Toon posts:

[php]popup in index.php

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowat het net afgeschuimd naar het juiste antwoord op mijn vrag, maar nergens vind ik een duidelijk antwoord op mijn toch simpele vraag:

Is het mogelijk om op automatisch een popup te laten openen bij het laden van een index.php?

Zoja? Moet ik dan de javascript code omvormen naar php? In de index.php staat geen <head> waar moet de code dan komen?

Hopend op duidelijk reacties

Bedankt

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Javascript is Javascript en je moet niets 'omvormen', je moet gewoon zorgen dat je een HTML-document genereert (bijvoorbeeld met PHP) die de Javascript-code voor een popup bevat.

[ Voor 6% gewijzigd door Neman op 08-11-2003 00:23 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ergens in de php gewoon een

?>
<javascript>code</javascript>
<?

zetten?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<html>
<head>
<title>Dit is mijn pagina!</title>
</head>

<body>

<script type="text/javascript" language="javascript">
<!--
window.open('?');
-->
</script>

<?php echo 'Welkom!'; ?>

</body>

</html>

Kortom, je kunt PHP en HTML samenvoegen, evenals Javascript en dergelijke....

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik dus al de ganse avond voor he :) 3 mensen met 3 toch iets verschillende meningen . Kan iemand licht brengen in mijn duisternis? :?

Thx

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

en toch zeggen ze alle 3 hetzelfde ;)
onthoud even waar je bezig bent, en haal clientside en serverside niet door elkaar :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 00:26:
Ja dat heb ik dus al de ganse avond voor he :) 3 mensen met 3 toch iets verschillende meningen . Kan iemand licht brengen in mijn duisternis? :?

Thx
Wat je nu moet gaan doen, is gewoon gaan proberen. Dat doen wij ook als we iets willen bereiken. In principe zeggen de bovenstaande heren alledrie hetzelfde.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Simpel. Eerst je Script naar de browser sturen en daarna met het verwerken van PHP beginnen (of andersom in geval van sessions/cookies ;))

en agrees with ^^

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 08-11-2003 00:30 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Neman ik denk dat ik em snap!

Dus ik moet gewoon in mijn php ergens zeggen dat die een html moet openen. Die HTML bevat dan de code om op zijn beurt een popup te openen?

Juist?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 00:32:
Neman ik denk dat ik em snap!

Dus ik moet gewoon in mijn php ergens zeggen dat die een html moet openen. Die HTML bevat dan de code om op zijn beurt een popup te openen?

Juist?
probeer het zou ik zeggen :Y)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat is een van de mogelijkheden.

Je kunt ook zoals Obie al aangaf gewoon de php in je normale pagina verwerken met <?php *je code* ?> (let wel dat je .html -> .php dan natuurlijk veranderd). Opzich vind ik t topic duidelijk genoeg qua antwoorden, alleen doe je zelf niet zon moeite om het te brgrijpen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ok.. n00b style :P

php is een "toevoeging" op html.
de <? code staat voor dat de php door een "parser" heen moet, voordat het richting de bezoeker, waar html direct wordt gestuurd. de <? code kan je ook "uit" zetten door dus ?> te gebruiken. Hiermee geef je aan dat de code die je daarna geeft, direct naar de bezoeker moet en niet via de "parser". Buiten deze <? ?> kan je dus normaal html gebruiken.

heb je dus een script, kan je em ergens "onderbreken" door een ?> in te voegen, je html code neer te zetten en het script weer verder te laten gaan <? via de parser.

(zo heb ik et ooit eens uitgelegt, toch waar denk ik zo?)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga ermee aan de slag ik laat weten hoe het is afgelopen

Thx all

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben alweer iets verder geraakt, maar kan iemand mij zeggen als ik op de goede weg ben?

code:
1
2
3
4
5
?>
<script language=JavaScript for=window event=onload()>
window.open(popup.html,'', width=100, height=100, toolbar=0, scrollbars=0, location=0, status=0, menubar=0, resizable=0, screenX=5, screenY=5, top=5, left=5)
</script>
<?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 01:16:
Ik ben alweer iets verder geraakt, maar kan iemand mij zeggen als ik op de goede weg ben?

[...]
als het werkt ben je op de goede weg, anders niet. Lees eens wat javascript tutorials, je hebt in ieder geval wel wat vreemde attributen in je script-tag zitten....

[ Voor 26% gewijzigd door crisp op 08-11-2003 01:21 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben er

Dit is mijn oplossing:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
?>
<HTML>
<HEAD>
<script language="JavaScript" for="window" event="onload()"> 
window.open("popup.html", "", "toolbar=no, location=no, directories=no, status=no, 
menubar=no, scrollbars=no, resizable=no, height=250, width=250, 
screenX=100, screenY=100, top=100, left=100,")
</script>
</HEAD>
<BODY>
</BODY>
</HTML>
<?

Thx for the respons

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bliep, W&G voer

PW -> WG

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

/basic

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.