Maxtor + 300 WATT ATX => piepgeluid

Pagina: 1
Acties:

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 08:10
Onlangs heb ik moeten veranderen van voeding omdat men vidkaart te zwaar was ervoor. Ik heb nu een SWEEX 300 WATT ATX en sinds dat ik die voeding in men pc gestopt heb, maakt men harde schijf (maxtor 80 gb, 2 mb) altijd rare geluiden. Zo bv. als een spel laadt maakt hij korte geluiden. Ook maakt hij soms een hoog piepgeluid. Het is alsof men HD moet happen naar adem ofzow. Ook tijdens Call of Duty kwam dit eens voor en men beeld haperde dan even en HD maakte een hoog piepgeluid en na 1 sec ging het weer verder.
Heb HD correct aangesloten aan voeding + vidkaart (RADEON 9800) aan HD. Ik begrijp het echt niet. Maar met de vorige voeding had ik dit probleem(pje) niet.
Weet iemand mss aan wat dit ligt of heeft iemand een oplossing hiervoor?

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Misschien een slechte lijn. Een SWEEX 300Watt voeding is op zich ook niet eens zo sterk, vooral met een Radeon 9800 en dan vooral tijdens games wil je systeem nog wel eens aardig wat vermogen vragen. Maar wat zijn de verdere specs van jouw systeem?
Ik zou gewoon de lijnen van je voeding eens meten. Het kan zijn dat deze gewoon wel goed zijn, maar dat 1 van de lijnen bij een bepaald vermogen wat gevraagd wordt in elkaar klapt.
Wat voor een voeding was jouw vorige?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik lees net je vorige probleem, en jij gaf aan dat je een Xenon 300 watt had. En toen werd aangeraden door verschillende mensen geen Sweex 300 watt te kopen.

Jij hebt het dus wel gedaan, en ik zou hem proberen terug te brengen, want wat ik denk is dat je voeding gewoon echt neit genoeg is voor je set-up. minimaal 360 watt en dan zeker geen Sweex(of je meot net mazzel hebben).