Laptop lijkt vast te staan in sleep mode

Pagina: 1
Acties:

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Topicstarter
Ik heb van iemand een "kapotte" laptop gekregen (clevo 2700C :? ) (p3 800)

Als ik hem aanzet gaat de powerled groen knipperen, volgens de handleiding die ik gedownload hem is dit een teken dat hij in de slaap stand staat. Ik hoor de harddisk draaien en de fan van de proc ook. Echter het drukken op fn+esc krijgt hem niet wakker.

Ledjes zoals hd activity,capslock en numlock blijven ook uit.

Ledjes geven ook aan dat de batterij word opgeladen, en als de batterij eruit is brand hij constant zoals het hoort (werkend op netspanning volgens handleiding)

Alles wat ik geprobeerd heb, heeft geen effect gehad, en dat was het volgende:
- Ik heb de accu er uitgehaald.
- Ik heb de cmos batterij eruit gehaald.
- Ik heb de harddisk in een ander systeem gezet en dat werkt.
- Ik heb de processor eruit gehaald, en dan doet hij nog minder, dus ga ervan uit dat de proc goed is.
- Geheugen in een andere bank gestopt.
- cdrom speler verwijderd.
- externe monitor en toetsenbord aangesloten.

Kortom ik zit hier met een laptop die compleet uit elkaar ligt, maar niet wil starten.

Het is trouwens zo dat als ik hem aanzet, hij naar 5 minuten uitgaat. Alsof hij in een nog diepere slaapstand gaat.

Wie heeft er nog een briljant idee, om deze laptop aan de praat te krijgen.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:26

talin

ES-MA

als je je laptop dichtklapt wil er nog wel eens ergens een schakelaartje zitten die dat ding dan in slaapstand brengt .

zit die erop ?
kan het zijn dat die blijft hangen ?
kun je die mischien doormeten ?

bij compaq's of was het nou IBM kun je met het vasthouden van de F1 toets en dan de power knop indrukken , dan kom je in een bepaald menu mischien mogelijkheid om daar wat mee te doen ?

zit er mischien ergenseen schakelaar of schuifje vast of klem ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Force

Force

Topicstarter
Dat idee had ik ook al. De laptop heeft waarschijnlijk de indruk dat hij dicht zit. Ik heb de bovenkant er afgehaald, en dat knopje is dus niet meer ingedrukt. Ik heb de schakelaar die eronder zit op het moederbord een aantal keer ingedrukt, maar gaf ook geen resultaat.

Mijn volgende stap als er verder geen replys komen is die schakelaar van het mb afhalen. Ik weet alleen niet of het een maak of verbreek contact is. Als die schakelaar stuk is en het is een maak contact dan heb ik kans dat hij het gaat doen, maar bij een verbreek contact word het natuurlijk lastiger. Want de schakelaar zit met 4 punten aan het mb vast,

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
bios al een keer gereset? en power manager instellingen van windows uit geprobeerd ?

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Force

Force

Topicstarter
spook schreef op 08 november 2003 @ 10:19:
bios al een keer gereset? en power manager instellingen van windows uit geprobeerd ?
8)7 Als je me eerst even verteld hoe ik naar windows kan booten wil ik best even naar de power manager instellingen kijken. Heb je de openingspost wel gelezen ?

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2021
Ik weet niet hoe goed je Duits is maar hier was het probleem een los kabeltje.. http://www.nickles.de/c/a/forum2-537365843.htm

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

• Force

Force

Topicstarter
Ooops, vind ik net de site van de importeur, blijkt er 3 jaar pick up en return garantie op te zitten. Nu moet ik hem dus weer heel netjes in elkaar gaan zetten, zodat ze niet zien dat ik hem open heb gemaakt.

Dilemma: Ik heb geen bon, zouden ze repareren zonder aankoop bon ? Ik kan de bon wel gaan vragen bij de vorige eigenaar. Maar vind het wel lullig dat ik straks een goede laptop heb, die de vorige eigenaar ook had kunnen hebben, maar die heeft direct een nieuwe laptop gekocht (kon niet zonder). Maar als ik vertel dat ik de bon wil omdat er garantie opzit, dan willen ze hem waarschijnlijk terug. Wat nu moet ik nu doen ? Teruggeven en zeggen dat ze hem kan laten repareren of zelf houden en reparatie voor elkaar zien te krijgen ? Voel me wel een beetje een dief als ik hem zelf hou.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Dat is een ethische kwestie die jij moet beslissen adhv je geweten ;)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Als de laptop werkend terugkomt en de vorige eigenaar wil hem terug, dan kun je hem toch gewoon een rekening geven voor de tijd dat je ermee bezig bent geweest? Dan is iedereen blij!
:)

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• COMPUTERFREAKED
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb k ook gehad, naar de dealer gebracht en die zijden dat er "niks mis was", dat ze de koeler hadden vervangen (want die had k stuk gemaakt in een poging het ding zelf te redden) waarna ik vervolgens een dikke rekening kreeg onder het mom van de kosten van de koeler.

Ze hebben ook nog de nieuwste biosflash der opgedumpt, maar dit kan ook voor de koeler alleen zijn. Misschien helpt t om dat ook te doen...

24 hr later:

Ik realiseer mij dat t kreng dan wel eerst moet booten :(

[ Voor 13% gewijzigd door COMPUTERFREAKED op 12-11-2003 11:40 ]

• COMPUTERFREAKED
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb het al ff gemailt, maar het probleem is dat de laptop in slaapstand gaat voordat de bios het toetsenbord initialiseerd, waardoor deze dus niet werkt en men de laptop niet uit slaapstand krijgt...

Verwijderd

hallo,

Ik zie dat je naar een dealer geweest bent met je notebook.
Zou je me kunnen zeggen waar of een link geven?
Heb ook een 2700c maar na installatie van xp zijn er 5 toetsen kapot???
Krijg ze ook niet terug in orde.

Indien je geinteresseerd bent heb ik wel de service manual(niet de users manual) kunnen bemachtigen laat maar iets weten of jem wilt.

Mvg

Danny
Pagina: 1