Spontaan video uitval ondanks nieuwe mobo.

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Met mijn vrij gloednieuwe mobo (MSI Neo-FIS2R 875P, P4 2,4 GHz, MSI Fx5600-VTDR video) kijk ik stomverbaasd tegen de vreemde onregelmatige videouitval aan.

Zelfs al zit ik heel onschuldig te internetten, klats, scherm gaat op zwart (duidelijk video uitgeschakeld) en num lock led reageert zeer sloom.

Voltage goed, op 12V na, die is 11,85 V. Maar van anderen die wel eens op zo'n voltage draaien, zeggen dat er geen problemen zijn.

Ik vraag me af waarom video zomaar uitvalt. Wat kan er precies mis gaan? De computer is zelfs geaard via CV. Ertussen APS 1100 VA ups. Die werkt zeker weten goed, want server zit ook aan zelfde ups.

Geheugentest gedaan. Geen storingen op 2x 256 MB DDR (ieder eigen bank/kanaal)

Ene keer loopt computer dagenlang zonder sputteren door, zelfs veel proggies open. Maar ene keer stopt ie veel eerder mee. Ik kan geen regelmaat in ontdekken, dus het gaat onvoorspelbaar en spontaan.
Er zijn wel tips om zogenaamde AGP reset of uitschakeling te voorkomen door in bios AGP hoeveelheid RAM te verhogen naar 128 MB of zo.

Wie heeft enig idee hiervoor? Het staat zo gek met spookachtige gedrag van pc ondanks nieuwe mobo, cpu, ram, video. Dat maak ik nooit mee in mijn leven.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je? Was deze ook mee-upgrade?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die 12V wijkt 1 % af. Dat is prachtig.

UPS heeft geen invloed en anders test je zonder dat ding.

Verder bedoel je de AGP Aperture Size. Maar die instelling is nou niet bepaals wereld schokkend.

Temps? Zit de PIV stekker erin? Doe een nieuwe BIOS en zet dan dat Corecell autooverclock (ken de officiële naam niet, weet alleen dat dit bord stiekem OC't) uit?

En probleem ondanks nieuw mobo. Houdt dat in dat je het probleem al had. Of geef in ieder geval specs, en ook wat oud is en wat upgegrade is.

[ Voor 18% gewijzigd door Voutloos op 07-11-2003 21:44 ]

{signature}

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Aparte P4-stekker erin. De gebruikte voeding is Enermax EG-365P-VO

Voeding is iets ouder ja, maar is zelf niet erg oud. Nog geen paar maanden in gebruik. Toen was er geen video uitval bij oudere mobo (het is Abit VP6 mobo) maar wel rare crash bij photoshop. Hier loopt alles goed, ook met photoshop.
Spanning is hele tijd stabiel, was al hele tijd 11,85 Volt.

Maar video uitval is nieuw probleem. Het begon al bijna meteen na installatie van nieuwe mobo. Ik heb dus eigenlijk al vanaf het begin, en niet in loop van de tijd.
Mobo is paar weken oud.

Ik vraag me af wat de oorzaak kan zijn. Boel is netjes ingebouwd (zie foto's http://mrdummy.mine.nu/casemod/msi/) en toch werkt het niet 100% goed. Video uitval & crash is enige probleem hier.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Resterende onderdelen in pc:

- adaptec scsi controller in bovenste pci slot (naast agp)
\--> daarop plextor scsi combo (40x scsi cd en 12/10/32 scsi burner)

- geluidskaart Terratec Xfire 1024 in onderste pci slot (onderaan dus)

- 1e ide
\--> master: Maxtor 60 GB liquid 7200 rpm / slave: Pioneer 106S dvd speler

- 2e ide
\--> master: NEC1300A dvd writer / slave: WD 40 GB 7200 rpm met 8 MB cache

Dat is alles.

