Toon posts:

[W98SE] Ziet tweede HDD niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel moeite heb ik het systeem van een studievriend eindelijk draaiende gekregen. Het systeem heeft twee harde schijven en die werkten uitstekend. WerkTen, want na ik een SCSI-kaart met SCSI-brander heb aangesloten, wil de tweede HDD (non-system, FAT32) niet meer. Eerst kreeg ik in Systeembeheer de melding dat er iets mis was met de harde schijfcontrollers. Nadat ik de Intel INF Update Utility heb gedraaid (wat ik overigens al eerder gedaan had), is dit probleem opgelost. Maar Windows ziet de HDD nog steeds niet. Systeembeheer ziet wel twee harde schijven, maar de tweede heeft geen stationstoewijzing. Waar kan dit aan liggen?

Ik zag dat er begin dit jaar ook al een dergelijk probleem was, maar helaas is er in dat topic geen oplossing te vinden (alhoewel het probleem wel opgelost was).

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
kijk met partition magic wat ie over tweede harddisk zegt
of ie een partitie kan herkennen op tweede harde schijf

of harddisk is wijlen of je mbr//fat is weg

[ Voor 3% gewijzigd door ajouin op 08-11-2003 16:47 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wat heeft Fdisk te vertellen over die hdd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst de schijf getjekt met fdisk en wat bleek? Er waren geen partities aangemaakt. Vreemd, want voor de installatie van de SCSI-kaart was de schijf volledig bruikbaar (er stond alleen nog niets op).

De schijf dus gepartitioneerd (1 partitie) en Windows opgestart. Bij het aanklikken van de schijf krijg ik de melding 'Een apparaat dat op de computer is aangesloten werkt niet' (o.i.d.). Nu in Windows de schijf aan het formatteren. Ben benieuwd.

*update*: Ja hoor, het heeft gewerkt. Het WIN98SE afsluitprobleem was weer even aanwezig, maar dat was door de bekende update (die ik overigens OOK AL eerder had geinstalleerd) weer even vlug opgelost.

Ik hoop dat dit geen probleemsysteempje blijft... :Z

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 00:21 ]