[delphi/c++] data uit quickreport halen

Pagina: 1
Acties:

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 15:08
een of ander softwarepakket dat wij gebruiken op het werk (geschreven in delphi), genereerd rapporten in het .qrp formaat, oftwel quickreport. nu zou ik hier graag de data uit kunnen halen om die bv te kunnen kopieren naar excel en daar verder te bewerken. ik kan alleen geen manier vinden om dit te doen. mijn vraag is nu: is er wel een manier en is die dan legaal. ik kan me voorstellen dat de data in het rapport alleen ter inzage is of iets dergelijks.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:22

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat jij zoekt, is een programma dat QuickReport-bestanden kan bewerken. Ga eens bij de leverancier van QuickReport op de koffie: QuSoft AS.

Verder is dit geen vraag die met programming & webscripting te maken heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomatoman op 07-11-2003 17:51 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:14
Ja, zo'n methode is legaal, en zelfs het disassemblen van de code met het doel om een lezer te maken is legaal. ("Reverse Enginering"). Alleen is dit op GoT niet gewenst.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Of wil je gewoon de quickreport rapporten uitvoeren naar bepaalde bestandsformaten (waaronder xls)? Zie dan bijvoorbeeld http://www.gnostice.com/QuickReportExport.asp

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 11:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Het beste is om vanuit de applicatie het rapport op te slaan in een ander formaat. Hier kun je 3rd pary software voor gebruiken (hierboven al een aantal links), maar QuickReport heeft zelf ook z'n (vrij brakke) componenten hiervoor. (Als deze al gebruikt zijn in de applicatie kun je in het preview scherm het rapport exporteren naar een antal formaten).

Het is bijna niet mogelijk om de gegevens die jij wilt uit een QRP bestand zelf te halen. Een QRP bestand is in feite in verzameling van metafiles (één voor elke pagina). Je zou het dus kunnen parsen en alle TextOut's e.d. opvangen. Irritant is wel dat je op elke pagina dus ook de header/footer krijgt, dus in één keer alle data copy/pasten schiet niet erg op, al zou je hier natuurlijk ook weer iets voor kunnen maken :-)

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 15:08
ik heb gevonden wat ik zocht, ook van gnostice: ONEview
dit is een stand-alone programma waarmee ik simpelweg een .qrp file kan openen en het vervolgens kan opslaan als vanalles, oa als .xls (excle dus)
http://www.gnostice.com/ONEView.asp
Pagina: 1