EAX 4.0 Adv. HD Driver Update voor Audigy 1 en 2

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 08:45

grimson

domeingrommer

Topicstarter
Nieuwe drivers voor Audigy 1 en 2
DriverVer=10/21/2003, 5.12.05.0441

Naar mijn weten zijn dit dan ook de eerste EAX 4.0 drivers.

Omdat de support policy aflopende was (tenminste zo leek het erop) voor de Audigy 1 is het toch mooi dat ze hiervoor ook de EAX 4.0 drivers uitbrengen.

Audigy 1
http://asia.creative.com/...ubmit=Get+Files&x=49&y=15

Audigy 2
http://files.creative.com.../SBA2_EAX4DRV_031031.exe"
Europe: http://files.europe.creat...3/SBA2_EAX4DRV_031031.exe
edit:
Fixes:
Removes noise from analog speakers after switching to VXD drivers using Driver Utility.
Allows compressed and uncompressed AC-3 signals when using VXD drivers.
Resolves noise and distortion issues during extended playback of DVD movies.
Removes popping and clicking sounds when decoding AC-3 signals from external DVD players.
Updates the speaker settings when connecting or disconnecting headphones from the Platinum Drive or Audigy 2 Drive after changing the volume level and returning from Standby mode.
Removes popping sounds when compressed .WAV files are played back in Feature Showcase Demonstration.
Updates the speaker volume setting after changing the volume level and restarting the computer.
Removes distortion on MIDI notes when the latency is set to below 20 ms on ASIO tracks.
Removes static from .MP3 and .WAV files during playback.
Outputs Dolby Digital and DTS signals from the software DVD player in 'SPDIF In decode' mode.
Launches the OSD (On-Screen Display) main menu when the remote control's Start button is pressed.
Removes the error message when launching Creative Graphic Equalizer.
Synchronizes monitored SPDIF In Input signals with Input SPDIF signals.
Resolves the volume increase issue when adjusting bass or treble levels during DVD-Audio playback.
Mutes all audio output when the Platinum Drive or Audigy 2 Drive's 'Push Mute' button is pressed once.

Hier een bericht van de project beheerder 'Jedi Academy' dat de nieuwe drivers enige problemen oplossen en een 'performance improvement' geven :)
Friday, November 7th, 2003 - Creative just released new sound
drivers for its Audigy 2 cards last night and they resolve the
issues that some people are having with the EAX/sound in Jedi
Academy.

We've received reports of high pitched squealing while running
the game on Audigy hardware. These new drivers (EAX enhancements,
really) fix that problem and several other EAX problems found in
many of the newer games out there. Sound performance, in general,
seems to be greatly improved.
http://www.bluesnews.com/...d=173&time=20031107125301

[ Voor 85% gewijzigd door grimson op 08-11-2003 18:17 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:47

Ankh

|true

wreed meteen snel ff proberen thanks man :D

laat zo wel ff weten hoe ze zijn, ik had namelijk ook wat probleempjes bij worms 3d :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
EAX 4.0 :? De opvolger van EAX 3.0 (EAX 3.0 = EAX Advanced HD) dus.

Ik kan nergens op de sites van Creative of Bluesnews vinden dat het hier om EAX 4.0 gaat? Enkel uit de bestandsnaam van de te downloaden pakketjes staat SBA2_EAX4DRV_031031.exe.

Als het echt om EAX 4.0 gaat hadden ze dit toch wel groot aangekondigd op hun site en met flink veel marketing dat het wel weet ik veel hoeveel welniet beter zou zijn als EAX Advanced HD :?

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 14:03
xabre16v schreef op 08 november 2003 @ 20:07:
EAX 4.0 :? De opvolger van EAX 3.0 (EAX 3.0 = EAX Advanced HD) dus.

Ik kan nergens op de sites van Creative of Bluesnews vinden dat het hier om EAX 4.0 gaat? Enkel uit de bestandsnaam van de te downloaden pakketjes staat SBA2_EAX4DRV_031031.exe.

Als het echt om EAX 4.0 gaat hadden ze dit toch wel groot aangekondigd op hun site en met flink veel marketing dat het wel weet ik veel hoeveel welniet beter zou zijn als EAX Advanced HD :?
Het staat wel aangegeven, maar je moet heel goed zoeken. Als je naar www.soundblaster.com/eax gaat kan je wel zien dat het echt om eax 4.0 gaat. Maar ik had idd verwacht dat dit veel grootser aangekondigd zou worden.

