Megadomi Webdesign
edit: hoezo dubbelposts
[ Voor 13% gewijzigd door FlowinG op 07-11-2003 16:43 ]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
wat meer uitleg zou handig zijn
Tenminste zover ik weet
Megadomi Webdesign
probeer toch maar eens een crossed kabeltje...Megadomi schreef op 07 november 2003 @ 16:48:
Ik heb dus in mijn pc 2 netwerkkaarten zitten en zover ik weet heb ik ook alleen een gewone cat 5 patch cable nodig en geen cross.
Tenminste zover ik weet
Megadomi Webdesign
Verwijderd
Tsja; je moet dus een crossed kabel gebruiken; niemand hier had het over andere stekkers..........Megadomi schreef op 07 november 2003 @ 16:54:
Maar het moet toch maar een RJ-45 zijn, tenminste dat staat erbij en op de kabel die ik bij de ps2-modem heb gekregen staat dat ook, en het linklampje staat ook aan.
Kijk even in de Networking FAQ; staat het helder in (een verbinding tussen twee netwerkkaarten)
edit : FAQ Network Troubleshooting
edit2: ps2-MODEM ????? is het nu een modem of een netwerkkaart; het wordt er niet echt duidelijker op als je het mij vraagt..
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 17:02 ]
In mijn boekje voor network acces staat bij:
Problemen oplossen
Hardwareproblemen
-Het kan zijn dat je een crossover-kabel hebt gebruikt in plaats van en standaardkabel
Megadomi Webdesign
Verwijderd
- heb je de FAQ al gelezen ?
- Heb je uberhaupt een cross kabel geprobeerd ?
- Wat heb je zelf uitgezocht ?
- Waarom heb jij het ineens over een RJ45 connector ?
- Het verhaaltje uit het boekje wat je hebt overgeschreven maakt het niet duidelijker; Wat was de probleem omschijving van deze oplossing ?
[edit] was je uit dit topic al iets wijzer geworden ? Wel verbinding, maar niet te vinden in netwerkverbindingen/
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 17:11 ]
In de HUB/Switch en (ADSL) modem zit alles gekruisd zodat je gewone kabel kan gebruiken (behalve de uplink-poort dan
Senile! Senile Oekaki
-met de FAQ ben ik bezig
-crossover ga ik neit proberen als er staat dat ie niet werkt
-Alles wat ik zou kunnen proberen
-Volgens mij is een RJ45 connector toch het standaarduiteinde van een netwerkkabel, oh
- er staat geen probleemomschrijving! Er staat alleen maar het kopje "hardwareproblemen". en dan een paar oorzaken ervan zoals die die ik genoemd heb
Megadomi Webdesign
Zoek het voormijn part op op www.playstation.com
Megadomi Webdesign
Bij mijn ALLER ALLERBESTE weten zul je het ALTIJD met een crosscable moeten doen omdat je rechtstreeks van een netwerkkaart naar een netwerkkaart gaat.
En probeer het nu maar gewoon, wat kan je gebeuren? (behalve dat het zal werken?)
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Verwijderd
Verwijderd
Als dat boekje helemaal zou kloppen, dan had je ons toch niet nodig om the helpen het probleem op te lossen ?Megadomi schreef op 07 november 2003 @ 17:18:
- is een ETHERNET adapter
Owkee
-met de FAQ ben ik bezig
Mooi
-crossover ga ik neit proberen als er staat dat ie niet werkt
.. Ik heb meer motievaties gezien waarom het wel zou werken dan waarom niet. Is het nu echt teveel moeite ?
-Alles wat ik zou kunnen proberen
noem eens wat
-Volgens mij is een RJ45 connector toch het standaarduiteinde van een netwerkkabel, oh![]()
....
- er staat geen probleemomschrijving! Er staat alleen maar het kopje "hardwareproblemen". en dan een paar oorzaken ervan zoals die die ik genoemd hebKsnap niet wat daar onduidelijk aan was
Het spijt me zeer dat ik dat met straight meende, heb het net gezien
Maar dat staat gewoon mega klote aangegeven
Megadomi Webdesign
Verwijderd
zoals al eerder is vermeld ga je van netwerk kaart naar netwerk kaart.
als je via een router werkt heb je een straight cable nodig, dit doordat de data
in de router word omgedraaid..
dit omdraaien moet nu gebeuren door de crosscable
grtzz
Megadomi Webdesign
Verwijderd
Lees eens een manual....Megadomi schreef op 07 november 2003 @ 17:30:
Euh, nog ff vraagje, hoe zit het dan als ik met WinRoute ga werken?
Verwijderd
Waarom concentreer je je niet in één topic, waar je helder ingaat op de vragen en oplossingen van de repliers? Op deze manier komen tips en handige feitjes verspreid te staan, en wordt de oplossing van jouw probleem een chaos.
En daarnaast: we zien hier niet graag dat je allerlei vragen stelt die makkelijk zelf uit te zoeken zijn, zoals De Digitale Kip al zegt. We willen je graag helpen, maar dan moet het initiatief bij jou liggen.
Ik stel voor dat je dit nog eens aandachtig doorleest: http://gathering.tweakers.net/forum/faq/6.
Ik hoop tevens dat dit de laatste keer is dat ik je op iets dergelijks moet aanspreken. De volgende keer zal ongetwijfeld een minder vriendelijk karakter hebben
Dit topic is gesloten.
![]()