Verwijderd

MrDummy schreef op 07 november 2003 @ 21:34:

Ik vraag me af waarom video zomaar uitvalt. Wat kan er precies mis gaan? De computer is zelfs geaard via CV.
:X
koop eens een geaard stopcontact en een stuk draad zodat je betrouwbare randaarde hebt, dit is wel de meest slechte oplossing die er is (welke gek heeft het verzonnen :/ ).
Waarschijnlijk is dit ook gelijk je probleem :/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer in de BIOS eens verschillende AGP instellingen, zoals 8x --> 4x, FastWrites uitschakelen, SBA uitschakelen, etc :)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 08:49:
koop eens een geaard stopcontact en een stuk draad zodat je betrouwbare randaarde hebt, dit is wel de meest slechte oplossing die er is (welke gek heeft het verzonnen :/ ).
Nee hoor. Centraal verwarming, in dit geval radiatoren en buizen, zijn op dezelfde aarde aangesloten als keukenaarde. Net als radiator in badkamer is verplicht op aarde verbonden. Ik heb hier geen problemen mee, en mijn kantoor heeft geen normaal geaarde stopcontacten (het is gewoon huis) dus ik maak een aarde met aardklem, kabel en stekker. De aardklem wordt om de radiatorbuis geklemd, zodat het goed contact maakt. Heb geen last van elektrische schokjes rond de kast als ik vinger tegenaan hou, dus dat is goed teken.

Enige wat ik wel schokjes krijg zijn niet goed geaarde snijplotter en versterker (die heeft geen geaarde stekker). Ik zie zelfs vonk overspringen.

Er is geen andere aarde in de buurt in de kantoor waar ik goed lekken af kan laten vloeien dan de verwarming ernaast!

Verwijderd

MrDummy schreef op 08 november 2003 @ 11:09:
[...]

Nee hoor. Centraal verwarming, in dit geval radiatoren en buizen, zijn op dezelfde aarde aangesloten als keukenaarde. Net als radiator in badkamer is verplicht op aarde verbonden. Ik heb hier geen problemen mee, en mijn kantoor heeft geen normaal geaarde stopcontacten (het is gewoon huis) dus ik maak een aarde met aardklem, kabel en stekker. De aardklem wordt om de radiatorbuis geklemd, zodat het goed contact maakt. Heb geen last van elektrische schokjes rond de kast als ik vinger tegenaan hou, dus dat is goed teken.

Enige wat ik wel schokjes krijg zijn niet goed geaarde snijplotter en versterker (die heeft geen geaarde stekker). Ik zie zelfs vonk overspringen.

Er is geen andere aarde in de buurt in de kantoor waar ik goed lekken af kan laten vloeien dan de verwarming ernaast!
ik weet ook dat de buizen zijn aangesloten op de aarde, maar toch is het wel de slechtste optie om iets te aarden, tegenwoordig doen ze stukken kunststof ertussen om moeilijke hoekjes te maken. De stroom moet dan via het water lopen wat een enorm slechte geleider is. Bovendien zijn bijv. hoekjes in elkaar gedraaid met tape ertussen waardoor er weer een slecht contact is. Het blijft imo een zeer slechte oplossing.
Maargoed, het is helemaal niet zeker of dit het probleem is, als je de mogelijkheid hebt zou ik eens proberen om de pc op een geaard stopcontact te testen.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
De enige waar goed aarde is, is paar kamers verderop, of 5 meter lange snoer aanleggen naar keuken, zolder of 10 meter naar schuur.

Hierdoor neemt de goede aardwerking weer weg door onnodig lange kabels. Wil men bij verwarming goed aarde maken, dan monteer ik gewoon extra aardklemmen en stukje koperdraad tussen, op koppelstukken. Hiermee kan ik weerstand verminderen - wat jij zegt met wat ze tussen verbindingstukken stoppen - en aarde in orde maken.
Maar ook dat kan ik met multimeter controleren op geleiding. Het is simpel op te lossen dan idioot lange aardleiding maken naar badkamer, keuken, zolder, schuur of waar dan ook. Ze zijn niet allemaal ernaast, nee ze zijn paar meters tot wel 15 meter verderop.

• Gucky
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-08 00:36
MrDummy,

je hebt een SCSI kaart in je eerste PC slot zei je.

Check even of de IRQ dan niet met je grafische kaart gedeeld wordt....

