Toon posts:

[XP/2K] User rights folders*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een goed tooltje voor het overzichtelijk maken van de rechten die gebruikers hebben op directories?

De directie vraagt om een overzicht.....
ik heb de hele resourcekit al geprobeerd maar geen 'net' resultaat.

Trouwens; werkt PERMS.EXE bij jullie ook niet? Ik krijg geen resultaat, niet onder xp, 2K, op de server zelf, nooit komt er iets uit.

Hulp is BIJZONDER welkom, aangezien ik hier al een aantal dagen -dedicated- bezig mee ben.....

(Het gaat dus om NTFS rechten, windows 2K & XP, en heb alle tools van de resourcekit al ongeveer geprobeerd, xacls, showacls, perms, etc.)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 17:38 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

GreenEyedBoy,

Op GoT is - zoals je ongetwijfeld weet na 2 jaar - het belangrijk dat je aan je topicstart veel moeite bestaat. Ik geloof graag dat je al lang bezig bent met een tooltje te vinden, maar zou je wel je topicstart willen updaten met wat je allemaal gezocht en gevonden hebt en wat er dan niet aan voldeed ?

Ook een 'werkt perms.exe bij jullie ook niet' - kunnen we niet zo veel mee? Wat werkt er dan niet - krijg je een foutmelding?

Heb je al eens gekeken naar eventueel het gebruik van 'cacls' + een scriptje om het in een mooi(er) formata te gieten?

Welk operating system gaat het hier om? Update je topic even met de gevraagde informatie, en dan kunnen we iets meer ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de "hint" Elevator, maar Olav heeft me al begrepen....

Dit is inderdaad het soort tool dat ik zoek, alleen ze willen het PER GEBRUIKER, en overzichtelijk.
Wat voor scriptje bedoel je Elevator? Heb je een voorbeeld?
Ik ben echt al ff op zoek geweest...

Ondertussen word ik er echt 8)7 van.

(ben zelfs in het weekend bezig...niet te geloven)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog iets?

Wat voor scriptje bedoel je Elevator? Heb je een voorbeeld?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

wil niet lastig doen maar je had het toch al door (tip van Olaf) en nu kom je weer. bij Cacls.exe zit vast wel een README.txt hoe een en ander werkt welke tokens je moet gebruiken om te scripten en anders kun je op calc ook nog een search los laten op GOT wat je ook weer veel resultaten zou kunnen opleveren.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou je willen aanraden je probleem in gedeeltes op te lossen, en zelf creatief te zijn - ik ken iig geen kant en klare oplossing (al zal deze er ongetwijfeld wel zijn).

Ik zou het iig zo aanpakken:
• Creeer een lijst van de users die je wilt controleren ('net users' geeft al een lijstje met users)
• Creeer een lijst met access permissions (bv. met dat tooltje wat Olav aangaf)
• Maak nu in die lijst een sortering per user (eg: findstr /i "Username" perms.txt)
• Automatiseer bovenstaande dmv. batch- / VB-scripting

Een voorbeeldje heb ik niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Elevator, dat findstr kende ik nog niet.

Verwijderd

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/accessenum.shtml

Zie ik het nou verkeerd, of wil je gewoon die lijst met permissies sorteren?
Pagina: 1