Toon posts:

Boxed cooler -> Thermalright SP-94

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort is het mijn verjaardag enzo en dan heb ik weer wat geld ter beschikking..
Ik zou graag mijn originele P4 2.53Ghz boxed cooler willen vervangen door een Thermalright SP-94 met daarop een Enermax 92mm fan... Ik heb nu een idle temp van 45°.. Ga ik veel temperatuurdaling hebben?? Mijn cpu is al een klein beetje over geclockt en ik zou graag de 3Ghz bereiken.. Gaat die cpu cooler ook op mijn moederbord ABIT BE7 passen?? Ik heb ook een goede airflow in mijn kast (5fans)

Dus deze cooler :
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/3371L5PwrP0c.jpg

Op dit moederbord :
Afbeeldingslocatie: http://www.legionhardware.com/Pics/Abit_BE7-RAID/Image_00.jpg

Past dit.. Ga ik niet problemen hebben met de passieve northbridge cooler?? dat die in de weg staat

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 22:27 ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:40
hoe hoeg is je NB heatsink? Enne, voeding kan ook nog eens in de weg zitten. Je zou kunnen mailen naar abit (of thermalright) als je hier het antwoord niet krijgt.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:58
ik denk niet dat het problemen geeft met je heatsink, past volgens mij wel (zo geschat met het blote oog, en das bij mij tot nog toe altijd goed bevallen :+ ). Waar je inderdaad wel verschrikkelijk mee op moet passen is je voeding, want als jij een midi-tower hebt waar de voeding een beetje standaard gemonteerd zit gaat dat gegarandeerd niet passen. (ooit es een heel gezeik gehad met een X-Dream op een 8rda+ in een midi tower, clip verbogen en toen paste dat kreng pas).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Chieftec Dragon miditower. En tussen de bovenste Mountingholes en mijn voeding heb ik nog een ruimte van ongeveer 3cm.. (Mijn voeding steekt dus boven men moederbord he ;) Zou het dan moeten lukken?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik denk wel dat het gaat passen met een Dragon. Ik had ook problemen met mijn ouwe case, cooler pastte er niet in door de voeding. Nu met een andere chieftec past die er perfect in en nog plaats over. Qua temps zal je zeker en vast lager uitvallen.

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:10

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik heb zelf ook de SP-94. Ik ben er erg tevreden over. Ik gebruik 'm ook met een 92mm fan. Voorheen had ik een Alpha 8942 wat ook al een redelijke koeler is. Met de SP-94 zijn mijn idle en stressed temps bijna 10 graden omlaag gegaan. Mijn P4 2.8c ghz is nu 40/41 graden stressed bij 3.4Ghz@1,75v. Ik denk dus dat jij ook een aardige temp daling kan verwachten. Ik moet hierbij wel vermelden dat toen ik de SP-94 installeerde ik ook andere koelpasta heb gebruikt, namelijk Arctic Ceramique ipv Arctic Silver III. Goede koelpasta is dus erg belangrijk.
Volgens de website van Thermalright zijn er nog geen compabiliteits problemen ontdenkt met geen enkel moederbord. En als ik naar de foto van jouw moederbord kijk zal het ook geen probleem zijn om 'm te installeren. Let er trouwens wel goed op hoe je je heatsink monteert op je mobo. Dit ivm de heatpipes. Deze werken alleen efficient als de heatpipes in het geval van jouw moederbord aan de onderkant zitten. http://www.thermalright.c...eatpipe_Orientation_i.gif

Systeem specs

Verwijderd

Arctic Silver III is al hele goede koelpasta, hoef je dus geen andere bij te kopen mijn inziens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 11:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch dat hij gaat passen (ik hoop het) Want als je die 3 heatpipes ziet, die komen even ver als de gaten waarmee je de heatsink moet vastzetten.. Niet??

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is ook, ik heb nog nooit een heatsink en cooler zelf geplaatst.. Nu heb ik ook ergens gehoord dat er nog een zwarte rand rond het cpuslot zit??
Op die foto staat het er niet op

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Dat is de standaard bracket om heatsinks mee te monteren op je moederbord, dat heeft elk moederbord. Deze moet je verwijderen om de SP-94 te installeren. Dat betekend dat je je hele moederbord moet demonteren. Dit is ook nodig om de SP-94 te installeren. Er wordt namelijk een plaat meegeleverd die aan de onderkant van je moederbord dient te worden gemonteerd.

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
De mountingholes vanboven staan 6cm uit elkaar, en zo van boven naar beneden +- 8cm.. komt dit overeen met de bevestigingsgaten van de heatsink?

Verwijderd

Topicstarter
Daarstrak heb ik mijn mobo uit men kast gehaald en alle kabels uitgetrokken.. Ook die van mijn 120mm fan.. Als alles er terug instak heb ik alles terug aangesloten (ook die 120mm fan door een suikertje) Ik kijk naar die fan en hij draait niet?? Het riekt naar verbrand en hij heeft heel heet.. Mag ik hem nog gebruiken?? Hij draait nu terug.. maar zijn er geen risico's omdat hij het zo heet heeft gehad??

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 18:07:
De mountingholes vanboven staan 6cm uit elkaar, en zo van boven naar beneden +- 8cm.. komt dit overeen met de bevestigingsgaten van de heatsink?
Uiteraard

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Mijne boxed cooler ga ik die daar gemakkelijk vanaf krijgen?? Er staan vanboven 2 witte klepkes op, die moet ik waarschijnlijk omhoog duwen en dan... Ik heb gehoord dat er ook koelpasta tussen de boxed cooler en de cpu zit.. Zit er standaard al geen koelpad op die boxed cooler??

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Normaal zit er zo'n plakker op. Dat is niet zo goed als gewone pasta. Je moet ook die pasta afhalen van de cpu en nieuwe opzetten voordat je de andere koeler opzet.

Verwijderd

Topicstarter
en die pasta met wat eraf halen?? en als die boxed cooler aan de cpu plakt??

Verwijderd

dat is op zich niet zo'n probleem, had ik ook toen ik de koeler wou vervangen. Het gaat vrij soepel en waarschijnlijk komt de cpu mee. Als je het met beleid doet gaat er niets fout. Daarna de cpu en koelblok een beetje verwarmen en je kunt de cpu erafhalen 8)

Verwijderd

Topicstarter
de cpu ermee uithalen :X en dan er iets stuk gaan of een pinnentje afbreken.. :r Maar als ik men computer wat laat draaien dan heeft die toch al warm, gaat het dan niet beter gaan??

Verwijderd

Dat zou misschien ook wel kunnen ja maar bij mij was het ook per ongeluk dat de cpu meekwam. Ik heb toen gelezen dat dit een kwaaltje scheen te zijn van Intel. Als je em recht omhoog eraftrekt zou het gewoon moeten gaan want het was al veel mensen overkomen
Pagina: 1