Asus P4P800 boot niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
Ik heb sinds een aantal maanden een P4P800 Deluxe met een Intel Pentium 4 2.8 Ghz 800fsb. Nu liep dit al een hele tijd prima en had in die tijd ook een keer de bios geflashed naar versie 1009.
Toen kreeg ik een probleem met me Radeon 9800 Pro dat de fan niet draaide, deze kaart had ik vandaag weer terug na reparatie en net in m'n pc gebouwd.

Maar toen begonnen de problemen..
Ik boote de pc en kreeg na het biosgedeelte een melding van dat hij niet kon booten van deze harde schijven. Ik ctrl+alt+del en daarna in het bios kijken.
Vaag mijn aangemaakte raid hd (Intel_Raid0) stond niet bij de bootable hd's. Ik zet de pc uit (stroom er af) en weer geboot. Nu stond de raid hd er wel en ik instellen dat de pc daar van moet booten.
Maar nee.. weer diezelfde error, ik terug naar bios en hij was weer weg hoor.
Ik deed toen Load Setup Defaults en na het drukken van de enter pats pc reboote (Crashfree bios jaja :+).
De pc start weer maar blijft nu hangen bij het bootlogo (met de AI bios logo meuk enzo er op staand).

Toen maar pc uitgedaan en alle pci kaarten en hd's los gemaakt van de mobo.
PC aangezet, helemaal geen beeld... ook geen bios piepjes
Mijn koptelefoon even aangesloten op de onboard geluidskaart (vocal post messages), pc uit en aan, scherm blijft zwart en krijg ook geen error te horen...
(System failed CPU test en/of System failed memory test error krijg ik iig niet)

Alle fans gaan wel aan (ook die aan mobo aangesloten zijn) en de (maxtor) hd's spinnen op.

Wat ik geprobeerd heb:
Radeon 9500 pro er in, haalde niks uit. De Radeon 9800 pro in een andere pc hier getest, werkte prima.
Geheugen en CPU waren alleen niet te testen (geen pc hier die overweg kan met DDR of een Pentium 4)
CPU uit z'n socket gehaald om te kijken of ik een error krijg. Geen gepiep, maar hoorde wel heletijd op me koptelefoon: No CPU installed.
Toch een teken van leven.. hmmm. Dit lijkt me alleen een test buiten het bios, aangezien het bios toch een cpu nodig heeft om te werken lijkt mij.

Het lijkt er op dat de bios chip kapot is, iemand ideeën? (Cmos clear haalt ook niks uit)

Verwijderd

dit probleem heb ik ook eens gehad . ik heb zelf ook asus p4p800 deluxe, maar geen radeon pro (wel een radeon kaart).
ik had ook eens een kaart uit mijn pc getrokken en na het terugplaatsen, ineens mijn intel raid set compleet weg, via de onboard raid rom raid opnieuw moeten aanmaken ( backup van data), daarna weer booten, toen zwart scherm, geen beeld niks.
Daarna bleef hij hangen bij setup defaults , die geladen toen ik kreeg asus logo schern, waarop hij heel lang blijft hangen, daarna liep hij weer normaal door.
wat ook wel eens wil helpen is een aantal malen clear cmos ter herhalen, dat werkte bij mij ook na een aantal keren.
ik heb de indruk dat die cpu recall (terugzetten op default waardes na crash) niet goed werkt.
probeer het eens, je moet vrij lang wachten bij dat asus logo, maar bij mij deed hij het wel na een tijdje.
ik weet niet hoe snel je hem uit heb gezet
succes ik hoor het wel

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
Heb een aantal keer cmos reset gedaan maar het logo komt niet meer terug :+
Dat wordt garantie claimen :(