[router] Overstap kabel --> adsl

Pagina: 1
Acties:

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 12:48
Hoi,

Ik zit er sterk aan te denken om de overstap te gaan maken van mijn Kabel provider (@home) naar een Adsl aanbieder. Nu is de vraag of ik daar ook een nieuwe router voor nodig heb? Want bij ADSL is het toch zo dat het kabeltje direct in een router wordt geplugged zonder aparte modem :?
Op het moment zit mijn kabelmodem verbonden aan een repotec RP-IP515H . Kan ik hier een adsl kabeltje inpluggen? Of is deze alleen maar voor "kabel" geschikt?
Wie wil hier wat nuttige info over geven.

Apple en Joppiesaus all the way

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Er staat in het verhaaltje over de router dit:
PPPoE & PPTP for DSL modem connection support

Ik denk dat het wel zou moeten gaan hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door _Rayman_ op 08-11-2003 10:28 ]

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Om op jouw repotec Rp-ip515H een modem aan te sluiten moet het een ethernetmodem worden, aangezien deze ietsje goedkoper is dan een Alcatel multi-pc modem zou ik toch voor een multi-pc modem kiezen (modem, incl router, switch, etc)

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 14:11

Brons

Fail!

Je kan gewoon je router houden.
Die router van je kan gewoon verbonden worden met je adsl modem, je moet wat instellingen veranderen maar dan zou die gewoon moeten werken.

Maar er zijn ook adsl modems met een router er in.

• Hollie
Brons schreef op 08 november 2003 @ 10:29:
Je kan gewoon je router houden.
Die router van je kan gewoon verbonden worden met je adsl modem, je moet wat instellingen veranderen maar dan zou die gewoon moeten werken.

Maar er zijn ook adsl modems met een router er in.
Ik heb dus sowieso een ADSL modem nodig. Dit zit niet bij deze router inbegrepen? Omdat er als kopje "ADSL/Cable Modem Broadband Router" bij de specificaties staat?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move OH --> IT :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Hollie schreef op 08 november 2003 @ 10:44:
[...]

Ik heb dus sowieso een ADSL modem nodig. Dit zit niet bij deze router inbegrepen? Omdat er als kopje "ADSL/Cable Modem Broadband Router" bij de specificaties staat?
De naam zegt het eigenlijk al
Het is een router en geen modem + router.
De naam is zo gevormd dat de gebruiker weet dat hij voor een adsl/ cable netwerk gebruikt kan worden maar daar is dan wel een modem voor nodig zoals je nu als het goed is ook hebt bij @home

Taal fouten inbegrepen ;)

• Hollie
klaasbram schreef op 08 november 2003 @ 15:11:
[...]

De naam zegt het eigenlijk al
Het is een router en geen modem + router.
De naam is zo gevormd dat de gebruiker weet dat hij voor een adsl/ cable netwerk gebruikt kan worden maar daar is dan wel een modem voor nodig zoals je nu als het goed is ook hebt bij @home
Van een ander forum:
een ADSL modem is namelijk niets anders dan een router die die PPPoE & PPTP ondersteund
Dit is dus onzin?
Aangezien mijn router dat wel ondersteunt!?

BTW: Maxstream is toch ook ADSL? Ik las hier op het forum dat dit wel werkte met elkaar?

Pagina: 1