Toon posts:

Installatie House of the Dead lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, mijn buurjongen wilde het (ouwe) spel The House Of The Dead installeren, maar direct als hij de setup opent krijgt hij deze melding: Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/i.ruiter2/naamloos.JPG

Ik heb echt geen flauw idee wat ik hiermee moet doen, setup wordt niet eens geopend.. Komt het dan toch omdat de cd gewoon kapot is, of dat windows XP niet dit setup programma ondersteund? Ik zit helemaal in het duister, en zou graag elke suggestie horen!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27
Is het een gekopieerde cd? want het lijkt mij dat dat bestand gewoon niet op de cd staat :) dat is inweze wat die melding zegt: ik kan het bestand setup.ins op de cdrom drive niet vinden welk nodig is om de setup te voltooien.

Iig ligt het volgens mij niet aan windows xp, probeer anders eens onder win95 compatibiliteits modus te draaien? :)

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Je kunt proberen om het setup-programma te starten in Windows 95 Compatibiliteitsmodus. Op deze manier heb ik ook eens een oud spel geïnstalleerd gekregen.

Zorg er ook voor dat je cd goed schoon is. Misschien is het een idee om de cd te kopiëren naar je hdd en het vanaf daar te proberen. Wanneer het kopiëren is gelukt, is het probleem in ieder geval niet de schuld van een slechte cd.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

In sommige gevallen is het niet mogelijk om onder XP vanaf CD te installeren (te weinig temp space, vuile CD, leesproblemen ivm leeseenheid/kopiëerbeveiliging, policy beperkingen etc) en is de oplossing om eerst naar de harddisk te kopiëren en vanaf daar de setup te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. Als ik de hele cd kopieer naar de hardeschijf, en dan van daar uit de setup draai dan geeft ie dezelfde fout. Het is trouwens geen gekopieerde cd en er zitten geen ontzettende krassen op ofzo.. Met de compatibiliteits modus voor Win95 doet ie het ook niet! Dus dan zal toch de cd het niet doen. Iemand die het hier niet mee eens is?

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Niet mee eens is een groot woord; het kan namelijk best kloppen dat WinXP gewoon weigert om het setup-programma op de juiste manier op te starten.

Ik denk namelijk niet dat de cd kapot is. Wanneer dat de oorzaak zou zijn van dat Setup.ins niet gevonden kan worden, lijkt het logisch dat de cd op die plek beschadigd is. Aangezien je wel de cd kunt kopiëren, lijkt het me sterk dat de cd beschadigingen bevat, zoals je zelf ook al aangeeft.

Mocht je het zeker willen weten: regel ergens een computer met Win95 of Win98 en probeer het spel daarop te installeren. Lukt dat wel, is het misschien een idee om het geïnstalleerde spel op cd te zetten en proberen op te starten in WinXP. Op deze manier omzeil je dus het installatie-probleem en kun je wellicht het spel gewoon spelen.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Pagina: 1