[Goede Doelen] Het helpen van goede doelen met je pc

Pagina: 1
Acties:

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54
Ik heb eens het gerucht opgevangen dat er programma's bestaan ala de Dutch Power Cows client, alleen dan van bepaalde goede doelen. Zo zou je net als bij de Dutch Power Cows client je pc berekeningen kunnen laten uitvoeren wanneer deze idle is.

Nou heb ik gezocht maar tot dusver niets gevonden. Weet iemand hier meer over of bestaat het gewoon niet. En als het bestaat hoe zit het dan bij deze programma's met betrekking tot inbraak veiligheid ?

Rebuilding knowledge database

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 09:35

Geckoo

Good news, everyone!

kijk hier anders :D
de FaQ
en het bekende 123 stukje op tweakers

[ Voor 65% gewijzigd door Geckoo op 08-11-2003 03:05 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Uppie83 bedoelt dus niet de Dutch Power Cows, maar zo'n soort project waarbij je uitsluitend goede doelen helpt.
Links geven naar DPC heeft dus niet zo heel veel nut :X

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Je moet jezelf ook ff afvragen of je iets een goed doel vindt of niet..
dingen zoals de RC5 code kraken is niet bijster nuttig (imho), maar bijv dataanalyse van het seti project wel (naja.. niet dat je iets vindt.. maar dat is wat anders..) en deze zou door sommige mensen als 'goed doel' kunnen worden bestempeld terwijl anderen zoiets hebben van 'ja maar daar help je de mensheid geen zak mee'.

Misschien dat je met googlen een eind komt.. en dan zoiets als "distributed computing" + scientific of +medical. Je zoekt waarschijnlijk iets in die richting, en met tactisch googlen moet je best een eind komen (ik ben atm zelf te lui het te doen ;))

zelf SETI ik en die is te vinden @ setiathome.ssl.berkeley.edu
(tip: de commandline versie gaat sneller, icm bijv www.setihide.com )

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
http://www.ud.com/ danwel http://www.grid.org/download/gold/download.htm
United Devices is working on this project with the University of Oxford, the National Foundation for Cancer Research, all highly visible, well-respected organizations. Please feel free to review the web sites of each of these organizations to confirm their involvement.

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54
Ja die laatste over cancer research ga ik zeker bekijken.

Thanx voor alle reacties.

edit:

Na wat search werk, heb ik hier een site gevonden met verschillende projecten.
Dus voor iedereen die ook mee wil helpen in een project :

http://www.mersenne.org/projects.htm

[ Voor 54% gewijzigd door uppie8374 op 10-11-2003 15:39 ]

Rebuilding knowledge database

Pagina: 1