Als dat wel zo is: SCSI kaart naar een PCI slot verhuizen, waar de IRQ NIET gedeeld wordt kan de oplossing geven.

Suc6.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
IRQ verdeling?

Es kijken:

Onder 9 (isa deel) is er niks gedeeld.

Hier PCI gedeelte)
10: SMbus controller
16: USB controller (2x)
16: MSI Fx5600 (video dus)
17: Adaptec AHA-2930 CU
17: DMX XFire 1024
18: USB controller
18: Intel PRO/1000 CT
19: USB controller
23: PCI to USB controller

Twee gedeelde IRQ bronnen. Welke is meest ernstig?

(terwijl ik tik hier gaat video soms effe op zwart, maar beeld keert gelukkig weer terug. Wel irritant gedrag. Het gaat vrij regelmatig knipperen :(

Beeld gaat ook effe op zwart als ik klik op Nvidia Media Center icoon onderaan op taakbalk.

Video op zwart duurt ongeveer 2 seconden.)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb drivers weggehaald en ook laatste restjes opgeruimd met behulp van Driver Cleaner 2.
Dan 45.33 msi nvidia en 2.03 msi capture driver nog een keer erop en ff kijken...
Nog steeds vreemde video blank effect van 2 seconden bij media center en soms ook zomaar tussendoor tijdens internetten.

Het blijft irritant effect waar ik bijna denk 'gaat computer nu al vastlopen?'... :(

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik had vorige week een FX5200 gekocht en die bleef bij het booten vaak zwart beeld geven.
Toen ik de dvdspeler had losgekoppeld gaf de kaart wel gewoon beeld (ook niet altijd).
Ik heb er zelf een Enermax 333Watt voeding inzitten dus misschien dat de kaart teveel stroom trok voor mijn systeem, misschien is dat bij jou ook wel het geval.

En zoals hierboven al gezegd werd, de je SCSIkaart een slot lager, het eerste PCI slot staat namelijk in schakeling met je AGP slot.

Niet?
[Specs]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MrDummy, misschien moet je eens controleren of het koellichaam op je videokaart wel goed vastzit, ofwel, controleer of de GPU niet te heet wordt. Het lijkt nl. wel of ie in een thermische beveiliging slaat...

Verwijderd

Gucky schreef op 08 november 2003 @ 19:52:
MrDummy,

je hebt een SCSI kaart in je eerste PC slot zei je.

Check even of de IRQ dan niet met je grafische kaart gedeeld wordt....

Als dat wel zo is: SCSI kaart naar een PCI slot verhuizen, waar de IRQ NIET gedeeld wordt kan de oplossing geven.

Suc6.
Wat Gucky zegt, haal je scsi kaart eens hardwarematig weg uit windows, scsi kaart in een ander pci slot steken, pci slot onder de agp vrijlaten en opnieuw installeren in een ander pci slot. Denk dat toch die scsi kaart voor conflicten zorgt met je agp poort. Denk dat dit het probleem wel oplost.

Ikzelf gebruik pci slot 1 nooit vanwege de deling met de agp poort. Soortgelijke problemen ook al eens gehad, daarna nooit meer :)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Sorry, PCI slot 1 kan niet TEGELIJK gedeeld worden met agp slot. Ze zitten zo naast elkaar dat het PCI OF AGP is. Tegelijk is dus onmogelijk.
Wat ik nu hier zie, is dat het eigenlijk PCI slot 2 is. 2de slot van boven, dus iets veraf van AGP.

Er zijn maar weinig mobo's waar pci slot1 meer veraf van AGP staat, dus het bestaat bijna niet. Het is mijn klein foutje.

Over thermische beveilginig gesproken, dan zou ik gekke tekens in beeld krijgen. Maar het voelt niet heet aan videokaart. Het is gewoon handwarm.

Heb reactie ook maar ff gepost bij MSI forum. Kijken of ze daar antwoord op weten.
(hierop: http://www.msi.com.tw/pro...d.php?threadid=32776&sid= )

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Het lijkt wel dat ik weinig voorkomend probleem heb. Zelfs MSI antwoordt heel weinig.

