[DOS] Bootdisc met sil sata onderstuening (drive image)

Pagina: 1
Acties:

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Vroeger kon ik (met gewone IDE schijf) booten met dosflop, ff naar de map waar drive image in staat en image maken/terugplaatsen.
Aangezien ik nu 2x WD raptor op Sata heb staan werkt dit helaas niet.

wie kan mij helpen, waar moet ik de drivers plaatsen, en welk bestand moet aangepst worden (en hoe) zodat ik dus wel op de schijven kan komen...

Erwin

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Misschien dat het handig is als je eventjes aangeeft welke ATA controller je nu gebruikt - je zal namelijk (als Windows ze niet standaard herkent - * elevator heeft geen ervaring met SATA.) deze moeten aan gaan spreken via een speciale device driver (net zoals je bijv. een CD-ROM driver moet laden).

Afhankelijk van je sata controller zat dit waarschijnlijk een andere driver zijn.

• vierkant228
Het gaat om de Silicon Image Sil3112 (Asus A7N8X de luxe)

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Volgens de readme van de driver kan Windows 98 / ME gewoon booten van een s-ata hd zonder dat je een driver hoeft te installeren![/ME] Dat zou betekenen dat DOS ook gewoon kan booten van schijf! Zie je je partities vanuit dos niet omdat ze NTFS zijn?

Misschien een andere optie!

Maak een bootable Windows XP CD (Winpe) http://www.nu2.nu/pebuilder/ en maak dan je image met bijvoorbeeld Ghost 7.7.

[ Voor 50% gewijzigd door Regman_XP op 08-11-2003 14:44 ]

• vierkant228
Als ik boot vanaf Dos discette kan ik wel op mijn schijven komen, alleen drive image loopt meteen vast, als ik idd met winPE werk (mits ik de driver tijdens booten in discette station plaats) werkt het wel.

WinPE vindt ik niet pretig werken en duurt een behoorlijke tijd voor hij geladen is.

Ghost heb ik geen licentie voor, Drive Image 2k2 wel

PS, Heb winXP home, geen 98 en al helemaal geen ME
Ook Win PE herkent hem pas nadat je met booten discette met drivers plaatst.

[ Voor 26% gewijzigd door vierkant228 op 08-11-2003 16:22 ]

• Regman_XP
Het lijkt er op dat drive image 2002 niet goed over weg kan mer SATA.

Ik vond nog een bericht dat drive image nog helemaal geen sata ondersteund! http://www.spywareguide.com/shop/az_detail_B00009V7I4.html

Misschien wil het helpen als je de nieuwste bios er in zet, maar die heb je waarschijlnlijk al.

Ook andere SATA systemen hebben er last van maar weer niet allemaal.
http://www.abxzone.com/forums/showthread/t-56999.html

Het is dus meer een kwestie van geluk hebben!

• vierkant228
Waarom werkt het dan wel met WinPE (mits de drivers van sata maar er bij zitten met booten) ?

• Regman_XP
Vierkant228 schreef op 08 november 2003 @ 17:04:
Waarom werkt het dan wel met WinPE (mits de drivers van sata maar er bij zitten met booten) ?
Onder DOS zal de Drive Image de hardware anders aan sturen dan onder Windows XP of Winpe.

• vierkant228
zit dus nix anders op dan met winPE te werken :'(

• Regman_XP
Probeer eens een demo versie van Drive Image 7 misschien dat die het wel doet.
Je kan dan eventueel upgraden.

• vierkant228
Die werkt ook met Win PE, en met probeerversie wel maken, niet terug kunnen zetten, en had nou niet in de planning een nieuwe licentie te kopen
Pagina: 1