Toon posts:

Fout van het netwerk ( Win XP )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Mijn andere pc is een beetje naar de knoppen. Eerst gaf die aan dat er een virus erop zat ( Blast virus ) Nu heb ik allemaal anti-virussen hiervoor erop gezet en alles gecontroleerd en eventueel verwijderd. Maar de hele tijd vliegt m'n pc uit. Dit kan zijn na 1 min. maar soms ook na 15 min. Hij geeft dan een foutmelding en geeft aan dat er een fout van het netwerk is opgetreden ( heb geen netwerk met andere pc's ) En na 1 min. sluit de pc automatisch af. Ik heb zo het gevoel dat het niet aan het virus ligt, want dit is helemaal goed verwijdert. Weet iemand wat ik nog meer kan doen i.p.v. formateren ??

Alvast bedankt

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Je moet de firewall van Win XP aanzetten en op windowsupdate.microsoft.com een update binnenhalen tegen de blaster worm.

Zie ook:
** RPC crash/ windows shutdown - windows update probs**

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 17:46

Pietertje

The Rock

Als je met "Nu heb ik allemaal anti-virussen hiervoor erop gezet" bedoelt dat je meer virusshields tegelijkertijd hebt draaien dan kan dat je systeem goed verstoren. Ik heb zelf ooit McAfee en Norton virusshield tegelijkertijd geinstalleerd gehad, en het kostte mij de grootste moeite uberhaupt nog op te starten.

Houd het op één up to date virusshield tegelijk, en uninstall de andere. :7

Verwijderd

idd, MSBLAST gaat trouwens schuil onder meerdere namen. Heb al personen gehad die met "MSLAUGH" als achtergrondproces de pc wat vaker hebben ge-reboot dan normaal ;). Maar idd.. Beste is ff het desbetreffende executable uit je system32 map verwijderen, daarna via MSCONFIG (in uitvoeren) ervoor zorgen dat hij hem niet opstart (vinkje verwijderen).

Dit is een tijdelijke oplossing, maar het geeft je meestal ff de tijd om de updates te downen en te installeren :7, veel success!!