Toon posts:

Asus A7V8X-MX geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn nieuwe moederbord binnen gekregen de Asus A7V8X-MX nu krijg ik echter geen beeld. Zowel met mijn geforce kaart als met de onboard geluidskaart.
Ik heb het volgende al geprobeerd opstarten met alleen cpu in de computer hoor niks ook geen piepjes. Bios gereset. Dus batterrij er uit en jumper omgezet. Cpu switches op verschilende waardes gezet maakt ook geen verschil. Heb al de zoekfunctie gebruiktmaar wat er in die topics vermeld word verhelptniet mijn probleem. Op mijn oudemoederbord werkte trouwens alles gewoon.

Specs

Asus A7V8X-MX
Xp 1700
256 mb ddr
Geforce 3 ti 200

Verwijderd

heb je van te voren ook gekeken of alles op het nieuwe board ook kan werken??

Wat voor beeld wil je met je onboard geluidskaart maken?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry typfoutje moet onboard videokaart zijn

Verwijderd

Heb je wel voeding op je monitor?
het lampje van de monitor brandt wel?
of dof/half?

8)7

Verwijderd

Waarschijnlijk is je processor of je geheugen kapot. Of zit het verkeerd erin.
Probeer dat eens uit te tesetn met een andere processor of geheugen

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 17:39:
Sorry typfoutje moet onboard videokaart zijn
offtopic:
offtopic, maar wel aardig voor TS...
Linksboven bij je eigen posts zit een tekentje voor het wijzigen van je bericht. Op die manier kan je je typo rechtzetten. Dat leest dan makkelijker voor de volgende bezoekers van dit draadje.

Draaien fans wel? Hoe brandt idd dat LEDje?

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ledje brand en fans draaien. Op monitor knippert lampje groen stekker zit er natuurlijk in. Processor en geheugen werkte goed op vorige moederbord dus dat moet geen probleem zijn. Hoor ook tijdens opstarten ff harde schijf ratelen en dat die me cdroms aanspreekt.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Klinkt alsof je één van de IDE-kabels verkeerd om hebt zitten.
Check die eens even...

[Edit]
al geprobeerd opstarten met alleen cpu in de computer hoor niks ook geen piepjes.
Lezen is ook een vak 8)7

Verder ook geen ideeën...

[ Voor 49% gewijzigd door Rone op 07-11-2003 18:18 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Word nu wel erg vreemd oude moederbord erin gezet en ook geen beeld. Toen ff op ander monitor geprobeerd en zelfde probleem. Ook nog ff ander videokaart geprobeert en ook daamee geen beeld. Zou me processor soms brak zijn?

Verwijderd

kijk goed naar de hoekjes van de core, zie je afgebrokkelde stukjes dan heb je een crushed core en dan is inderdaad je CPU verrot.
Zit er misschien koelpasta naast de core want dat wil ook nog wel eens zorgen dat je pc niet meer boot.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 11:23 ]

Pagina: 1