Ik heb van iemand een "kapotte" laptop gekregen (clevo 2700C
) (p3 800)
Als ik hem aanzet gaat de powerled groen knipperen, volgens de handleiding die ik gedownload hem is dit een teken dat hij in de slaap stand staat. Ik hoor de harddisk draaien en de fan van de proc ook. Echter het drukken op fn+esc krijgt hem niet wakker.
Ledjes zoals hd activity,capslock en numlock blijven ook uit.
Ledjes geven ook aan dat de batterij word opgeladen, en als de batterij eruit is brand hij constant zoals het hoort (werkend op netspanning volgens handleiding)
Alles wat ik geprobeerd heb, heeft geen effect gehad, en dat was het volgende:
- Ik heb de accu er uitgehaald.
- Ik heb de cmos batterij eruit gehaald.
- Ik heb de harddisk in een ander systeem gezet en dat werkt.
- Ik heb de processor eruit gehaald, en dan doet hij nog minder, dus ga ervan uit dat de proc goed is.
- Geheugen in een andere bank gestopt.
- cdrom speler verwijderd.
- externe monitor en toetsenbord aangesloten.
Kortom ik zit hier met een laptop die compleet uit elkaar ligt, maar niet wil starten.
Het is trouwens zo dat als ik hem aanzet, hij naar 5 minuten uitgaat. Alsof hij in een nog diepere slaapstand gaat.
Wie heeft er nog een briljant idee, om deze laptop aan de praat te krijgen.
Als ik hem aanzet gaat de powerled groen knipperen, volgens de handleiding die ik gedownload hem is dit een teken dat hij in de slaap stand staat. Ik hoor de harddisk draaien en de fan van de proc ook. Echter het drukken op fn+esc krijgt hem niet wakker.
Ledjes zoals hd activity,capslock en numlock blijven ook uit.
Ledjes geven ook aan dat de batterij word opgeladen, en als de batterij eruit is brand hij constant zoals het hoort (werkend op netspanning volgens handleiding)
Alles wat ik geprobeerd heb, heeft geen effect gehad, en dat was het volgende:
- Ik heb de accu er uitgehaald.
- Ik heb de cmos batterij eruit gehaald.
- Ik heb de harddisk in een ander systeem gezet en dat werkt.
- Ik heb de processor eruit gehaald, en dan doet hij nog minder, dus ga ervan uit dat de proc goed is.
- Geheugen in een andere bank gestopt.
- cdrom speler verwijderd.
- externe monitor en toetsenbord aangesloten.
Kortom ik zit hier met een laptop die compleet uit elkaar ligt, maar niet wil starten.
Het is trouwens zo dat als ik hem aanzet, hij naar 5 minuten uitgaat. Alsof hij in een nog diepere slaapstand gaat.
Wie heeft er nog een briljant idee, om deze laptop aan de praat te krijgen.
Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.