Toon posts:

Maxtor 120GB harde schijf wordt nie meer gelezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mij harde schijf. (Maxtor Diamond Plus 9 120GB 7200rpm 8mb cache)

Ik zal ff de situatie schetsen:
Ik heb 2 harde schijven, eentje van 30GB een Samsung, en dus een Maxtor 120GB.
Die Maxtor 120GB heb ik later bijgekocht.
Mijn besturingssysteem (Windows 2000) staat op mijn 30GB harde schijf.
Nou had ik een virus op mijn computer, waardoor mijn cd-writer en mijn dvd-speler niet meer herkend werden.
Dus ik heb elk belangrijk bestandje etc... op mijn 120GB harde schijf gezet.
Toen wou ik door middel van een Ghost Cd-rom, die ik heb gekregen bij de levering van mijn computer, mijn 30GB harde schijf weer helemaal virusvrij krijgen. Aangezien Ghost dus alles verwijderd van mijn schijf heb ik mijn 120GB harde schijf losgekoppeld van de computer, zodat ik zeker wist dat daar niets mee zou gebeuren.
Dus daarna heb ik Ghost gedaan, en is mijn harde schijf van 30GB weer virusvrij. Daarna heb ik mijn 120GB harde schijf weer vastgekoppeld aan de computer.
Wat nu het probleem is. De computer detecteert mijn 120GB harde schijf wel, maar ik kan hem niet lezen. Dan geeft hij deze foutmelding:

---------------------------
Deze computer
F:\ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd.
OK

Ik heb dus nog geen software geinstalleerd voor die 120GB schijf. Maar als ik de software wil installeren die bij de 120GB schijf zat geeft ie aan dat hij hem eerst moet formatteren......:|, wat dus niet bepaald mijn bedoeling is.
Is er een manier om ervoor te zorgen dat al m'n belangrijke bestanden niet verloren gaan en dat ik die nog gewoon kan lezen?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet en mij uit de brand kan helpen :)

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-03 17:59
hoe hangen je schijven aan je ide-controller?
hoe heb je zit in het bios geconfigd, of geeft hij daar ook meldingen?

Verwijderd

Topicstarter
Die 30GB is Primary Master
En die 120GB is Secondary Master

En in de bios geeft ie gewoon die 120GB goed aan, gelijk toen ik hem erin heb gezet, dus daar heb ik niets aan veranderd

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 19:15 ]

Verwijderd

heb je de jumpers goed staan? je hebt meestal namelijk 2 master-instellingen. Verder kan ik alleen zeggen kijk wat systeembeheer ervan zegt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is het een NTFS partitie? Zo ja, check dan de rechten :) Check eventueel ook de schijfbeheer of je een partitie ziet.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 07-11-2003 19:20 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gebruik je wel dezelfde login+pass als voor die ghost-actie? Misschien dat je de data dmv. ntfs beveiligd had en de data alleen toegankelijk is als je goed ingelogd bent in windows.

waarschijnlijk is het dus iets niet zo ernstigs. Ga iig nu niet in paniek allerlei tooltjes proberen en rommelen met de partities, want dan kun je alsnog echt alles kwijtraken.

[ Voor 34% gewijzigd door Palomar op 07-11-2003 19:20 ]

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
wat voor software moet je installeren voor je 120 GB dan? check idd je jumpers even. om hoeveel GB aan data gaat het? je zou evt kunnen overwegen om met knoppix je data naar 30 GB te zetten en dan je 120 te formatteren

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
IKKE86 schreef op 07 november 2003 @ 19:19:
wat voor software moet je installeren voor je 120 GB dan? check idd je jumpers even. om hoeveel GB aan data gaat het? je zou evt kunnen overwegen om met knoppix je data naar 30 GB te zetten en dan je 120 te formatteren
Er worden wel tooltjes meegeleverd om een grote HD aan de praat te krijgen op oude pc's welke grote hd's niet ondersteunen (drive overlay progjes). Als je dat gaat installeren ben je iig alle data kwijt. Net als met knoppix oid zulk soort vage kopieeracties gaan proberen als je niet precies weet wat je aan het doen bent...... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 07-11-2003 19:23 ]

Verwijderd

Wat een onzin van dat ghostverhaal !!! Das een back-up/image programma! Daar krijg je een computer niet virusvrij mee hoor |:(

Alles eff opnieuw nalopen:

*Alles in de bios herkend?
*Master/Slave instellingen oke? (30-gig;Master - 120-gig;Slave)
*Die nieuwe 120 gig al geformat?
*Alles kabels in orde?
*Geformateerd, de nieuwe schijf? Fat 32 of NTFS?? Fat32 gaat tot 32 (ofzo) Gig, NTFS kan zo groot je wilt.
*Antivirus erover laten lopen, en dus niet ghost
*En oh ja; voor een schijf hoef je geen programma te installen!!
*Heb je alle Sp's voor win 2000?
*Kan je bios van je MOBO wel zo'n grote schijf aan? Eff bios updaten ..

Khoop dat je er wat mee kan!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik heb net nog ff gekeken:

En het is zo
En die 120GB is Secondary Slave

Dus daar heb ik een foutje gemaakt

Het was voor het ghosten van me computer een NTFS Partitie, en ik gebruik gewoon dezelfde login en pass als voor het ghosten

Het gaat om zo'n 40GB aan data.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 19:24:
Hmmm ik heb net nog ff gekeken:

En het is zo
En die 120GB is Secondary Slave

Dus daar heb ik een foutje gemaakt

Het was voor het ghosten van me computer een NTFS Partitie, en ik gebruik gewoon dezelfde login en pass als voor het ghosten

Het gaat om zo'n 40GB aan data.....
Hoe kan je nou 40 gig aan info ghosten van een 30 gig schijf !???

