Toon posts:

Hoe stel ik de BIOS in voor 32bit Cardbus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kocht een Sitecom Cardbus USB 2.0 voor mijn laptop Toshiba 1900-303 (deze heeft standaard twee USB 1.0 poorten). Nou probeer ik deze pc-kaart werkend te krijgen maar mijn kennis van Windows XP-home edition is veel te klein. (Ik ben eigenlijk een Apple Macintosh gebruiker en zet sinds kort de eerste voorzichtige stappen in Windows). Op de site van Sitecom bij FAQ over deze kaart heb ik het volgende gevonden:

"Een 32 bits Cardbus slot vereist naast de bandbreedte ook ondersteuning uit de BIOS. Controleer of u de laatste BIOS versie gebruikt op uw laptop, of schakel Cardbus ondersteuning in in de BIOS van uw laptop. Raadpleeg de documentatie van uw laptopfabrikant voor bovengenoemde procedures".

Als ik op de Cardbus een Zip 750Mb USB 2.0 drive aansluit zie ik 'm wel in apparaatbeheer onder de schijfstations. Toch werkt deze drive dan niet. Zo kan ik bijvoorbeeld niets op de schijven schrijven terwijl ik ze wel kan lezen. Sluit ik deze drive aan op de USB 1.0 poort van m'n laptop werkt alles goed, maar onder een veel lagere snelheid. Dus moet het wel aan de instellingen op m'n laptop liggen die waarschijnlijk (nog) niet met een USB 2.0 cardbus overweg kan.
Hoe stel ik dit op de goede manier in?

systeem: Windows XP-home edition. Op de site van windows alle updates toegepast en ook Service Pack 1 geinstalleerd.

Graag wel een duidelijke uitleg alsjeblieft, want ik ben nog niet helemaal thuis in windows. (Ik weet absoluut nog niet hoe ik de BIOS moet instellen of controleren). Bijvoorbaat hartelijk dank voor jullie hulp!

Roelf Koning
rpjking@wanadoo.nl