Het kan gebeuren dat op ene dag sneller video uitval optreedt, maar er zijn ook dagen dat er toch geen instabiliteit te bekennen is. Het leek wel alsof het weer stabiel is. Onverwachte beeld uitval is er dan niet te zien.

Ik kan heel goed voorstellen dat grote deel van de vervelende problemen meestal te danken aan slecht functionerende voeding of dat voeding zo beetje aan limieten is. Maar dan moet ik wel verbaasd kijken dat Enermax 365 Watt met verstevigde powerlijnen toch niet goed stroom kan leveren.

Hoeveel Watt trekt mijn computer nu ongeveer? Ik heb in vorige posts boven al ongeveer genoemd wat ik allemaal in werkpc zitten.
Daarbij komen er nog 2 blue-led fans bij, en 1 hdrack met 2 fannetjes in.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Het staat nu vast dat video zomaar uitgeschakeld wordt.

De computer zelf blijkt nog te lopen. Het is niet vastgelopen. Ik kan namelijk de harde schijven nog benaderen via netwerk.
Wel kan ik zien dat reactie van de computer zeer vertraagd is. De numlock led reageert heel sloom.

Nu ik weet dat videosignaal uitgeschakeld is, of wat ik al eerder heb gehoord, de AGP kaart is mogelijk uitgeschakeld. Alsof pc in slaapstand is gezet.

Nu wil ik weten of er daar aantal oplossingen voor bestaan om te voorkomen dat videokaart uitgeschakeld wordt?
Ik zit doodnormaal te surfen en plotseling wordt beeld zwart.
Daar word ik wel op den duur gek van. Het is al paar keren gebeurd in paar dagen!

Heb je ook zoiets meegemaakt en heb je zelf kunnen oplossen?

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Het wordt interessanter. Er meldt 1 persoon met bijna exact zelfde configuratie op MSI forum http://www.msi.com.tw/pro...d.php?threadid=32776&sid=

Ook bij hem treedt er vreemde video uitval op.

(terwijl ik nu dit post intik gaat video zomaar aan en uit. Heel gek en heel vervelend)

Verwijderd

nee hoor want ik heb ook zo een moederbord en ik heb dat probleem ook.
Overigens springt het beels bij normaal windows gebruik, meteen weer terug.

Als ik ga gamen, dus systeem stressen, valt het geheel wel uit, maar dat kan ook aan mijn q-tec 400W voeding liggen. Ik heb een nieuwe voeding Antec TP 430 besteld, maar die is nog niet binnen. Misschien dat daarmee een deel van de problemen verdwijnen.

MSi 875P Neo
Asus Ti4200
1Gb kingston HyperX itern.

Niets overclocked.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 10:33 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:35

The Third Man

The Third Jellyfish

Welke videodrivers gebruiken jullie (aangezien de drie probleemgevallen allemaal Nvidia kaarten hebben)?

Over die aarde: je pleegt nu heiligenschennis door je cv te misbruiken als aarde, het is weliswaar een verbinding maar je vergeet dat de stroom ook door de ketel zelf loopt met alle mogelijke gevolgen van dien. Wees een man en leg zelf op een regenachtige zondagmiddag een aardleiding aan, dan weet je gelijk hoe het moet en dan ben je in ieder geval van dat probleem (en eventueel van de oorzaak van het videoprobleem) af.

Verwijderd

ik gebruik de (bijna :) ) laatste drivers voor mijn videokaart 52.16
laatste bios 1.8 voor moederbord.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Je mobo is defect.

Ik heb toevallig gisteren een systeem opgehaald van een klant van ons (werk op de TD van automatiseringsbedrijf)
en die had het zelfde probleem

Geen beeld. lampje van tft brandde oranje. Dus wel power maar geen video signaal.