Verwijderd

Topicstarter
Wat een onzin van dat ghostverhaal !!! Das een back-up/image programma! Daar krijg je een computer niet virusvrij mee hoor |:(
Je zet er toch een nieuwe "schone" versie weer op...... of wil je zeggen dat ie nieteens alles eraf gooit?
*Alles in de bios herkend?
Ja, alles word herkend
*Master/Slave instellingen oke? (30-gig;Master - 120-gig;Slave)
Staat ook goed
*Die nieuwe 120 gig al geformat?
ja die heb ik toen geformatteerd toen ik hem heb gekocht en ingebouwd, maar nu wil ik hem dus niet formatteren vanwege m'n data die er nog opstaat....
*Alles kabels in orde?
Ja want anders zou hij hem nieteens weergeven
*Geformateerd, de nieuwe schijf? Fat 32 of NTFS?? Fat32 gaat tot 32 (ofzo) Gig, NTFS kan zo groot je wilt.
Die 30GB is NTFS
en die 120GB is ook NTFS
*Antivirus erover laten lopen, en dus niet ghost
Antivirus gaf voor de ghost geen infecties aan
Gebruikte Norton Antivirus 2004 met de allerlaatste updates
*En oh ja; voor een schijf hoef je geen programma te installen!!
Oke :)
*Heb je alle Sp's voor win 2000?
Ook al gedaan
*Kan je bios van je MOBO wel zo'n grote schijf aan? Eff bios updaten ..
Ja want vantevoren werktie ie ook prima dus ik zou niet snappen waarom nu niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 19:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 19:30:
[...]

Je zet er toch een nieuwe "schone" versie weer op...... of wil je zeggen dat ie nieteens alles eraf gooit?

[...]

Ja, alles word herkend

[...]

Staat ook goed

[...]

ja die heb ik toen geformatteerd toen ik hem heb gekocht en ingebouwd, maar nu wil ik hem dus niet formatteren vanwege m'n data die er nog opstaat....

[...]

Ja want anders zou hij hem nieteens weergeven

[...]

Die 30GB is NTFS
en die 120GB is ook NTFS

[...]

Antivirus gaf voor de ghost geen infecties aan
Gebruikte Norton Antivirus 2004 met de allerlaatste updates

[...]

Oke :)

[...]

Ook al gedaan

[...]

Ja want vantevoren werktie ie ook prima dus ik zou niet snappen waarom nu niet :)
Dan vind ik het een raar verhaal :+

Dus je hebt je schijf geformateerd via ghost? Nou ik zeg dat verhaal van mij omdat het in startpost zo staat dat je met ghost je computer virusvrij hebt gekregen ..

Vandaar!

:7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 07 november 2003 @ 19:17:
Is het een NTFS partitie? Zo ja, check dan de rechten :)
Ohhhhh wat dom van me zeg |:(
Nooit gedacht dat het antwoord zo simpel was 8)7
Nou iig ik ben er dus uit :D
Hartstikke bedankt voor de hulp iedereen! :D

Verwijderd

Waarschijnlijk is het gebruikersnaam of wachtwoord toch echt anders want anders kreeg je deze melding niet.
Let goed op hoofdletters enzo.
ook niet toevalig encryptie aangezet op die schijf?
en voor diegene die zegt dat je met ghost geen virussen kan verwijderen das echt onzin.
als je een systeem ghost met een image waar geen virus in zat ben je toch echt van dat virus af hoor.(daarom heb je bijvoorbeeld ook een backup he)

Edit:
Ja dus gewoon de rechten 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 19:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 19:34:
Waarschijnlijk is het gebruikersnaam of wachtwoord toch echt anders want anders kreeg je deze melding niet.
Let goed op hoofdletters enzo.
ook niet toevalig encryptie aangezet op die schijf?
en voor diegene die zegt dat je met ghost geen virussen kan verwijderen das echt onzin.
als je een systeem ghost met een image waar geen virus in zat ben je toch echt van dat virus af hoor.(daarom heb je bijvoorbeeld ook een backup he)
Zijn verhaal staat bijna zoals:

Een ghost gemaakt en dan is de info virusvrij, dat is natuurlijk niet zo! Als jij een ghost/image maakt van data met een virus, heb je op je nieuwe pc als je die ghost installeerd ook dat virus 8)7

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waar ik aan zit te denken is het volgende: je beide schijven waren NTFS. Je had W2K. Maar nu zet je een Ghost image terug. Het zou kunnen dat je security identifiers naar de mallemoeren zijn, zodat je niet meer op die 120GB schijf kan komen. Dit kan komen als je bijv encryptie aan had staan.
Je zou even op die drive kunnen klikken, advanced, owner, replace owner.

Edit: f*ck, too late... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 07-11-2003 19:39 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 19:37:
[...]Zijn verhaal staat bijna zoals:

Een ghost gemaakt en dan is de info virusvrij, dat is natuurlijk niet zo! Als jij een ghost/image maakt van data met een virus, heb je op je nieuwe pc als je die ghost installeerd ook dat virus 8)7
"Toen wou ik door middel van een Ghost Cd-rom, die ik heb gekregen bij de levering van mijn computer"

Hebk toch echt in m'n verhaal bovenaan gezet hoor ;)

Maargoed, iig allen hartstikke bedankt hè :D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

You're welcome :)

Trouwens, ik wil er nog aan toevoegen dat de master/slave instellingen er niet toe doen - mits op de juiste manier geconfigureerd qua kabels/jumpers. Dat is namelijk geheel transparent voor Win2K ;)

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 07-11-2003 20:57 ]

Pagina: 1