Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Batterypack maken/kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Mijn vader heeft nu een RC Hovercraft :D Mooi ding, slurpt alleen batterijen. Er zit een 9.6V (700mAh) batterypack bij. Daarmee werkt dat ding een minuut of 5.

Ik heb hier nog een stuk of 20 2100mAh accus liggen. Het bijgesloten batterypack ziet er uit als 4 rijen van 2 batterijen. Hier zit dan een standaard :? aansluiting aan. Nu zijn we beide geen kei in het solderen, en ik wil graag mijn batterijen ook voor andere doeleinden kunnen gebruiken (en opladen in m'n Powerbank Smart >:))

Zijn er kant-en-klare batterypacks te koop? (waarin je dus je eigen batterijen kunt steken)? Of is er een eenvoudige manier zoiets zelf te maken? Zijn dus totaal 8 batterijen in serie (4x2 batterijen). Zal proberen vanaaf foto te posten

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

WieMie schreef op 07 november 2003 @ 17:17:
Mijn vader heeft nu een RC Hovercraft :D Mooi ding, slurpt alleen batterijen. Er zit een 9.6V (700mAh) batterypack bij. Daarmee werkt dat ding een minuut of 5.

Ik heb hier nog een stuk of 20 2100mAh accus liggen. Het bijgesloten batterypack ziet er uit als 4 rijen van 2 batterijen. Hier zit dan een standaard :? aansluiting aan. Nu zijn we beide geen kei in het solderen, en ik wil graag mijn batterijen ook voor andere doeleinden kunnen gebruiken (en opladen in m'n Powerbank Smart >:))

Zijn er kant-en-klare batterypacks te koop? (waarin je dus je eigen batterijen kunt steken)? Of is er een eenvoudige manier zoiets zelf te maken? Zijn dus totaal 8 batterijen in serie (4x2 batterijen). Zal proberen vanaaf foto te posten
Ja, je kan zeg maar een soort houders kopen. Kijk maar eens bij een radioboer ofzo in de buurt. Daar zitten (of zaten bij mij dan) 2 'soldeer' aansluitingen op. Tis niet zo moeilijk om uit te vinden welk draadje etc. waar moet zetten. (rood is + en zwart is -)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Je hebt in conrad wel goeie batterypacks van sanyo. Zelf maken kan ook, ze verkopen gewoon losse cellen.

zoiets dus: Afbeeldingslocatie: http://www.asm-fr.com/accumulateur/images/sanyo6rc3000.jpg

• talin
  • Laatst online: 05:11

talin

ES-MA

ja die zijn er :

als eerste : http://images.google.nl/i...oe=UTF-8&q=battery+holder

en :

bij www.conrad.nl hebben ze er ook een heel aantal :
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/4B/4BC8943E0DF2378EE10000000A010251.JPG

BATTERIEHOUDERUNG 4XMICRO
1,45 EUR
Type L voor 4 potlood
Uitvoering 52 x 47,5 x 12,5

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

ik heb volgens mij ook die rc hovercraft. maar bij mij zat er zo;n baterijpack bij!
waar je idd 2x4 baterijen in kon stoppen. Is het toevallig een zwart met rode?
en zitten de baterijen voorin? nadat je 2 "schuifjes" opzij moet schuiven?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Hovercraft is leuk, maar pas op teveel gewicht. Hovercraft moet niet te zwaar zijn als je zonder problemen over water wilt zweven. Of dat ie volloopt met water.

Betere accu's met hogere capaciteit is goed, maar niet elke accu kan goed tegen veel stroom.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

MrDummy schreef op 07 november 2003 @ 21:49:
Hovercraft is leuk, maar pas op teveel gewicht. Hovercraft moet niet te zwaar zijn als je zonder problemen over water wilt zweven. Of dat ie volloopt met water.

Betere accu's met hogere capaciteit is goed, maar niet elke accu kan goed tegen veel stroom.
Zoveel zwaarder wordt ie niet hoor door een soort pakketje ervan te maken hoor. Wat bedoel je met dat laatste?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 21:31:
ik heb volgens mij ook die rc hovercraft. maar bij mij zat er zo;n baterijpack bij!
waar je idd 2x4 baterijen in kon stoppen. Is het toevallig een zwart met rode?
en zitten de baterijen voorin? nadat je 2 "schuifjes" opzij moet schuiven?
Ja, dat is ém :) Tenmisnte, zijn verschillende kleuren. Ik had wit met zwart. Ook had ik een kant-en-klaar pack :(

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Okee, leuk :P

ik weet niet wat voor type accu`s je hebt? NiMH zijn eigenlijk ongeschikt (en ik vermoed dat je die heb, omdat die bij zulke vermogen lekker goedkoop zijn), omdat deze een te hoge (dacht ik) interne weerstand hadden en dus erg warm warm worden, en niet genoeg vermogen kunnen leveren op korte termijn. NiCad zijn wel geschikt, deze worden ook zeer veel gebruikt, hebben alleen last van geheugen effect (als accu niet volledig geladen = ontladen word gaat er capaciteit verloren, de accu word
"lui")

Veel succes verder :) en fun ook :P

Electronics development

Verwijderd

heb je niet een fototje van hoe die hovercraft met accu pack er precies uitziet

• MewBie
  • Laatst online: 22:17
thacow schreef op 07 november 2003 @ 17:22:
Je hebt in conrad wel goeie batterypacks van sanyo. Zelf maken kan ook, ze verkopen gewoon losse cellen.

zoiets dus: [afbeelding]
dat zijn accu's voor RC auto's die dingen zijn best zwaar hoor :P ik denk niet dat een hoverraftje dat gewicht leuk gaat vinden :D en dan heb ik het over de 6 cellen, 8 cellen is nog zwaarder.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:59
3lmowww schreef op 08 november 2003 @ 00:45:
Okee, leuk :P

ik weet niet wat voor type accu`s je hebt? NiMH zijn eigenlijk ongeschikt (en ik vermoed dat je die heb, omdat die bij zulke vermogen lekker goedkoop zijn), omdat deze een te hoge (dacht ik) interne weerstand hadden en dus erg warm warm worden, en niet genoeg vermogen kunnen leveren op korte termijn. NiCad zijn wel geschikt, deze worden ook zeer veel gebruikt, hebben alleen last van geheugen effect (als accu niet volledig geladen = ontladen word gaat er capaciteit verloren, de accu word
"lui")
Valt wel mee hoor. De huidige generaties NiMh cellen kan hier net zo goed tegen als een vergelijkbare NiCd cel. In de electro RC racerij hebben NiMh cellen NiCd vrijwel geheel vervangen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Mmm :) dat is fijn :)

wat ik me kan herinneren is dus dat NiMH het vermogen neit snel genoeg kon afgeven, wat voor een hoovercraft toch wel handig lijkt...
Ik hoor et wel...

Electronics development

Pagina: 1