Ik zou iig graag een demo willen vinden van de nieuwe mogelijkheden van eax 4.0 :'(

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 08:45

grimson

domeingrommer

Topicstarter

Als enige verwijzing kan ik deze 'eenvoudige' verwijzing vinden rechtsonder deze webpagina http://eax.creative.com/welcome.asp

http://www.soundblaster.com/news/
11/7/2003 : EAX 4.0 AVAILABLE NOW!
EAX 4.0 delivers "Multi-Environments" that pushes gaming to a new level with the ability to accurately recreate multiple real-world environments simultaneously. Download EAX 4.0 here.

[ Voor 24% gewijzigd door grimson op 09-11-2003 10:14 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-02 09:07
Kun je deze drivers installeren zonder dat alle creative apps ophouden met werken? Heb namelijk destijds veel moeite gehad die drivers en apps van de audigy2 aan de praat te krijgen en heb niet veel zin dat hele avontuur nog een keer mee te maken...

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Verwijderd

De andere features die gepatched zijn vind ik veel belangrijker dan EAX 4.0 die je volgend jaar misschien in games mag verwachten.

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:28
Ik heb ze ook geinstalleerd, maar nu zijn de presets van eax spellen weg. Je weet wel EAX-normal en EAX-light.
Weet iemand of dit iets uitmaakt in spellen. Bij mij stonden die namelijk altijd aan.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:39
Ik heb tenminste geen last meer van kraken/tikken als ik zit te msn'en en tegelijk winamp wat laat spelen.... :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Misschien stomme vraag, maar voorheen kon ik de audigy 1 driver gebruiken op me sblive value live! kan dat nu nog? zijn er mensen die het geprobeert hebben? zit momenteel niet thuis!

ik las iets over een patcher (ctcomp.exe) maar kan het dus nu niet testen!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 16:46
Misschien stomme vraag, maar voorheen kon ik de audigy 1 driver gebruiken op me sblive value live! kan dat nu nog?
................................................................................................................................

Waarvoor zou je dat nou doen? En de update voor mijn audigy ging prima met auto-update en alles werkt goed.

Verwijderd

dominator schreef op 09 november 2003 @ 19:02:
Ik heb tenminste geen last meer van kraken/tikken als ik zit te msn'en en tegelijk winamp wat laat spelen.... :)
//offtopic

ZILLION POWA Hehehe 8)

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2025
Oeps- ik heb deze update geinstallerd en nu wordt mijn Audigy Platinum alleen nog maar als Audigy herkent. Hij ziet de livedrive 2 niet meer!!

Heb van alles geprobeerd, zonder succes.

Originele drivers geinstalleerd, en die zien ook m'n livedrive niet meer.

Ook grappig: als ik alle drivers van het systeem erwijder, en opnieuw opstart, installeert windows uitzichzelf Audigy WDM drivers. Nogal onhandig! Gelukkig kun je ze verwijderen zonder reboot.

Iemand enig idee?

(ik heb de aansluitingen ook gecheckt.... via de koptelefoonaansluiting is ruis te horen, dus power heeft de livedrive in ieder geval)

edit: het probleem is weg.... ik weet niet wat er gebeurd is!

[ Voor 6% gewijzigd door Soepster op 24-12-2003 20:36 ]

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als teringjantje. Ook doen er van die nieuwe presets maar een paar. De helft doet het niet meer na die update ;(
Iemand een oplossong?

Verwijderd

Met de allerlaatste Audigy drivers die nu EAC 4.0 ondersteunen heb je dat véle van de effecten dus inderdaad niet meer blijken te werken t.o.v. de originele,.... allée ja,... met wat foefelen krijg je ze precies wel manueel geactiveerd :?

Je moet een bepaalde keuze aanklikken en dan instellingen kiezen waardoor je vervolgens op het EAC-configuratiescherm-Audio HQ window komt. Vervolgens klik je op Parametrisc... en dan op parameters klikken,.. op OK klikken en dan terugkeren naar het vorige scherm.
Ook moet je de schuiver onderaan nog openzetten van de Master Parametrische geluidsterkte,...... dan blijkt alles te werken zoals het moet alleen,.......... :roll: hoe krijg je het gesaved,... want dat lukt blijkbaar niet :(
Je kan ze wel saven,... maar als je dan een ander effect kiest en terugkeert naar het vorige effect,.... noppes,... dan loopt er iets mis, de pas aangepaste instellingen gaan verloren :(

Véle andere instellingen zijn inderdaad ook verdwenen :/

Eigenlijk is het zo wel een héél gedoe :O

Weet er iemand hoe je ze uiteindelijk gesaved krijgt en/of er een update in de maak is bij Creative om dit op te lossen :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 07:52 ]

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
kunnen ze niet gewoon een nieuwe driver maken ipv telkens updates van updates ... :?

Verwijderd

Geldt die EAX 4.0 ook voor een Audigy 2 NX (USB) ???

Is er véél verbetering?
Pagina: 1