Dataview E200 - Groene shijn

Pagina: 1
Acties:

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:16
Ik heb van een klant deze dataview projector gekregen, aangezien zij die niet meer willen repareren. ( Ze hebben zelfs niet gebeld naar de firma, maar willen een kleinere "draagbare" projector kopen ).

Nu deze projector geeft een groene schijn op witte vlakken.

Is er iemand die dit probleem kent? En mij kan zeggen wat het kan zijn?

Ik weet dat dataview geen eigen projectors heeft, maar ik kan nergens vinden met wat het overeenkomt, weet iemand dat?

[ Voor 3% gewijzigd door tc982 op 09-11-2003 03:07 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• tc982
Niemand die mij hierbij kan helpen?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien kun je iets duidelijker uitleggen wat je bedoeld met "een groene schijn op witte vlakken"... Het is nochal vaag! Misschien een pic ofzo, om het te laten zien?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• tc982
Als je dus een wit vlak hebt dan is ernaast een groene schijn precies dat de kleuren niet over elkaar vallen, Ik heb ook een paarse rand aan de rechterkant van het scherm

Ik post een van de dagen wel eens een pic, maar mijn dig. camera ligt ergens anders.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Ahzo, kijk dat is al iets duidelijker.

Dit verschijnsel heet "chromatic aberration". Doordat de lens de kleuren heel scherp moet afbuigen, worden niet alle golflengtes even scherp afgebogen, waardoor een verschuiving van het specturum in de beeldranden ontstaat.

Zie pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.yorku.ca/eye/chroaber.gif

dit zelfde verschijnsel heb ik ook aan de zijkanten van mijn bril. Ik heb extreem sterke glazen (-11.75) , en daardoor extra dunne (ik heb liever geen jampotten :P ). Hierdoor is de brekingsindex veel groter dan bij normaal glas, en ontsaan deze onnaukeurigheden. Je doet er weinig aan, het went...

Maar jij kunt bij je beamer natuurlijk ook iets anders fout hebben. Het kan zijn dat er enkele lenzen niet juist op elkaar afgestemd zijn. Soms kun je dat in het menu regelen, of misschien handmatig op de een of andere manier... Ik zou zeggen, post een pic, dan wordt het allemaal nog duidlijker!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• tc982
Ik heb deze dus binnen gedaan bij een vriend die op het werk wat techniekers heeft zitten, en naar het schijnt zou mijn LCD gebogen zijn.

Hij durfde het niet terug goed zetten aangezien deze snel zou breken.

Ik vraag mij alleen af, zijn er mogelijkheden om dit toch te doen op een veilige manier?

Pagina: 1