[XP] Vrije ruimte wordt niet ge-update?

Pagina: 1
Acties:

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een machine met WinXP pro NL SP1.
Daarin hangen wat schijfjes direct aan mn mobo en 1tje op een raid kaartje.
Nou niets speciaals verder.

Voorheen werkte alles lekker, maar sinds een dag of 4 heb ik een probleem.
Het probleem is alsvolgt:

Ik had op een gegeven moment op mn Z: schijf (hangt aan mn pci raid kaartje) (ja dit is een lokale schijf geen netwerkschijf :p) nog maar 250Mb ruimte vrij.
Nou ik dus vrolijk wat old stuff weg mieteren.. dik 4 gb in totaal.. dus weer ruimte zat denk ik...
WRONG! :P
XP geeft nog steeds vrolijk aan dat er maar 250 Mb vrij is.
Tot kort geleden werkte dit nog goed, nu ineens niet meer..

* D3NN1S d8 toen van:
Nou het zal wel aan die raidcontroller of de drivers ervan liggen en als laatste optie de schijf zelf.
Maar nu heb ik het probleem op al mn schijven? rebooten helpt niet, en schijfcontrole draaien helpt ook niet.
Nu heb ik dus 4 schijfen met hetzelfde probleem.
Heeeeel af en toe na een reboot of 4 wordt de ruimte vrijgegeven.

Iemand ideeen?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
norton toevallig draaien? had ik laatst ook bleek norton protected prullenbak alles bewaard te hebben

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Fanatic_FS schreef op 07 november 2003 @ 21:33:
norton toevallig draaien? had ik laatst ook bleek norton protected prullenbak alles bewaard te hebben
Ik heb ook zon protected vuilnisbak.. maar hoe leeg je dat ding dan helemaal goed? (100% leeg).. :s

• D3NN1S
  • Niet online
ik heb alleen NAV draaien? of kan dat het ook zijn dan?

• D3NN1S
  • Niet online
Hmmpz ik zie dat NAV idd iets van ee nprotected recycle bin heeft gemaakt.. maar gek genoeg heb ik deze al maanden en nog nooit heb ik dit probleem gehad? :?
GVD nu weet ik weer waarom ik eigenlijk nooit norton ellende installeer :( allemaal overbodige dingen die je systeem alleen maar trager en instabieler maken!!
Nu dubbelklik ik op die recycle bin.. en dan krijg ik steeds dat dat norton protection blah blah niet reageerd :( rebooten helpt ook niet.. nog meer suggestisch? kan dus nu niet zien of daar idd wat instaat.
Bah klote norton ook altijd, ik druk verdomme niet voor niets Shift-Delete :P :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan norton er even af gooien.
of je klikt er met rechts op ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
dat norton protected bin gedoe bewaard volgens mij de files die je weggooit voor een bepaalde tijd die je hebt ingesteld, had laatst ook dat gedoe, had daardoor nog maar 800kb vrij op mijn D: schijf :p

• D3NN1S
  • Niet online
zelfs als ik met rechts klik krijg ik een zandloper :P en verders niets...

Als ik NAV eraf flikker gooit ie dan ook die files weg (die ik verdomme allang weg had willen hebben :P :D ) ??

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
-> schijfcontrole :)

[ Voor 17% gewijzigd door Laurenz op 07-11-2003 21:57 ]

Leave only footprints, take only memories

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

tja norton tools werken sinds windows 98 hogere operating systems al niet lekker meer maar iedereen blijft ze gebruiken en zweert erbij.......... deinstalleer norton system works etc.. lost een hoop van je troubles op.

• D3NN1S
  • Niet online
ja die heb ik niet.. heb alleen NAV ik dacht ik waag me maar weer eens aan een norton product... spijt dat ik er van heb nu! had het beter bij Mcafee kunnen houden ;)

Maar nogmaals... als ik NAV verwijder.. gooit ie dan ook die protected files weg?

edit:
@ laurensvliegen eeehm.. dat je een topic niet doorleest ok, maar de startpost?? :P ;)

[ Voor 19% gewijzigd door D3NN1S op 07-11-2003 22:02 ]

• D3NN1S
  • Niet online
Probleem is opgelost.. was inderdaad veroorzaakt door NAV :( heb alle recycle mappen handmatig moeten leeggooien en daarna meteen NAV eraf geflikkert! :D

Ik haat programma's die allemaal overbodige ne ongevraagde dingen installeren zonder waarschuwing!

in elk geval bedankt voor de tips! :>

Verwijderd

Ik haat programma's die allemaal overbodige ne ongevraagde dingen installeren zonder waarschuwing!
erm.... en dan gebruik je windows?...... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 23:04 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-05 20:47
D3NN1S schreef op 07 november 2003 @ 22:46:
Probleem is opgelost.. was inderdaad veroorzaakt door NAV :( heb alle recycle mappen handmatig moeten leeggooien en daarna meteen NAV eraf geflikkert! :D
Volgens mij is het gewoon een optie in de setup van NAV? En anders staat het zeker wel in de handleiding :)

Zo niet zou ik naar de winkel gaan en je geld terug vragen.
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 23:04:
[...]

erm.... en dan gebruik je windows?...... :P
En jij gebruikt?

Verwijderd

was als grapje bedoeld.....

maar ik gebruik ook windows.... en neem alles wat daarbij komt voor lief... en/of werk eromheen..... en ik klaag er ook niet over ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 23:11 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-05 20:47
O...
maar ik gebruik ook windows.... en neem alles wat daarbij komt voor lief... en/of werk eromheen..... en ik klaag er ook niet over ;)
Aangezien niemand in dit topic over Windows klaagde en jij ermee aan kwam zetten.... was jij de eerste die erover klaagde? :+

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

D3NN1S schreef op 07 november 2003 @ 22:46:

in elk geval bedankt voor de tips! :>
zet dan niet optie recycle bin aan .....maar gebruik gewoon corp edition AV software..
Pagina: 1