Ik heb toen de pc en de monitor gereset (auto reset, pc uit en aan etc)
Toen had ik weer beeld. Dacht mooi, probleem opgelost.
Maar toen XP er voor stond en ik met de klant stond te praten, floep viel het beeld weer weg.
Pc bleeft gewoon aanstaan. Geen herstart of geratel, gewoon het beeld viel weg.
Dus ik de vga kaart omwisselen. Nee geen beeld. Andere monitor er achter geplaatst. Nope geen beeld.
Alle kabels aangedrukt geheugen opnieuw in het dimm socket geplaatst.. Nope geen resultaat.
Systeem heb ik maar mee terug genomen naar onze werkplaats.

Daar heb ik ander geheugen geprobeerd, andere voeding, nog eens andere vga kaart alles losgehaald.
USB bracket los, hdd,cdrom floppy er af gehaald tot ik een zeer basic systeem had

Dus mobo, vga, geheugen en cpu.
Nou nog steeds geen beeld dus. Ja een heel enkele keer heb ik beeld lijkt alles goed te gaan maar als je het systeem dan weer uit zet en dan weer aan, blijft het beeld weer zwart.

Nou aangezien het dus niet de vga en voeding en geheugen is blijft over, mobo en cpu.
Moederbord wat ik hier heb liggen is dus ook een MSI (KT4V)

Verwijderd

Heb je bij die klant geprobeerd de spanning eraf te halen. Dus stekker uit de voeding - even wachten - en weer terug. Ik heb de eerste keer ook vanalles geprobeerd wat jij beschrijft totdat ik erachter kwam dat de spanning eraf halen de oplossing is.
Vandaar dat ik ook een nieuwe voeding heb besteld want ik denk dat daar het probleem (of in ieder geval een van de problemen) ligt.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 11:43:
Heb je bij die klant geprobeerd de spanning eraf te halen. Dus stekker uit de voeding - even wachten - en weer terug. Ik heb de eerste keer ook vanalles geprobeerd wat jij beschrijft totdat ik erachter kwam dat de spanning eraf halen de oplossing is.
Vandaar dat ik ook een nieuwe voeding heb besteld want ik denk dat daar het probleem (of in ieder geval een van de problemen) ligt.
Ja zeker,
Het systeem stond onder een bureau en heb de spanning er paar keer afgehad.
Bovendien is de spaning er ook afgeweest toen ik het systeem terug heb gebracht naar de werkplaats.

En vergeet niet dat ik al een andere voeding heb geprobeerd!
Ook dit was bij mij geen oplossing

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik probeer nu even andere USB poort. (Aangezien deel USB met VGA kaart deelt!)

Ga kijken of het beter gaat of niet. (muis is in andere usb poort gestopt. Eerst staat het in poort naast keyboard aansluiting, nu zit ie naast Gbit netwerkaansluiting, daar zit ook scanner op.)

Want als ik muis niet aanraak, komt beeld wel terug. Beweeg ik muis tijdens de uitval, dan is de kans groot dat beeld niet meer terugkomt. Zo'n gevoel heb ik hier.

Anders koppel ik aarde van CV los en probeer ik nog een keer. Maar er is geen andere geschikte aarde in de buurt dan alleen radiators naast me.

Hiervoor moet ik nog steeds weerstandsmetingen doen op aardegeleiding, ook potentiaalverschillen. UPS zit echter ertussen en die vangt stroompieken en tekorten op.

Verwijderd

MrDummy,

Treffend, ik heb de hele thread gelezen, nog geen oplossing gezien en ik heb hier hetzelfde probleem, denk ik.

Oude kast (inwin500) met splinternieuwe inhoud, intel bonanza mobo, PIV 2.6 Ghz, 1 Gig Kingston value ram, en jahoor, een FX5200 die soms ineens uit zijn dak gaat.

Behalve dat hij nu pas een paar keer ineens uitviel (geen signaal) had ik gisteravond ook ineens gekke streep door het scherm, het lijkt erop dat de FX5200 te heet wordt ofzo.

