Geen TV op monitor

Pagina: 1
Acties:

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb een 9800Pro all in wonder en probeer met mijn tv kabel, tv beeld op mijn monitor te krijgen. OS is XP.

Volgens de help van de TV util van ati moet je als input connector CATV kiezen, echter kan ik alleen S-Video of Composite kiezen. Het lijkt alsof de kaart niet doorheeft dat er een kabel inzit, danwel de mogelijkheid tot het aansluiten van kabel.

Ik heb de laatste drivers en de laatste versies van de applicaties. Daarnaast heb ik wat oudere versies geprobeerd: nul resultaat. De kabel is goed, ik heb als test een tv aangesloten en het beeld is prima.

UPDATE
----------

Via de site van Club3D kwam ik erachter dat er een hotfix van Microsoft is voor All in Wonder TV-Tuner kaarten, als je DirectX 9.0b hebt. Deze hotfix heeft er nu in elk geval voor gezorgd dat ik mijn kabel als invoer kan kiezen! Het volgende probleem is dat er geen kanalen gevonden kunnen worden, maar we zoeken door.

[ Voor 23% gewijzigd door Beowulf27 op 07-11-2003 21:39 . Reden: Update ]

Working @ http://www.tricode.nl

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10

talin

ES-MA

mischien rare vraag maar :

- ik neem aan dat je het over je TV IN hebt .
- waar loopt die kabel heen , 1ne kant je kaart in , maar de andere kan ? coax-> antenne / kabel tv ?
- krijg je wel ruis te zien ?

probeer het eens met het progje Dscaler , daar kun je ook je input kiezen en automatisch laten zoeken .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:51

Wildfire

Joy to the world!

talin schreef op 08 november 2003 @ 00:13:
mischien rare vraag maar :

- ik neem aan dat je het over je TV IN hebt .
- waar loopt die kabel heen , 1ne kant je kaart in , maar de andere kan ? coax-> antenne / kabel tv ?
- krijg je wel ruis te zien ?

probeer het eens met het progje Dscaler , daar kun je ook je input kiezen en automatisch laten zoeken .
DScaler werkt niet met Radeon All-in-Wonder kaarten.

Oh ja, en lees Tuner van AIW 9800SE werkt niet na installatie DirectX 9.0b maar eens. Zet in Multimedia Center het land niet op Nederland, maar op Norfolk! Zet je 'm op Nederland kun je dus uiteindelijk geen enkele zender kiezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 08-11-2003 00:19 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:51

Wildfire

Joy to the world!

[damn... dubbelpost, sorry]

[ Voor 94% gewijzigd door Wildfire op 08-11-2003 00:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Het is idd van mijn coax kabel naar de kaart.

Ik heb dat andere draadje hier even gelezen en alles uitgeprobeerd wat er genoemd werd. Het vervangen van de directxb bestanden heeft op het eerste gezicht hetzelfde effect als de hotfix van microsoft: ik kan hierdoor wel de kabel kiezen. Helaas kunnen er dan nog steeds geen kanalen worden gevonden. Ook het selecteren van Norfolk als land heeft geen resultaat.

We zoeken nog even verder, in elk geval bedankt!

UPDATE
----------

Oke, het werkt eindelijk. Geen idee wat nou DE manier is om het aan de praat te krijgen, want ik heb alles wel 100 keer gedaan en in verschillende volgordes. Ik weet dus niet of het effect voor anderen heeft, maar de laatste drie stappen waren: Directx9a bestanderen over de b versies heengooien, installeren van WinDVR, en dan herinstalleren van ATI 3.9 drivers.

ps. Ik heb als landinstelling gewoon Nederland kunnen gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door Beowulf27 op 09-11-2003 01:26 ]

Working @ http://www.tricode.nl

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Ik heb hetzelfde probleem. In eerste instantie werkte het perfect, maar na DX9b, Omega drivers en Rage3D Tweak geïnstalleerd te hebben krijg ik een ander scherm als ik op tv klik dan eerst :?
Ik kan bovendien dus geen andere opties meer kiezen dan composite en s-video :(
Heb alles wat met Ati te maken heeft eraf gegooid en opnieuw (alleen) de bijgeleverde drivers erop gezet, maar no go :'(
Heeft iemand nu een idee wat er mis is?

edit:
Hotfix van MS geprobeerd, geen resultaat, behalve dat ik nu wél na de installatie van het Ati Media centre een wizard krijg waarmee ik kanalen kan zoeken. Probleem is echter dat ie nix vindt, ook niet als ik Norfolk instel ipv Nederland.
Waar kan ik die losse DX9a files vinden?
edit: Nevermindd ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Hazuki op 17-11-2003 17:58 ]

Koekie?

Pagina: 1