) is de laser van een autoradio veel harder omdat-ie dan beter tegen schokken kan, maar gaat-ie daardoor dwars door een CDRW heen, zelfs door goedkope silver CDR's. Tegenwoordig zijn alle dure CD-spelers en spelers van Sony en Philips CDRW compatible, van autoradio's weet ik niet... Misschien helpt een labeltje op de CD iets? :?
Pagina: 1