NIETS is hier geoverclockt, FX5200 heeft passive heatsink (goedkoop kaartje)

Mijn voeding een Q-tec 550 (overrated, maar hier zwaar overpowered)

Ik ben wat aan het balanceren tussen herrie en hitte, PSU fans vervangen door stille papst exemplaren die ik kan monitoren, geloof niet dat de case temp te hoog is, zelfs na een stress test is de lucht die de powersupply uitblaast koeler dan mijn eigen adem en de intel temp monitor blijft prima in het groene gebied voor alle sensors. Het gebeurd juist als ik wat zit te internetten, systeem dus vrijwel idle maar altijd als MSIE aanstaat, tot nu toe.

Het is pas een paar keer gebeurd dus ik ben pas op zoek naar een oplossing.

Mijn vermoedens:

- dat het een kutkaart is die goedkope fx5200 met dat lullige heatsinkje (mTek)
- misschien dat ik hem toch maar op AGP4x moet zetten
- ik kom om in de ongebruikte USB controllers, 1 ervan deelt de AGP IRQ !!!!
- aarde ? lijkt me sterk, maar ik zal toch eens kijken of er niet 1 in de muur zit hier.

Als ik niks vind ga ik hem dan maar ruilen voor een ander kaartje, die FX5200 ?

Edit: voeding is overpowered, wordt niet eens warm, twee papst fans erin maakt hem lekker stil. Voltages zijn retestabiel maar wel ietsje aan de hoge kant: 12.2, 5.12, 3.38, 1.49 (CPU) en 1.53 (CPUIO)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 22:24 . Reden: Overpowered ]

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Fx5200 is geen goede kaart. Minstens Fx5600 of hoger is beter.

Want anders kun je net zo goed iets oudere Geforce Ti4200 of Ti4600 nemen, die is sneller dan Fx5200. En goedkoper. Maar dan mis je wel wat Dx9 ondersteuning.

Hmm.... laat ik deze editscherm van GoT forum staan in desktop, zie ik dat het af en toe knippert.
Pas als ik IE afsluit, dan knippert ie niet meer of heel weinig.

Groot verschil he?
Ik vraag me af of het beter wordt als ik Windows XP erop zou zetten.

Verwijderd

Heb je de video kaart al eens vervangen door een oudje ? (AGP1x of zelfs PCI)

Dat zou ik doen als het zo erg was, bij mij viel het signaal pas een paar keer ineens uit dus ik ben nog niet zover.

Ik doe weinig met 3D, maar dat wat ik ermee doe is wel directX9 vandaar mijn keuze voor de goedkoopste FX, mijn vorige videokaart was een matrox, maar die koop ik niet meer, teveel problemen mee gehad.

Verwijderd

Misschien heeft het ermee te maken,

Ik kon in eerste instantie geen DVD player (winDVD, powerDVD) aan te praat krijgen op het nieuwe mobo. Audio/Video conflict ?

zowel voor de soundblaster audigy (1) als de nvidia fx lijn zijn net nieuwe drivers uit, na die te downloaden werkte alle DVD software prima, en toen begon het probleem met de video "blackouts"......

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik heb geen idee wat je moet doen om het optelossen, maar ik heb een soort gelijk probleem, maar dan vele maalen erger,

ik heb een msn k7t 266 Pro met amd xp 2000+ 256MB pc 2100 DDR, en een hercules ati radion 9000 128MB, en hier valt het beeld uit na iets van 4 minuten dat me pc aan staat. beeld valt weg, en komt na 10 sec ofzo weer terug, met een melding dat de driver me kaart heeft moeten resetten, I.V.M. een feedbackloop in me driver.

ik heb win xp met een andere vid kaart helemaal up to date gekregen. met catalist 3.8 en 3.9 blijft het euvel, ik denk dat ik even moet wachten totdat 3.10 uitkomt.

als iemand anders iets weet hoor ik het graag.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Peter,

Je zegt er niets over, maar let je goed op je power supply (voltages) en temperaturen ?

Ik heb al heel wat vreemde problemen gehad die gewoon aan een rotte (oude)powersupply lagen, slingerende voltages, vandaar dat ik nu een hele zware heb die lekker koel blijft.

Oververhitting is de volgende vijand, nooit geen problemen mee gehad, maar de nieuwste processoren, schijven en video kaarten worden wel erg heet soms.

