Toon posts:

FTP Server achter de getweakde modem :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok jongens, ik weet dat deze vraag al vaker gesteld is, maar mijn probleem is het volgende

ik heb portmapping al aan gezet dmv defserver.

ik heb serv-u draaien op 10.0.0.150:21, van buitenaf krijgen de anderen ook verbinding met mijn ftp server, dus portmapping werkt goed!

probleem is dus het volgende als LIST commando gebruikt wordt door ftp client, dan krijgen ze een error, en dus kunnen ze geen lijst opvragen!

nu week ik dat vele zullen komen met PASV uit en aan verhaal, maar dat werkt dus ook allemaal niet. Enig idee waar het wel aan ligt?

Ik heb dus speed touch home ethernet ADSL modemge tweaked naar PRO!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 21:06 ]

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je zowel poort 20 als 21 doorgemapped? Allebei dus?

Verwijderd

Topicstarter
Genghis Khan schreef op 07 november 2003 @ 21:04:
Heb je zowel poort 20 als 21 doorgemapped? Allebei dus?
ik heb gebruik gemaakt van defserver=10.0.0.150 dus zouden in principe alle poorten gemapped moeten zijn , dacht ik zo :?

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-04 09:22

evaarties

Powerball @ 12.582

Passive mode is wel de oplossing. Je zal in je ftp server een aantal vaste porten moeten instellen voor de FTP Server in passive mode (bijvoorbeeld 3000 - 3009 voor 10 gelijktijdige verbindingen).

Deze porten map je nu ook door in je modem. De FTP client moet nu passive de verbinding maken. (Port 20 + 21 moeten nog steeds doorgemapped zijn.)

Verwijderd

Topicstarter
evaarties schreef op 07 november 2003 @ 21:12:
Passive mode is wel de oplossing. Je zal in je ftp server een aantal vaste porten moeten instellen voor de FTP Server in passive mode (bijvoorbeeld 3000 - 3009 voor 10 gelijktijdige verbindingen).

Deze porten map je nu ook door in je modem. De FTP client moet nu passive de verbinding maken. (Port 20 + 21 moeten nog steeds doorgemapped zijn.)
enig idee waar ik die optie kan vinden bij Serv-U? en moet ik die poorten 1 voor 1 mappen, met defserver moet alles toch automatisch op mijn server(10.0.0.150) terecht komen?

alvast bedankt! ik weet dat ik het bijna voor elkaar heb, een goudentip kan me redden :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het probleem opgelost door

mijn ISP ip op te geven bij Alow Passive mode transfer!

_/-\o_
Pagina: 1