Toon posts:

Vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ten eerste :
K heb geen idee waar dit hoort , want het gaat zowel over windows , lan , en internet , dus als het niet goed staat , mijn exuses.

Ik heb sinds een tijdje een vaag probleem

Ik heb adsl , usb adsl modem
Ik heb 1 pc die de internet verbinding deelt , in deze pc zit een interne 4p hub
Werkte altijd gewoon prima
Stond altijd win2k server op , werkte prima , nooit problemen met de server .
Maanden uptime zonder probleem

Toen kreeg ik op die pc blaser , en aangezien ik de wwwroot van de webserver bomvol met onzin had zitten , en de sql database ook niet echt fris meer was , heb ik de boel opnieuw geinstaleerd/
de laatste 2 weken dat ik met die instal draaide , kreeg ik te maken met een vaag probleem
De pc neemt geen connecties meer aan ,zowel remote control (pc is monitorloos ,etc) , als adsl werkt niet meer.
Nu heb ik alles opnieuw geinstaleerd, hdd geformateerd , nieuw partities.
Win2k PROFFESIONAL erop.
Maar nu heb ik dus hetzelfde probleem
Ik kan de verbinding geen nacht los laten staan , of ik moet sochtends rebooten , erg vreemd.
Ik heb dus geen idee waar het aan ligt , daarom mijn vraag of jullie het weten.

eigenlijk zit er niks speciaals in die pc
Een vaag pcchips mobo , 20gb maxtor hdd , 160mb ram en een 4 poorts hub.
Meer zit er niet in.
Heeft 1 van jullie een idee wat dit kan zijn , want ik ga vanavond niet weer opnieuw installeren , als het toch geen nut heeft.

Ik hoor t graag.

Verwijderd

krijg je wel ip adressen uitgedeeld dan voor je netwerktkaart en je usb modem

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wat gebeurde er toen je een andere PC op de ADSL-modem aansloot? Werkte dat wél naar wens?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Over de ip adressen : dat zit goed.

En ja, op mn laptop werkt het wel..

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Vaag probleem
Vage topictitel. Als je er eentje aangeeft die duidelijk maakt wat je probleem en situatie is, zal ik het even aanpassen (hele week keihard gewerkt, ik heb zelf geen inspiratie meer ;) )
Zo snel kicken is trouwens niet de bedoeling, wacht daar even 24 uur mee en ga ondertussen natuurlijk zelf verder zoeken: zie ook Not done zaken op GoT
:)
Een vaag pcchips mobo , 20gb maxtor hdd , 160mb ram en een 4 poorts hub.
Welke hardware heb je trouwens precies? Met name netwerkspul. En check natuurlijk je event log op problemen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1