Je draait natuurlijk wel een ander platform met je AMD en radeon "inside", maar als het een kwestie van hitte of power is zijn de symptomen vast hetzelfde.

Ik heb overigens vanavond niks nergens last van, zucht....

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb nu Windows XP erop gegooid (schone installatie) en de bekende 2 seconden beelduitval is nu minder erg geworden. Zelfs op NVidia icoon in balk onder flikkert veel korter (0,2 sec of zo) en beeld blijft staan. Dat geeft beter gevoel.

Het ligt dus aan Windows 2000 probleem. Misschien goed idee om XP te installeren voor overige W2K users hier?

We weten dat XP beter met HT mode omgaat dan W2K. Ik heb namelijk P4 2,4 GHz 800 FSB in HyperThreating mode staan.
Daar ben ik nu verder mee gegaan.

Tot nu toe geen onverwachte beelduitval, zelfs tijdens tikken in deze edit venster. De deel van USB controllers deelt nog steeds met VGA kaart.

Ik ga straks nog even gamen in BF1942. Es kijken of daar geen beelduitval optreedt of crash.

Verwijderd

Het zou me verbazen als het aan win2k ligt, maar wie ben ik....

Ik heb toen ik 2 dagen geleden voor het laatst een "blackout" had het afdekplaatje van het eerste PCI slot eruit gehaald zodat de kast wat lucht aanzuigt die precies langs de FX5200 heatsink stroomt, sindsdien is alles stabiel gebleven hier.

Ik ben benieuwd of het nog terugkomt, de FX5200 heatsink wordt best wel warm, misschien een kwestie van koeling ?

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Op mijn topic op MSI forum heeft iemand kennelijk ook oplossing gevonden. Men moet dan volgens hem nivida drivers nemen rechtsreeks vanaf Windows Update afhalen, en niet via nvidia of msi websites.

(wow, het knippert weer hier terwijl ik tik. Vreemde forum hebben jullie hier. Hevige script of flink accelerated script of zo?)

Nou ja, dan maar nvidia drivers via windows update pakken....

Verwijderd

Zie je wel, voor niks naar XP geemigreerd dus.

Haal je videokaart er even uit en stop er iets anders in (PCI S3 virge ofzo) om eens en voor altijd te bewijzen of je AGP kaart rot is of niet ?

Hier nog steeds no problemo, ff afkloppen...

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Zo, nog een keer XP erop, nu met drivers via Windows Update, zoals gesproken op MSI forum.

Afwachten dan maar op eerste geflikker in beeld.

(nu tijdens typen gaat het nog goed....)

De driver blijkt niet 45.33 te zijn, zoals voorheen van MSI gebruikt.
Het is 52.16 (6.14.10.5216) dus dat is heel wat anders...

Zou dat de reden zijn dat het beter loopt nu?

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-07 10:31

henwy

Meh

Het probleem zit in de combinatie van Intel Inf Files en Nvidia Detonator Drivers. Als ik maar 1 van de 2 installeer draait het goed, heb ik ze beide dan word je beeld op den duur zwart. Eerst Intel Inf Files en daarna Nvidia betekend dat ie naar een paar minuutjes zwart word en eerst Nvidia en daarna Intel veroorzaakt bij het inloggen in XP direct een zwart beeld. Ik weet niet hoe ik het nou goed draaiende heb gekregen. Heb heel veel gekloot met System Restore, telkens andere dingen proberen en op den duur deed ie het. Alleen jammer dat ik nu niet durf te formateren, ben bang dat ik het nooit meer goed krijg.

Mijn configuratie:
MSI 875P Neo
Intel P4 2.8 HT
GF4 Ti4200
Seagate 120 GB 8 MB Cache
2x 256 Dual Channel

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Had laatst ook een dergelijk probleem. Spontaan uitvallen. Bleek toch aan het geheugen te liggen dat wel door Memtest kwam. Het enige verschil tussen het wel werkende geheugen en het niet werkende geheugen was de bouw. De ene was singel sided (werkte niet) en de ander double sided en nu werkt het wel. Misschien dat dat het probleem is?

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Pagina: 1