Toon posts:

pdfjes via webproggie printen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een bekende van me vroeg me of ik hem kon helpen om ff iets voor internet te maken.

het ging erom dat hij via een internet pagina verschillende (4) kleine pdf files kan selecteren en dat deze op vaste coordinaten op een a4tje kunnen worden uitgeprint.

het ziet er uit als een a4 tje met in elke hoek een vlak van 8X8 cm.
de pdfjes staan in een vaste dir. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de geselecteerde pdfjes op de juiste plek worden uitgeprint. Het selecteren moet ook makkelijk zijn voor de gebruiker.

wie heeft er tips of aanwijzingen.

alvast bedankt

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
volgens mij is de beste manier een nieuwe pdf maken van die 4 kleinere pdf'jes omdat het met HTML ongemogelijk is om heel precies die dingen af te printen...

If you can't beat them, try harder

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit is trouwens een Webdesign & Graphics vraag

PW -> WG

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Een nieuwe PDF maken zou geen gek idee zijn, je moet Papa Eend er eens mee storen, die weet hoe je middels PHP online realtime PDFjes kunt bakken. Of dat ook icm. pdfjes gaat is mij de vraag.

Maar. Wat je ook zou kunnen doen zijn 4 iframes maken op een pagina en daarin de pdfjes laden. Ik weet niet of dat zo vrolijk mee wil werken. Als is het iframe nog zo klein, Acrobat zal per sé (mits geinstalleerd en geconfigd als online pdf-viewer) er zijn hele garde aan taakbalkjes en knopjes in willen proppen en dan blijft er van je content natuurlijk weinig over.

De eindgebruiker zal een bende zien en er maar op moeten vertrouwen dat het wel goed uit de printer komt. Natuurlijk kun je er een onclick popupje bij doen of een layertje dat eroverheen valt, waarin je laat zien wat het printresultaat (mits alles goed werkt aan de gebruikers kant ;) ) gaat worden.

Hoe je die iframepjes precies uitgelijnd gaat krijgen zou ik me zo niet kunnen bedenken. Ook al zet je ze op een specifieke maat vanaf de kant, printers wijken altijd ietsje af en aangezien je daar verder niks aan kunt doen vanaf jouw kant is het gewoon bidden en afwachten ;)
Ook de maat in cm... ik zou zo niet weten of het idee van dots per inch en dan weer dots per cm, om om te rekenen, in dit geval en voor elke mogelijke printer opgaat.

Ohja... vertel de gebruikers wel dat ze dus gewoon via Bestand -> Afdrukken moeten printen, dan is de kans het grootst dat ze gewoon de hele pagina krijgen en niet één iframepje per ongeluk.

Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Blue op 07-11-2003 23:08 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs