Toon posts:

3 netwerkaarten 2 internetverbindingen -help-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij sinds kort aangesloten bij het wirelessleiden netwerk.
Zei bieden internet toegang via een proxyserver (port 80 & 443)

De situatie is nu als volgt.
De computer beneden maakt verbinding met internet via een adsl usb modem
Deze computer is verbonden via een netwerkkaart naar mijn computer, die boven staat.
In mijn computer boven zit een netwerkkaart (die verbonden is met de comp beneden)
En een wirelesskaart voor het wirelessleiden netwerk

Wat kan ik wel:
Ik kan prima internetten via de computer beneden,op mijn computer (boven) als ik de wirellesverbinding uitschakel.
Ook kan ik prima de wirelessverbinding gebruiken op mijn computer (boven) als ik de netwerk verbinding naar de computer beneden uitschakel.

Wat wil ik:
Ik wil dus de verbinding van de proxyserver (van wirelessleiden), beneden en boven kunnen gebruiken.
Ik wil de adsl verbinding ook boven en beneden gebruiken.

Mijn vraag:
Hoe moet ik nu de netwerkkaarten instellen???
Ik ben helemaal de weg kwijt, wie helpt.....

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Dit zal waarschijnlijk kunnen met eigrp / igrp of ospf routering iets wat de gemiddelde router niet ondersteunt.

Of je moet gebruik maken van een hardwareloadbalancer bijvoorbeeld Nexland 800 Turbo Pro. Er is ook 1 software pakket wat het kan weet alleen niet meer hoe het heet maar dat is eerder besproken ergens in een topic over 2 internet verbindingen moet je maar even zoeken.

Verwijderd

Je moet de oplossing vinden in route tabellen.

Beneden:
Maake een route aan naar de wirelessleiden-proxy die wijst naar de PC boven. De PC boven moet iets als ICS draaien om deze wirelessleiden verbinding te sharen.

boven:
De PC beneden moet je default gateway zijn. Gebruik niet de gateway van wireless leiden. D.m.v. een "route add" alleen voor de wireless leiden proxy die wireless gebruiken. Uiteraard moet ook de PC beneden ICS oid draaien

<edit>
dmv proxyvinkje in je browser kun je de verbinding dan kiezen</edit>

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 22:12:
Beneden:
Maake een route aan naar de wirelessleiden-proxy die wijst naar de PC boven.
Hoe doe ik dat?
&
ICS is dat het standaard internet delen van win xp (wat op alle 2 de computers is geinstalleerd)?
Of moet ik daar nog een ander programma voor installeren

Verwijderd

Daar hebben we (Static) routing tutorial voor gebouwd :Y)

Overigens is je titel een beetje apart met dat "-help-" :?